Author Archives: ornitorenk handmade

About ornitorenk handmade

Nedenini bilmediğim bir şekilde sadece ama sadece diktiklerimi paylaşmak amacıyla açtığım bu blog zamanla benim günlüğüm haline geldi. Henüz yazmaya başlayalı çok olmasada kendisinden beklemediğim bir biçimde geriye dönüp baktığımda yaşarken unutmam sandığım aklımdan silinip giden anları bana hatırlatır oldu. Hiç bir zaman düzenli tutamadığım bebek anı defterim, hiç bir zaman baskısını almadığım binlerce ama binlerce fotoğrafım, okuduğum kitaplardan bir kelime, sevdiğim müzikler, yaptığım resimler. İyiki varsın blog. oğluma, gülen yüzüme, asi meleğime not: seni çok seviyorum...

Pazen Salopet

Standard

Salopet için Burda Dergisi Temmuz 2016– 109 numaralı kalıpla çıktım yola, ama elbette her zaman olduğu gibi kalıba sadık kalmadım.

Eskiden de her aldığım giysiyi terziye götürür bir yerlerini mutlaka değiştirtirdim. Şimdilerde ise kalıpları değiştiriyorum.

Bu kalıpta askılar omuzlardan bağlanacak şekilde dizayn edilmişti ama klasik salopet görüntüsü istiyordum o yüzeden kalıbın sadece alt kısmını kullandım. Üst bedeni ise ben oluşturdum. Gerçi pantolonda yaptığım tadilatlara da bakacak olursan bence siz direk kendinize tam olan sevdiğiniz bir pantolon kalıbı üzerine inşa edin salopetinizi.

Üst bedende her parçayı çift kat biçtim böylece hani askısı düşük giymeyi tercih edersem arka tarafında da kumaşımın yüzü görünecek.  Salopetimin askılarını bedenden bağımsız istedim mesela böylece üzerime daha güzel oturacaktı, hal böyle olunca üst beden 11 parçadan oluştu. Son zamanlar çok parçalı dikiş işleri hoşuma gitmeye başladı.

İlk askıları hazırlayıp çevirdim ki sırta gelen parça ile birlikte askıları dikebileyim.

Ön parçaları birleştirmeden önce diktim ön cebi ki arkasında dikiş izi olmasın.

Cepleri bedene dikerken bitişler süslü olsun biraz istedim mesela.

Görünmeyen bir sürü detay ekledim pantolona sadece benim bileceğim ama beni mutlu edecek.

Kalıbın orijinalinde belin iki yanında düğmelerle kapanan salopetin arka parçası normal pantolon gibi biçilmiş ve ön parça üzerine kapanırken doğru düzgün pay bile bırakılmamıştı bu nedenle kapanışlar hem estetik değildi hem rahatsız kalıp aşamasında buraları da düzelttim. Arka parçanın o kısımlarını biraz daha uzattım mesela ve bu kısımlar orijinalde tek katken ben iki kat yaptım hem ilik evi hem düğmeler kumaşı hırpalamasın diye.

En küçük beden bana biraz geniş geldi o yüzden hem orta dikişten birer cm aldım hem arka pensleri yarımşar santim daha genişlettim tabi bununla beraber kötü durmasın diye biraz da uzattım. Ön kısımda ise iki küçük pile yaptım. Pazen pile için tehlikeli bir kumaş olduğundan pileleri başlangıçtan itibaren bir iki cm dikiş ile kapattım.

Ben sonuçtan memnunum, pazene aklınıza gelmeyecek tasarımlarda şans vermelisiniz bence 😉

 

Haftanın Instagram Anları 170

Standard

Bir önceki Instagram anıları yazımdan bu yana Instagram’da neler paylaşmışım bakalım mı?

Burada gördüklerinizden çok daha fazlası ki videoları zaten buraya koyamıyorum onları da göreyim derseniz Instagram hesabıma göz atabilirsiniz.

