Simli Kazak

Standard

Hep mi sade, hep mi minimaldim sanıyorsunuz ( 😂 burada kendi kendime pavkırarak gülüyorum çünkü her tür canlı renk, desen ve dokudaki giysiyi giyerken sırf sim ve payet giymiyor diye bir insanın kendinin sade ve minimal bir tarza sahip olduğunu düşünmesi cidden pavkırarak gülünecek bir mevzuu. İzninizle kimseye bırakmadan onu da kendim yapayım da konuya dönelim)

Orta okula başlamışım siyah önlüğün hala giyildiği yıllar, annem şu gün elime geçse vintıc elbise niyetine giyebileceğim şıklıkta bir önlük dikiyor bana. Dantel örnekleri komşudan alınıyor, çoğunlukla da alınamıyor. Daha doğrusu verilmek istenmediğinden bakıp bakıp gizlice kopyalanıyor. Komşularımız içinde dantel örneğini ele geçirebilmek için çamaşır ipinde asılı iken hamur yoğurup örtüye batırıp izini çıkararak James Bondculuk yapan bile var ne diyorsun sen.

Okul hırkası denen, öyle her okulda okul aile birliğinin seçtiği renklerde şeritleri olan şey daha bizim oralara gelememiş. Siyah ya da lacivert kazak, süveter ya da hırka giyilecek deniliyor.

Dedem tuhafiyeci İstanbul’dan gidip annemle seçiyorlar dükkana gelecek malları belirli periyodlarda, dolayısıyla hangi ip moda hangi renk gözde anında örülmeye başlanıyor annem tarafından.

Simli ipler çıkmış piyasaya bir sene önce de yanar döner renk renk simli olanları daha taze çıkmış fabrikadan. Hemen lacivert olanından bir okul kazağı örülüveriyor bana. Müjde çoraplar, simli kazak ve düşünsene okul çantası yerine lastikli janjanlı klasör.

Bu örme kumaş işte benim okul kazağım ile aynı simli dokuda, siz söyleyin şimdi prensipte simli payetli giymiyorum diye o güzel zamanları hatırlatan bu kumaşı alıp dikip giymese miydim? Bazı prensiplerde küçük sapmalar kabul edilebilemez mi bazen?

Kalıp bilgisi derseniz nadir üzerine sevdiğim bir giysimi yatırdım kestim modellerden, yani kalıpsız.

Reklamlar

Sweatshirt aşkına

Standard

Bu kalıbı kullanarak daha önce de bir sweat dress dikmiştim. Bu kez kapüşonlu değil farklı bir yaka çalıştım. Bu yaka modeline ne diyorlar en ufak bir fikrim yok kendim uydurdum kalıbını. Çift yönlü yakanın altta kalan kısmını daha önce kendi boyadığım başka bir penye ile yaptım yaka dik kullanılınca o kısım görünüyor. Yakanın içine yaptığım tünelden geçirdiğim kordon sayesinde istenirse yaka büzülebiliyor da.

21684584a4305f417c2967752161059587689.jpg

Dikerken kullandığım kalıp Burda Dergisi Ocak 2017 sayısından 103 numaralı model. Daha önce de bu kalıp hakkında aynı yorumu yaptım kalıp şahane ama yaka biraz açık daha derli toplu bir yaka isterseniz kalıbı elden geçirmeniz gerek aklınızda olsun 😉


Fırfırlı Bluz

Standard

Fırfır çocukken doyduğum şeyler arasındaydı, keşke öyle de kalsaydı diye düşündüm bu bluz bittiğinde.

Ne yalan söyleyeyim kalıbını çok sevdim. Kumaşların hepsini alırken zaten ayrı ayrı bayılmıştım renklerine, dokularına. Ama bluzu bitirip giydiğimde o omuzlar öyle abartılı öyle abartılı geldi ki bana.

İlk giydiğimde fırfırlar kanat gibi geldi bana ve hemen çıkardım. Dolapta iki aya yakın bekledikten sonra boyfriend jean ile giydim ve biraz daha ısındım modele.

Siz ne diyorsunuz bluz hakkında ?

IMG_2716.JPG

Kalıp bilgisi geçmiyorum çünkü kalıp bir Rus dergisinden.

Pantone 2019

Standard

Evet beklenen vakit geldi ve Pantone yılın rengini açıkladı; Living Coral.

Bu yaz her yerde mercan rengi olacak demek oluyor bu.

Bunun yanında New York ve Londra Moda haftalarının renk eğilimlerini de açıkladı.

