Dantel Avize Episode 1 Vol Son

Standard

Ev için yaptığım son avize bu sanırım. Dantele karşı mesafeli bir duruş sergileyen Koca Kişisi nezaketi elden bırakmadan salonda dantel istemediğini belirtti ardından hani şu tel sarıyorlar da yapıyorlar ya diyerek aynı yöntemle tutkallanmış ip sarılarak yapılan avizeleri kastederek konuya ne denli yakın ve uzak olduğunu beli etmesinin yanında aslında dantele olan hislerini belirtti beni başka alana kanalize ederek. Bu dikkati başka alana çekme taktiği beş yaşındaki Kırpık’ta bile işe yaramazken ne yapmaya çalıştığını anladığımı beli etmedim kendine ki kiminle dans ettiğini anlamasın.

Danteller yapımı öyle zahmetli şeylerki çoğunlukla böyle projeler göze hoş gelsede sonucunda danteli ziyan etme tehlikesi insanları korkutuyor. Çoğunlukla da bu sakınılan danteller dekorasyon fikirlerinin ve mobilyaların sürekli değişimi nedeniyle sandıklardan gün yüzüne çıkarılıp kullanılamıyor da ve ömür geçip gidiyor. Bazende danteller tamamlanamadan ömür geçip gidiyor. Sakın bu yazdıklarıma bakarak sekiz kişilik masa örtünüzü kesip avize yapmaya kalkmayın ondan yatak örtüsü perde gibi bir şey yapmayı deneyin, ama bir kaç küçük örtü feda edilebilir bence. Bu projede kullandığım dantel parça sanırım kırlent gibi bir şey düşünülerek örülmeye başlanmış olacak ki bir çanak gibiydi zaten. Annem tarafından örülmüş ve tamamlanamamıştı bile daha başka şeyler gibi, bu yüzden daha önce bir kaç örtüsünü diğer avize projemde kullandığım halde yine bolca düşündüm yazık eder miyim diye ama sonra O’nun bunu görme şansı olsaydı bayılacağına karar verdim ne de olsa baza köşelerinde sararmayacak artık gururla sergilediğim bir parçaya dönüşecekti.

Yine ilk resim işin yapılmaması gereken kısmı ile ilgili. Bolca tahta zamkı ile adeta yoğurduğum örtüyü tam da aynı boyutlarda olan bir kasenin üzerine geçirip öylece kurumaya bıraktım. Ertesi gün harika bir biçimde kurumuş ve şekil almıştı gel gelelim o şekli bozmadan kaseden ayırmak mümkün olmadı!!!

dantelavize21

Kasenin üzerine streç film sardıktan sonra yine bir miktar tahta zamkı sürerek yumuşattığım danteli bir kez daha kasenin üzerine geçirdim ve elimle iyice düzelterek kurumaya bıraktım.

dantelavize22

Bir gün yeterli oluyor bu kuruma işi için. Kaseden streç film sayesinde kolayca ayrılan dantelin pekala dekoratif kase olarakta kulanılabileceğini sizlere göstermek için bu çekimi yaptım. Hatta işin bu kısmında şunu söyleyebilirim ki aynı danteli daha önce bol miktarda toz şekeri bir çay bardağı kadar su ile eriterek yaptığım şerbetle ıslatıp yine aynı şekilde kase üzerine geçirip kuruttum yani şeker kolası yaptım nasıl görüneceğini anlamak için. Böylesi bir projeyle örtüleri yıkayıp yeniden kullanabilirsiniz proje içinde proje kıyağı size 😉

dantelavize24 dantelavize23

Duyun geçebilmesi için dantelin üst kısmını kesmem gerekiyordu ve bir duy bir çay bardağı ağzı ile aynı genişliğe sahip ölçtüm biliyorum :). Çay bardağının ağzını baz alıp dantel kasemin tabanından daire şeklinde bir parçayı keserek çıkardım. Keserken çok dikkatli davrandım ki onuda kullanırım ben sonra bir yerde.

dantelavize25

Organze kurdeladan kestiğim dört şeriti duyun gireceği açıklığın dört yanına elde diktim.

dantelavize26

Sonrasında kase şeklindeki avizemi olması gereken yere taktım ve olmadığını gördüm. Ampul açıktaydı.

dantelavize27

Pes etmem, inatçıyım olacak dediysem olacak ve çözüm üretmekte iyiyim ne yalan söyleyeyim hemen bir fikir gelir aklıma. Ucuna başka dantelle ek yapma fikri geldi aklıma ve açtım yarım kalmış danteller kutumu ve evet böyle bir kutum var benim vakitsiz giden annenin ardından kalan. Yatak örtümün üzerindeki mavi güllere uygun bir dantel buldum kutudan. İyi hoş ama tutkalladıktan sonra nasıl şekil verilecek şimdi avizenin bu kısmına? Zira kase ile bu işi yapmak mümkün değil. Dedim ya çözüm üretmekte hızlıyımdır bazen komik görünsede 🙂