Nasıl bakacağız derseniz goncaceylandikici Instagram kullanıcı adım.

🐝🐲🐞🐜

🐝🐲🐞🐜

A post shared by Gonca Ceylan Dikici (@goncaceylandikici) on

şiir gibi #nofilter 🌅

şiir gibi #nofilter 🌅

A post shared by Gonca Ceylan Dikici (@goncaceylandikici) on

yine bir gün nerfimi almışım playstation cafede bizim çocuklarla buluşmuşuz

yine bir gün nerfimi almışım playstation cafede bizim çocuklarla buluşmuşuz

A post shared by Gonca Ceylan Dikici (@goncaceylandikici) on

Windows ekran koruyucu gibi değil mi? Halbuki benim bahçe 😎

Windows ekran koruyucu gibi değil mi? Halbuki benim bahçe 😎

A post shared by Gonca Ceylan Dikici (@goncaceylandikici) on

Kaktüs getiren güzel arkadaşlarınız olsun 🌵💚

Kaktüs getiren güzel arkadaşlarınız olsun 🌵💚

A post shared by Gonca Ceylan Dikici (@goncaceylandikici) on

şiir yazılır, öyle bir şey

şiir yazılır, öyle bir şey

A post shared by Gonca Ceylan Dikici (@goncaceylandikici) on

sanki bunlara yazılmaz mı şiir?

sanki bunlara yazılmaz mı şiir?

A post shared by Gonca Ceylan Dikici (@goncaceylandikici) on

kalpten kalbe bir yol vardır görülmez

kalpten kalbe bir yol vardır görülmez

A post shared by Gonca Ceylan Dikici (@goncaceylandikici) on

yıldızlı geceyi tuvale aktarır mısın? dese biri kesin cesaret edemezdim. ama söz konusu porselen ve sıraltı olunca para kadar şeye sığdırma cesareti geliyor işte böyle

Pazenlere Fısıldayan Kadınlar

Standard

Pazen benim için çok özel bir kumaş beni tanıyanlar bunu çok iyi bilir. Hatta eskilerin deseni fındıklı bir pazen kumaşın peşinde yıllardır dolaşırım da bulamam kendisini ki, büyük ihtimalle artık üretilmeyen bir desen.

Kumaşlara fısıldamayı çok severim, onları can kulağı ile dinler ne olmak istediklerini bana fısıldayana kadar öper okşar dolabımda muhafaza ederim. Ne olmak istediklerini fısıldadıkları an ise bir heves hemen kesip biçerim. Hatta bu heyecandan sebep her dikiş projem bir macera olur.

Pazene olan ayrı düşkünlüğümün yanında bu kumaşı alışıldığı gibi otantik çizgilerde kullanmak yerine umulmadık kumaşlarla bir arada ve umulmadık modellerde dikmeyi tercih ederim.

Yalnız bu etkinliğin tüm vebali günahı Meri’nin boynuna, O gaza getirdi çünkü beni. Ama benim de baştan çıkasım varmış ki pazen etkinliği düzenlesek ya demesi yetti o an yerimden kalkıp kumaş dolabımdan pazenleri çıkarıp fotoğraflamam ve Instagram hesabımdan hemen bir duyuru hazırlayıp paylaşmam sanırım saniyelerimi aldı.

Meri ile birlikte dikiş severleri #pazenlerefısıldayankadınlar etkinliğine çağırdık ve çağrımızı kırmayan bu güzel kadınların güzel işleri ile şimdi karşınızdayım.

İlk olarak ele başı Meri. Hızını alamadı ve iki parça birden dikti. Salopet için Burda Dergisi Temmuz 2016 – 109 numaralı kalıbı kullandı, Elbise içinse Burda Dergisi Aralık 2016 – 112 nolu modeli dikti. Meri Instagramda meribagatur kullanıcı adını kullanıyor ama sayfasında gezerken Minsk’den bulduğu dikiş dergilerini gördüğünüzde inme falan geçirmeyesiniz önceden uyarayım.