Pembik premses olmadığı müddetçe ben hiç bir renge karşı boş değilim zaten.

Mercan fisto kumaşımı duvara mı assam ne yapsam?

Kırmızı Plise Elbise

Standard

Ben küçükken Akşam Sanat Okulu Giyim Bölümü mezunu annem dikerdi giysilerimi. Kate Middleton bile o kadar çok dantel, şifon ve fırfır görmemiştir hayatında. Saçlarım sık sık bigudilerle sarılırdı, henüz çocuklara oje ve ruj sürmek istismar sayılmıyor ilginci bizim de dengelerimizi kaydırmıyordu. Bir Shirley Temple edasında koşturuyordum tozlu sokaklarda kabarık etekli elbiselerim ve el örgüsü kemik rengi dantel hırkam ile. Etolüm vardı benim be ne diyorsun sen.

IMG_2118[1]

İlk gençlik yıllarımda her tanıdığın düğününe bir elbise dikilir oldu en abiyesinden, hal böyle olunca ileri ki yaşlarda aklınıza gelebilecek en düz elbiseleri giyme eğilimi başladı bende.

Düğünümde gelinlikçi ile uzun kavgalarımız sonucu dümdüz bir elbise ile o atölyeden çıkarmayacağını kesin bir dille bildirip gelinliğimde dantel kullanmaya ikna etti ama altına düğün salonundaki tüm çocukları soksan saklayabilecek kabarıklıktaki piremses eteğine asla, hem zaten kocakişisi ve kardeşim tarlatan diyemiyordu da zaten.

 Neydi o, neydi?

Şarlatan.

Hah şarlatan.

İlk görümcelik deneyimimi yaşarken pantolon ceket bir takım giymiştim, evin tek kadını olmamdan mütevellit de aile fotoğrafı çekilirken mafya ailesi gibi bir imaj vermiştik. İkinci görümcelik deneyimim şık bir kokteyl elbisesi ile kazasız belasız atlatıldı.

Demem o ki parlaklı, şıkır şıkır, bombastik giysilere çocukken öyle doydum ki şimdi zinhar olmuyor.

Ama kumaş ise söz konusu insan bazen kendine engel olamıyor alıyor işte en parlağından. Kırmızı dersen akan sular zaten duruyor. Hayır en sevdiğin renk mi desen değil ama elimin en çok gittiği renk.

 Spagetti askılı slip elbiseler bir iki yıldır en sevdiğim elbise modellerinden, ben tişört üzeri giyiyorum, kazak üzerine de giyeceğim de kazaklık ortamım yok.

IMG_2100[1]

İki kalıp kullanıyorum bu elbiseleri dikmek için ikisinden de ziyadesiyle memnunum ama kalıbı bire bir uygulamıyor mutlaka milyon değişiklik yapıyorum onu da belirteyim. Kalıplardan biri 2014 Ekim 118 numaralı crop top üst kalıbı, diğeri ise 2011 Mayıs 110 numaralı elbise kalıbı siz bu tarz herhangi bir kalıbı da kullanabilirsiniz yani.

 

 

20170806_170351[1]

Yalnız pilise bir kumaş dikmekse benim gibi niyetiniz pileleri teyelle kapatacaksınız tembellik yapmaya kalkmayın kumaş ziyan olur eliniz böğrünüzde kala kalırsınız ve ben de karışmam.

20170813_132330[1]20170806_183040[1]

Bu elbiseyi dikerken öndeki V yakanın daha da bir açığını yaptım arkaya ve spagetti askıları iki tane çalışıp arkada çaprazladım.

IMG_2102[1]

IMG_2104[1]

IMG_2108[1]Beyaz tişörtümün üzerine geçirdiğim elbisemin altına zımbalı botları yakıştırdım ben siz isterseniz stiletto giyin ben almayayım ama, çoraplarım ise incili, incilerini de ben diktim o detayı da atlamayın.

IMG_2117[1]

İşlemeli Tül Kumaştan Elbiseyi Ornitorenk Dikerse Böyle Diker ;)

Standard

İtiraf edelim işlemeli tül kumaşlar hepimizin bayıldığı kumaşlardan, ama şöyle bir durum da var ki çoğumuzun tarzı değil.

Ya da benim değil.

Ya da değildi.

IMG_2596[1]

Nasıl ki pazen kumaşla modern çizgiler dikmek hoşuma gidiyorsa feminen kumaşlarla da maskülen ve net çizgileri seviyorum.

