Dantel Avize

Standard

Hiç bir zaman evde bir avizenin varlığına ihtiyaç duymadım esasen eşya kalabalığı ve eşya bağımlılığı da karşı olduğum şeyler, ancak kocakişisi evimiz için avize arayışına girip online satış yapan web sitelerinin altını üstüne getirmeye başlayınca işe el atmam gerektiğini hissettim. İlk olarak daha önce denediğim bir şey olmadığı için ve sonuçtan emin olamadığım için feda edilebilecek takım bozmayacak (evet evet benimde herkes gibi dantel takımlarım var kullanmasamda kıyamadığım) bir kaç örtü seçtim Efekan’ın yuvarlak şekilli balonlarından birini aşırdım ve bolca tahta tutkalı sürdüğüm hatta avcuma alıp iyice vıcık vıcık oluncaya kadar tahta tutkalı yedirdiğim dantelleri düzgün bir biçimde balonun etrafına sardım.

dantelavize1

Aslında bu işin yapılmaması gereken kısmı ancak paylaşmamın sebebi web ortamında dolaşan balonlu projelere aldanıp benim gibi bu yöntemi denememeniz çünkü balon bir kaç saat sonra bana sürpriz yapmıştı ve sönmüştü dantelden topumda dolayısıyla yamulmuştu. Heyecandan bu aşamanın fotoğrafını çekmedim tam kurumamış olan dantelleri kurtarmak için can havliyle balondan ayırdım ve kurumaması için ıslattım. Ardından lastik top üzerine dantellere yeniden bir miktar daha tahta tutkalı yedirerek sardım. Örtüleri birleşim yerlerinde bir biri üzerine getirdim ve beyaz dikiş ipiyle bu noktalardan bir birine tutturdum. Bu aşamada topu bir koli bandı tekeri üzerine yerleştirdim ki bozulma yaşanmasın.

dantelavize2

Ertesi gün dantelim plastik kadar sertleşmişti ve güzel bir top şekli almıştı. Lastik topu dantellerin arasındaki boşluklardan parmağımla bastırarak dantelden ayırdım ve toplu iğne ile açtığım bir kaç delikle havasının çıkmasını sağladım balon birden patlarken top yavaş yavaş sönüyor buda dantel topun şeklinin basınçla bozulmasına engel oluyor. Top tamamen sönünce üstte duyu geçirmek için bıraktığım açıklıktan çıkardım. Bu haliyle de kullanabilecek olmama rağmen üst kısımda açıklıklar olmasın diye açıklıktan biraz büyük bir örtüyü daha tutkallatıp dantel topumun açık ağzını örtecek şekilde yerleştirdim ve zamana zaman elimle düzelterek yuvarlak bir şekilde kurumasını sağladım.

dantelavize3

Ardından beyaz bir kumaşa duyun geçebileceği genişlikte bir daire onun dışınada daha geniş bir daire çizip kestim. Bu aşamada ben çay bardağı ve koli bandı tekeri kullandım.

dantelavize4

Kumaşı tutkallayıp duyu geçirmek için belirlediğim kısmın üzerine yerleştirdim ve daha sağlam olması için içten ve dıştan beyaz dikiş ipliği ile elde diktim burada dikişlerin çok düzgün olması gerekmiyor çünkü bu kısım asla görünmeyecek. Sonra dairenin içinde kalan dantel motiflerini kestim. Kumaşta kuruduklan sonra karşılıklı gelecek dört noktaya ince organze kurdele diktim ve ampul ve duyu delikten geçirdikten sonra kurdeleyi sıkı sıkı bağlayarak sabitledim.

dantelavize5dantelavize6dantelavize7

 

About ornitorenk handmade

Nedenini bilmediğim bir şekilde sadece ama sadece diktiklerimi paylaşmak amacıyla açtığım bu blog zamanla benim günlüğüm haline geldi. Henüz yazmaya başlayalı çok olmasada kendisinden beklemediğim bir biçimde geriye dönüp baktığımda yaşarken unutmam sandığım aklımdan silinip giden anları bana hatırlatır oldu. Hiç bir zaman düzenli tutamadığım bebek anı defterim, hiç bir zaman baskısını almadığım binlerce ama binlerce fotoğrafım, okuduğum kitaplardan bir kelime, sevdiğim müzikler, yaptığım resimler. İyiki varsın blog. oğluma, gülen yüzüme, asi meleğime not: seni çok seviyorum...

23 responses »

  1. bayağı uğraştırıcıymış canım, ama sonuç çok güzel olmuş 🙂
    ellerine ve de azmine sağlık 🙂

    Beğen

  2. aslında kendi kendime keşfettiğim için uzun sürdü şimdi tüm yapmam ve yapmamam gerekenleri bildiğimden iki günde bitirebilirim ki kuruması bir gün alıyor zaten

    Beğen

  3. Allah’tan sonradan kurtarmışsın dantellerin de araya gitmemiş. Çok güzel duruyor ellerine, verdiğin emeğe sağlık 🙂

    Beğen

  4. Geri bildirim: Oyuncaklardan Avize Yapımı | ornitorenk handmade

  5. çok güzel anlatmışsın ellerine sağlık benimde yapasım geldi :)) gece karanlıkta ışığı yakınca nasıl bir görüntü veriyor acaba

    Beğen

  6. 🙂 şu an beyaz ışık veren bir ampul takılı bu duyda daha güzel yansımalar için sarı ışık kullanmak gerekiyor düşündüğüm kadar şekilli yansıma olmadı bu ışıkta. hemen ardından bir dantel avize projem daha var yapma düşüncen varsa bekle onada bak derim 😉

    Beğen

  7. ayrıntılara girmen ne güzel olmuş.. başka yerlerde balonla yapıp bizi kandırıyorlarmış..iyi ki varsın..:)

    Beğen

  8. Çok güzel olmuş avizeniz, ben de balonla bir kez deneyip hüsrana uğrayanlardanım 😦 Top fikri şahane, paylaşım için teşekkürler, sevgiler 🙂

    Beğen

  9. Çok şahane olmuş, ellerinize sağlık.
    Önemli bilgiler de kesinlikle çok faydalı olacak.

    Peki, eş kişisinin yorumu ne oldu? 🙂

    Beğen

  10. koca kişisi beğenisini belli edemez memnuniyetsizlik göstermediyse bu onun bu işi beğendiğini gösterir 🙂 memnuniyetsizlik göstermedi ama kibarca salonda dantel istemediğini belirtti bende sözünü tuttum hole yaptığım bu dantel avize dışında bir de yatak odasına dantel avize yaptım ama salona yapmadım 😉

    Beğen

  11. Geri bildirim: Dantel Avize Episode 1 Vol Son | ornitorenk handmade

  12. Geri bildirim: 52 Haftada Baskı Yapmak 24. ve 25. Hafta | ornitorenk handmade

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