 

Mevlüde bu nefis yeleği Burda Dergisi Nisan 2003 – 110 nolu modelden dikti ve kıskandırmak gibi olmasın bu nefis kalıbı O’na ziyarete gittiğimde çıkarıp getirdim hatta kıskandırmak gibi olsun niye olmayacakmış 🙂 Mevlüde yeleği nasıl dikmiş ayrıntılarını görmek ve daha fazla fotoğraf için bloguna bakabilirsiniz.

Nurten sanırım ilk kez pazen giyecek, ama biz sizlerden önce gördük elbisesini ve tam not verdik. En sevdiğim bloggerlardan ama nedense bu aralar baya boşladı blogu artık geri dön Nurten.

 

Özlem blog yazmıyor ama nefis giysiler dikiyor, keşke blog yazsa da diktiklerini sizlerde görebilseniz. Ben her diktiğini görebilen şanslılardanım 😉 Instagram hesabı ozlemsahin71 Etkinlik için Burda Dergisi Aralık 2016 – 112 nolu modeli dikti.

Nuray Öğretmen pazenleri konuşturan hatta şakımalarına neden olan bir isim,etkinlik için harika bir pazen ceket dikmiş. Dönüp dönüp bakıyorum bloguna, bence siz de bakmalısınız.

Gökçe’de ben hesap heyecanla makasa sarılanlardan ve her projesi ayrı macera. Bu etkinlik için üç proje hazırladı ikisini fotoğrafladı çalışkan bir blogger yani. Eteğini dikerken pazen ve deriyi bir arada kullandı, elbiseyi bir arkadaşı için diktiğinden mankenin üzerinde görüyorsunuz ama eminim arkadaşına çok yakışacak. Blogu ise burada.

 

Günseli ortadan çatlamalık bi ceket tasarladı etkinlik için, dudaklarımı kemirip kıskançlığımdan çatladım ben fotoğraflar elime geçince. Jean kumaş, pazen, grogren kurdela, harçlar ve pul paralar daha milyon tane ayrıntı. Günseli’nin Instagram hesabı ovalportre.

 

Necla güzel bir pazen ceket dikti. Kendisine çok yakışan bu ceketi beyaz basic tişört ve jean pantolonla giydi. Ceketin daha fazla fotoğrafını görmek için Necla’nın bloguna bakabilirsiniz.

 

Irmak hanımla bu etkinlik sayesinde tanıştık. Çok güzel iki kızı var ve kızına diktiği pazen elbiseye bence bayılacaksınız. Blogunda daha fazla fotoğraf var sizi hemen şöyle alalım.

 

Aycan çok hasta olmasına rağmen Meri ve beni kırmadı bu harika eteği dikti. Mor menekşeli pazen kullandı ve mor sutaşı ile süsledi eteği. Dikilecekler listeme aldım bu eteği Aycan’cığım zira kalçadan elbise dediğim mor kocaman çiçekli bir elbisem vardı çocukken ve bu etek bana o elbisenin sıcak hatıralarını hatırlattı. Bu arada Aycan’ın blogu burada henüz yazıyı yayınlamadığı için yazının değil blogun linkini ekliyorum.

 

Gonca yani Vogue is Art bir ceket dikti ki hem kapüşonlu hem pazenli eteğinin duruşundan benim 1958 yılı modellerinden kaplumbağa ya da balon ceket denen kalıba benzettiğim ceketi. Henüz ayrıntıları göremedim bende sizinle birlikte öğreneceğim kaplumbağa mıymış, değil miymiş?

Özlem yani Oblem benim pazenle olan muhabbetimin sebebi kadın. İyi ki kesişti yollarımız kadın seninle. Blogunda tembel adam yaratıcı olur diyor, evet blog yazma konusunda tembel ama oblemkumas hesabında bize muhteşem kumaşlar bulurken hiç tembel davranmıyor doğrusu. Bir de etkinliğe üç parça birden diken bir kadına nasıl tembel diyebilirim ki?