Elbise için Burda dergisinden düz bir bluz kalıbı kullandım ama kalıp bilgisi tamamen aklımdan çıktı, zaten tişörtünüzü kumaş üzerine yatırıp biçebileceğiniz cinsten düz bir model. Elbiseyi tamamen overlok ile diktim. Etek, kol ve yakayı baby overlok ile temizledim ve kumaştan kestiğim yaprak ve çiçek işlemeli parçaları elde yakaya monte ettim. İçine daha önce diktiğim kalın askılı siyah bir elbisemi giydim. Zımbalı botlar, soket çoraplar da işin içine girince benim tarzım oldu.

Başka bir zaman jean pantolon ile de denemek istiyorum bu elbiseyi.

Elbisem hakkında ve işlemeli tül elbiseler hakkında siz ne düşünüyorsunuz? Giyer miydiniz ya da nasıl kombinlerdiniz?

IMG_2600[1]IMG_2601[1]

Dinozor Pijama mı Daha Vahşi Sosyal Medya mı?

Standard

Ne uzun zaman oldu yazmayalı, artık bundan sonra daha sık burada vakit geçireceğim falan gibi cümleler kurmayacağım bunun bir motivasyon olmadığının artık farkındayım. Aynı zamanda buralarda da olduğumu bilin ama.

Geçen hafta sonu Efekan’a artık ev giyim denilen pijama değil ama sokakta da giyemeyeceği bir takım diktim. Kalıplar 2015 Burda Çocuk sayısının 652 nunaralı reglan kollu sweatshirt ve 619 numaralı sweatpant kalıpları.

Kumaşım dinozor desenli panel baskılı penye, ön, arka ve kollar her biri bir panelden oluşuyor. Pantolonda bir buçuk panel boyu kullandım ve dinozorun yüzü bacak yanlarına denk gelecek biçimde dış dikişleri iptal ederek biçtim. Kalıplar sorunsuz ve dikmesi pratik parçalar.

Sweatpant 134 cm için uygun bir kalıp ama Efekan yıllardır hiç kilo almadan uzadığı için sadece paça boyunu uzatarak kullanabildim bu kalıbı. Sweatshirt kalıbı ile daha önce hem kendime hem Efekan’a sayısız kere dikiş diktim. Efekan uzadıkça boyuna uygun kalıpla güncelleme yapa yapa sonunda yolun sonuna yaklaştık Efekan için bu kalıpta. Malum ben bu saatten sonra uzamayacağım için daha çok ekmeğini yerim bu kalıbın. Seneye de Efekan için kalıbı son kez kullandıktan sonra artık bambaşka yollara gireriz. Şu an kendi seçimlerini giydiği için ona dikiş dikmek oldukça güçleşti. Ben onu giymem diyebiliyor, belki seneye artık dikme bile diyebilir.

Çocuk büyütmekten bahseder ya hani kimileri, çocukla birlikte büyümek diye bir şey de var mesela. Efekan bebekken sosyal medya kullanımı hakkında daha kontrolsüzdüm. Hiç bir zaman anne neden bu halimi fotoğrafladın diyebileceği bir kareyi çekip paylaşmadım şükürler olsun ki o cehaletime rağmen, ama onun da kendi bedeni üzerinde hakları olduğunu ve bu yaptığımın onun haklarını ihlal etmek olduğunu da henüz keşfedememiştim.

Efekan’ın bir birey olduğunu ilan edişinin oldukça erken yaşlara denk gelmesi ve benim de hızlı öğrenme kabiliyetim sayesinde kazasız atlattık bu durumu.

Efekan 10 yaşında ve yıllardır onun izni olmadan fotoğrafını paylaşmıyorum. Bu gün de bu pijamalı fotoğraflarını sadece blogda paylaşmama izin var. Sakın ha instagramda paylaşma dedi arkadaşları da takip ediyormuş orada beni.

Sosyal medya sonsuz bilgi ve eğlence kaynağı olabilirken kontrolsüzlüğü dolayısı ile zorbalığın da çok sık uygulandığı bir mecra. Yüz yüze olmamanın verdiği güvenle insanlar çok acımasız olabiliyor. Çocuklar demiyorum yetişkinlerin gönderilerinin altındaki yorumlara bakarsanız da bunu göreceksiniz.

Hep birlikte başkalarının haklarına, fikirlerine, seçimlerine saygı gösterebileceğimiz günlerin hasretini çekiyorum ve umudetmek istiyorum. Bizden size sevgilerle.