Evde ben şimdi ne yapsam diye dolaşırken damacanayı kestirdim gözüme akılandımda üstelik bu kez peşin peşin streç filmimide sardım. avizenin uç kısmına denk gelecek sayıda motiften oluşan dantel şeridi dikişle birleştirdikten sonra tutkalayıp ağız kısmını bir miktar örtecek üst üste gelecek şekilde yerleştirip elimle bir güzel düzelttim.

dantelavize28 dantelavize29

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Üst üste gelen kısımları bazı yerlerinden dikişle birbirine tutturdum.

dantelavize30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kuruduktan sonra tepede açtığım açıklıktan duya geçirdikten sonra organze kurdela yardımı ile bağlayarak sabitledim. İşte avizemin nihai şekli ile gururla karşınızdayım :))

dantelavize32 dantelavize31 dantelavize33 dantelavize34

Bahsi geçen örtü ile birlikte yapılmış bir kolaj ayrıca 🙂

dantelavize35

About ornitorenk handmade

Nedenini bilmediğim bir şekilde sadece ama sadece diktiklerimi paylaşmak amacıyla açtığım bu blog zamanla benim günlüğüm haline geldi. Henüz yazmaya başlayalı çok olmasada kendisinden beklemediğim bir biçimde geriye dönüp baktığımda yaşarken unutmam sandığım aklımdan silinip giden anları bana hatırlatır oldu. Hiç bir zaman düzenli tutamadığım bebek anı defterim, hiç bir zaman baskısını almadığım binlerce ama binlerce fotoğrafım, okuduğum kitaplardan bir kelime, sevdiğim müzikler, yaptığım resimler. İyiki varsın blog. oğluma, gülen yüzüme, asi meleğime not: seni çok seviyorum...

Bir cevap »

  1. amantanrım sabah sabah bu ne güzellik böyle 🙂
    ellerine sağlık canım çok güzel olmuş ama çokta enterasan bi şekilde sanki bu parçalar yıllarca avize olmayı beklemişler ve hatta avize olmak için örülmüşler gibi duruyor 🙂
    benimde hep gönlümün bir köşesnde yer etmiş projelerden biridir bu dantelden avize. daha doğrusu benim istediğim abajur. yüreğimi dağladın sabah sabah alacağın olsun 🙂 güle güle kullan canım çok şık, zarif ve romantik…

    Beğen

  2. çok güzel olmuş ellerine sağlık. Diğer dantel avizene göre ben bunu daha çok sevdim içinde mavi olduğundan herhalde 🙂

    Beğen

  3. canım benim için dağlanmasın kıyamam, bizim birlikte geçirdiğimiz 25 yılın her günü öyle güzeldi ki her anında çok mutlu olduk her anında çok eğlendik ve dediğin gibi aklımdan yapmayı geçirdiğim her şey için küçük bir hazırlık yapmış o günlerden yalnız bırakmamak için beni 🙂 ve çok teşekkür ederim salona dantel avize yapmayacağım sözünü verdim ama abajur için bir söz vermedim 😉

    Beğen

  4. Geri bildirim: Zihni Sinir Bir Ornitorenk Projesi; Yeni Yıl Süslemeleri | ornitorenk handmade

  5. Dantel avizeni çok beğendim.manyak beğendim desem daha uygun olucak.benim teknolojiyle hiç aram yoktur.twetterdan instagramdan anlamazken sayenizde bir instagram hesabı oluşturma fikri hasıl oldu.sizi ordan takibe başladım.şimdi yavaş yavaş bende bazı ufak tefek yaptığım elişlerini ordan paylaşıyorum.en sonunda istediğim oldu beni takibe başladınız.çalışmalarınızı ve onları anlatırkenki uslubunuzu o kadar beğeniyorumki sizi aynı kendim gibi görüyorum.ayrıca tanışmayı çok isterdim…hala yaptıklarınızı takip ediyorum.edicem.telimi yazmak isterdimde burdan olurmu bilmiyorum.fgfg35@gmail.com adresim.paylaşmak çok güzel.daha çok şeyi paylaşmak ümidiyle…bir arkadaş diyelim…sevgiyle kalın…

    Beğen

  6. iyiki yazmamışsın telefon numaranı yoksa numaranı başkalarıda görmesin diye bu güzel yorumu onaylayamayacaktım 😉 iletişim kısmında mail adresimde var ama ben bloga gelen yorumlara çok mutlu oluyorum sesime ses verilmiş oluyor sevgiler

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.