Seher inanılmaz havalı bir elbise ile katıldı etkinliğe ve harika fotoğraflar çekti, ben buraya bir tane koyabiliyorum ama eminim ki en kısa zamanda kendisi de bir yazı hazırlayarak ayrıntıları blogunda bizimle paylaşacak zira elbisenin arkasını da görmelisiniz.

İrem bu etkinliğe katılmak için gösterdiği çaba ile beni ve Meri’yi gönlümüzden vurdu. Bir süre önce Moskova’da yaşamaya başladı ve pazeni yoktu, anladığım kadarıyla kumaşı Türkiye’den getirtti ve son iki günde bu nefis ceketi dikti. Tüm bu sebeplerden sebep Meri ve beni havalara uçurdu. İrem bu etkinlikte en gayretli blogger ve ayrıca ceketi inanılmaz havalı. Yaka detayı ise nefis. Ben kopya çekeceğim sanırım bu modelden. Blogunu bilmemek gibi bir imkanınız yok ama ben yine de linkini ekleyeyim de ziyarete giderken yolunuz kısalsın.

Hülya hanım namı diğer masum meleğin kanatları güzel bir etek dikti.  Kombinini çok sevdim ben gümüş kolyesi siyah kalın çorapları ve siyah bluzu ile çok şık umarım yakın zamanda kalıp bilgisini blogunda yazar.

Tuğba hanım blog yazmıyor ancak Instagramda tugbaguvenmuti hesabını kullanıyor. Sanırım bu etkinliğe kadar bu kadar renkli giyinmeye karşı mesafeliymiş ama sizcede bundan sonra renkler konusunda daha cesur olması gerekmiyor mu? Ben kırmızıyı kendisine çok yakıştırdım.

 

My Hobby World’ün bir arkadaşı biz etkinlik yapalım mı dediğimizde ona pazen kumaşlarla gelmiş bana elbise yapar mısın diye? Ne güzel tesadüf değil mi? Ortaya çıkan elbiselere ben bayıldım daha çok fotoğraf ve ayrıntı görmek için mutlaka bloguna bakmalısınız.

Asiye hanım güzel kızı için bu güzel elbiseyi dikmiş, baksanıza küçük hanıma ne çok yakışmış elbisesi. Kollar ve yaka ile bir detay kurdelası bile unutulmamış. Asiye hanımın Instagram hesabı asiyesarikaya_

Aysel hanım namı diğer Hobimanik sıcacık mavi güzel bir mavi elbise ile katıldı etkinliğe, yalnız Aysel hanım o ilk biçtiğiniz pazen de dikkatimden kaçmadı belirteyim. Aysel hanımın blogu burada. Yalnız kendisi de tembel bloggerlar listesinde, aynı isimli Instagram hesabından diktiklerine göz atabilirsiniz.

Derya hanım Instagramdan bağlantılı olduğum hesaplardan oradaki kullanıcı adı __telvin__ ve bizi kırmayıp etkinliğe katıldığı yetmediği gibi iki parça dikti. Pazenle bir ilk yaptı bence bermuda dikti, çok seviyorum ben bu tarz hareketleri dans eden bir hatun emojisi var ya hani hah işte onu koymak istiyorum tam da buraya.

İşte Derya hanımın diktikleri.

Aysel Dikmen hanım çok duygulandığım bir mail göndermiş bana, dikişle doğduğu günden beri iç içe büyüdüğü annesinin usta bir terzi olduğunu ve ondan öğrendiklerimle kızına ve kendine birşeyler  diktiğini. Emekli olduktan sonra kesişmiş yollarımız internette, blog yazmanın en güzel yanı işte bu. Bende pazen bir yelekle  fısıldadım demiş Aysel hanım

Nesrin hanım bol detaylı bir bluz dikmiş etkinliğimiz için Danteller falan çok hoş. Nesrin hanımın Instagram hesabı nesringurcan

Hande hanım ilk kez bu etkinlik ile pazen dikenlerden, ama inanılmaz güzel bir iş çıkarmış. Kendisine ait olan baz kalıbı oynayarak pazenle birlikte siyah bir kumaşta kullanıp çok sevdiğim bir yaka detayını kullanmış elbisesinde. Bu arada pazeni de çok güzel. Blogunda elbisesini nasıl dikmiş okuyup daha fazla fotoğraf görebilirsiniz.