Ornitorenk

Sweat Elbise Sever misiniz?

Standard
Sweat Elbise Sever misiniz?

Ben severim.

Tek parça giysiler sabah hazırlanırken daha hızlı evden çıkmamızı sağlıyor bu bir gerçek. Ama bazen insan tek parça giysilerde de spor bir hava istiyor. Elbise insanı denilince çoğunlukla hep klasik çizgiler akla geliyor ancak ben kendimi klasik çizgiler içinde çok rahat hissedemiyorum ve içinde rahat hissetmediğim bir giysi ile kapıdan dışarıya çıkamıyorum.

Bunun yanında giydiğim şeyler gün içerisinde hareket kabiliyetimi etkilediği kadar enerjimi de etkiliyor.

Elbisem rahat fonksiyonel ve aynı zamanda kumaşım da çok güzel değil mi? Onu bambaşka kumaşların altından bulup çıkaran ve anne bunu mutlaka almalısın diyen kişi bir numaralı kumaş danışmanım Efekan. Aslında kumaşı kendisi için seçmişti ancak onu kandırıp el koydum.

Elbiseyi dikerken kullandığım kalıp Burda Dergisi Ocak 2017 sayısından 103 numaralı model.

Benim kalıpta yaptığım tek değişiklik aşağıya doğru hafif genişleterek uzatmak oldu, bir de kolları biraz genişlettim o kadar.

Kalıbın tek sorunu yaka biraz geniş daha kapalı bir yaka isterseniz bu bilgi aklınızda olsun kalıp güzel ve tavsiye edebileceğim bir kalıp.

Peki sizce elbisem nasıl olmuş?

Kaptan Parlak Bir Cisim Yaklaşıyor

Standard

Bu sezon diktiğim tarzım dışındaki iki parçadan ilki bu tişört, hatta öyle ki iş arkadaşlarım bile hayırdır diye sormadan edemedi.

Kumaşın inci parlaklığı hoşuma gittiği için aldım ama itiraf ediyorum benlik değil. Hatta bu kumaşla dar kısa kollu bir body diksem çok şık da olurdu biliyorum ama o zaman benim olmazdı, ben olmazdı.

Hal böyle olunca 2015 yılı Burda Çocuk Sayısının reglan kollu kalıbını belki 2746. kez kullanarak kısa kollu bir sweatshirt biçtim ve aynı kalıbın sadece kol kısmını tekrar file kumaştan uzun kol biçerek iç içe iki kat kol diktim. Kumaş öyle azdı ki bazı kısımlara yapmaz zorunda olduğum ekleri de yine gelişi güzel diktiğim file kumaş parçaları ile gizledim.

Dur canım tasarladım demem gerekiyordu tüm bu yaptıklarımı anlatırken, hay Allah bak yine unuttum ve havalı bir blog yazısı hazırlayamadım görüyor musun?

Neyse nasip bir dahaki yazıya.

Hadi öptüm bays.

Timsah Desenli Sweatshirt

Standard

Börtü, böcek, haşerat, sürüngen nasıl seviyorum anlatamam. Ama bizim evde benimle aynı ölçüde tüm bu saydıklarımı seven bir kişi daha var; Efekan.

Bu kumaş için nefis sürüngen desenli başka bir kumaşı ele geçirebilmek için Efekan’ın olmasına göz yumduğum bir kumaş diyebiliriz. Daha önce de defelarca diktiğim 2015 Yılı Çocuk Sayısı 652 sayılı swetshirt kalıbını kullandım. Çocuklar için iyi bir kalıp istiyorsanız bu kalıbı bu sayıyı mutlaka bulmalısınız. Aynı kalıbı kendim için de defalarca kullandım ve demirbaş kalıplarım arasında kendisi.

Reglan kollu kalıpları dikmek çok kolay dikişe yeni başlıyorsanız bu kalıba bayılacaksınız.

Yakayı bant hazırlayarak içten geçtim, burada dikkat edeceğiniz tek nokta hazırladığınız bant yakanın ölçüsünden biraz daha kısa olsun ki yakayı toparlasın. Overlok makinesi kullanmıyorsanız yüzü yüzüne getirdiğiniz bant ve yakayı önce düz dikişle birleştirip sonra çift iğne ile üstten dikiş geçerek takabilirsiniz.

Bu projede ki tek pişmanlığım bir beden büyük dikmemiş olmam. Bu sayede Efekan’a küçük geldiğinde benim olabilirdi halbuki 😁