Bahar son ana kadar durup en tembel yaftası yiyecekken birden kesti biçti dikti adeta fırtına gibi esti çok güzel bir çanta hazırladı etkinlik için. Bahar’ın blogu burada. Bahar aslında dur o çanta o kadar da güzel değil sen onu kullanma canım Meri’ye verebilirsin bak 😉

Aysel hanımda pazen ve danteli bir arada kullanmış ve iyi ki böyle bir şey yapmış. Ben çıkan sonuca bayıldım. Daha fazla fotoğraf görmek istiyorsanız bloguna göz atabilirsiniz.

 

Funda Hanımda pazeni jean ile bir arada kullanan arkadaşlarımızdan. 2006 yılı Burda dergisi 128 nolu kalıbı kullamış. Yelekte çok fazla detay var ve ben incelerken hepsine bayıldım. Arkasındaki yamalar, oyalar ve biyeler harika tüm bunları görmek için bloguna uğramalısınız.

Fatma blog tanıtım yazısında da dediği gibi kötü bir blog yazarı iki yıldır bloguna tek satır girmemiş, ama iyi bir terzi 😉 Ben özellikle diktiği Japon Style giysilerin ve tarzının hastasıyım. Kumaşlarla oyun oynar gibi sanat yapar gibi bir tarzı var ve diktiği şeyleri bir müddet inceleseniz sonra başka bir yerde görseniz bu Fatma’nın diyebilirsiniz. Elbiseyi blogunda yazar mı bilmiyorum ama blogu burada.

 

Al bir tembel blogger daha Sezen hanım. Blogu boşlamış ama dikiş dikme konusunda şükür blog yazma konusundaki tembelliğini göstermemiş. Çok beğendiğim bu kapüşonlu, spor bir yeleği dikmiş. Kim bilir belki dikişle ilgili ip uçları da verir bize öyleye blog adresi burada.

Berrin hanım çok güzel detaylara sahip kırmızı bir elbise dikmiş. Yaka detaylarını, elbisenin kumaşından basılmış düğmelerini mutlaka görmelisiniz, Instagram hesabı berrinyurekli hemen göz atın.

 

 Dikis oyunları çok ilham verici bir bluzla katıldı etkinliğe. Zaten sandıktan çıkan bu pazen ile beni orta yerimden çatlatmıştı ki yetmedi bir de bu pazenle nefis bir bluz dikti, hayır canıma kastın mı var nedir yani? Instagramda dikisoyunlari hesabına bakmayın bence, ben yeterince gıcık oldum zaten.

Nurgül Hanım bu cici çocuk elbisesi ile katıldı etkinliğimize, kumaşını çok kıskandım en kısa zamanda edineceğim bu kumaştan. Nurgül hanımın blogu yok sanırım, Instagram kullanıcı adı binbircesit_kumas

Nükhet yani Atölye Nott son anda kalem eteği ve pazen elbiseli bez bebeği ile yetişti etkinliğe. Eteği üzerinde de görmek isteriz ve belki kim bilir blogunda da yazar bizim için eteğini yeni fotoğraflar ile.

Nuray Hanım etkinliğimiz için güzel bir çocuk elbisesi dikti, kendisinin blogu yok Instagram hesabı nuraynalci_dikis_isteklisi

 

Son olarak benim diktiğim salopet ile kapanışı yapalım mı?

Meri ile aynı kalıbı kullandık ancak ben ufak tefek değişiklikler yaptım. Başka bir yazıda nasıl yaptım elbette anlatacağım.

 

Pazenlere fısıldayan kadınlar, sizce de çığlık olmamış mı? Beni duyup ses veren güzel kadınlar, varolun…

Kendi Giysilerini Dikmek

Standard

İnanın çok kolay.

 Geçirdiğim bel fıtığı operasyonlarından sonra doktorum kesin bir dille artık aktif olarak spor yapmam ve kaslarımı güçlendirmem gerektiğini söyledi. Yaklaşık bir yıldır pilates dersleri alıyorum ve diyebilirim ki herkes kesinlikle bir şekilde spor yapmalı, eğer bir salona gidemiyorsanız da youtube dan videolar izleyerek de pekala kendi kendinize spor yapabilirsiniz.

Her zaman diktiğim şeyleri ihtiyaçlarım belirlediği için bu aralar daha ziyade salonda giyebileceğim sweatler dikiyorum.

Kendi kendinize spor yapabilirsiniz demiştim ya bu sweat de yine kendi kendinize kalıp çıkarmadan dikebileceğiniz bir model.

Sevdiğim bir sweatimi kumaşın üzerine yatırarak biçtim mesela ben. Etek uçları ve kollar salaş görüntü istediğim için kıvrılmadı. Kolları dışa katlayıp kat açılmasın diye görünmeyecek biçimde iki noktadan tutturdum ve sadece yakayı yaptım ancak onu bile yapmayabilirdim zira son zamanlarda bu tarz giysilerden çok hoşlanıyorum.

Toplamda yarım saat içinde sahip olabileceğiniz bu parça ve benzerlerini dikmek inanın çok kolay.

 

Haftanın Instagram Anları 166-67-68-69

Standard

Bir önceki Instagram anıları yazımdan bu yana Instagram’da neler paylaşmışım bakalım mı?

Burada gördüklerinizden çok daha fazlası ki videoları zaten buraya koyamıyorum onları da göreyim derseniz Instagram hesabıma göz atabilirsiniz.

Nasıl bakacağız derseniz goncaceylandikici Instagram kullanıcı adım.

mural

mural

Gonca Ceylan Dikici (@goncaceylandikici)'in paylaştığı bir gönderi ()

ekmek yapın ruhunuza iyi gelir 🍞

ekmek yapın ruhunuza iyi gelir 🍞

Gonca Ceylan Dikici (@goncaceylandikici)'in paylaştığı bir gönderi ()

🔥düştü

🔥düştü

Gonca Ceylan Dikici (@goncaceylandikici)'in paylaştığı bir gönderi ()

öyle bir mutluluk sanırsın tektaş

öyle bir mutluluk sanırsın tektaş

Gonca Ceylan Dikici (@goncaceylandikici)'in paylaştığı bir gönderi ()

yaban inciri, yalı çapkını

yaban inciri, yalı çapkını

Gonca Ceylan Dikici (@goncaceylandikici)'in paylaştığı bir gönderi ()

bunun adı dramdır

bunun adı dramdır

Gonca Ceylan Dikici (@goncaceylandikici)'in paylaştığı bir gönderi ()

kesin kutsal şeyler şu ağaçlar

kesin kutsal şeyler şu ağaçlar

Gonca Ceylan Dikici (@goncaceylandikici)'in paylaştığı bir gönderi ()

hep olsun

Gonca Ceylan Dikici (@goncaceylandikici)'in paylaştığı bir gönderi ()

çiçek babandır

Haftanın Instagram Anları 164-65

Standard

Bir önceki Instagram anıları yazımdan bu yana Instagram’da neler paylaşmışım bakalım mı?

Burada gördüklerinizden çok daha fazlası ki videoları zaten buraya koyamıyorum onları da göreyim derseniz Instagram hesabıma göz atabilirsiniz.

Nasıl bakacağız derseniz goncaceylandikici Instagram kullanıcı adım.

çok aşığım

şükür kavuşturana

bezdirinceye kadar seramik 😂


naber kız Frida