Kırmızı Elbisenin Dikiş Aşamaları, Bol Teyel, Pilikaşe, Tembellik ve Yardım İsteğine Dair Bir Yazı

Standard

29 Ekim için kırmızı elbise projesini daha önce paylaşmıştım. Kalıp bilgisi hakkında o yazıda hiç bilgi vermemiştim yayın sonrası kalıp ve elbise hakkında bolca soru alınca bu yazıyı hazırlamaya karar verdim, elbise Burda Dergisi 2012 yılı Ekim sayısından 108. model bu kumaşı elime alıncaya kadar bu model hiç dikkatimi çekmemişti. Hatta neredeyse her dergiden dikilecek diye belirlediğim sırasını bekleyen modeller arasında da değildi. Elbisenin teknik çizimi ve elbise.

kirmizielbiseteknikcizim

Bu da benim elbisem.

wpid-kirmizi2.JPG

Elbisenin dikiş aşamalarından çok fotoğraf yok, biçki ve pilikaşelerin hazırlanması aşamasında son anda fotoğraflamak aklıma geldi elimin altında olan telefonla çektim fotoğrafları. İç ortam ışığı, aceleci ama tembel dikiş sever gibi etmenler birleşince çok net olmayan fotoğraflar ortaya çıktı ama derdimi anlatmaya yetecek düzeydeler.

Elbiseyi diktiğim kumaş kaygan bir yapıda olduğu ve ön ve arkasında bolca pilikaşe barındırdığından zorluk yaşamamak için çizgilerimi bol teyel yaparak işaretledim. Bol teyel sabunla çizdiğiniz patronun çevresini çift kat kumaşa işaretlerken veya işaretleri bir kumaştan alttakine geçirmek istediğiniz zaman kullanılır. İlk olarak kalıp üzerinden bir biri üzerine yatırılacak olan kumaş katlarının belirtildiği çizgileri dikişle kapatılacak yerin bitimine kadar kestim ki kumaş üzerinde işaretlemem kolay olsun.

kirmizielbiseplikase1

Mulaj kağıdının sınırlarından önce sabunla çizdim.

kirmizielbiseplikase2

Çizgilerin üzerinden bol teyel aldım ki kumaş kat yerinden biçilecek olan elbisenin karşı tarafına da aynı şekilde çizgileri geçirebilmiş olayım.

kirmizielbiseplikase3

Sonra iki kumaşın kenarları birbirinden ayrılıp dikişi ortadan kestim, böylece ipliğin yarısı kumaşın bir yanında, öteki yarısı öbür yanında kaldı.

kirmizielbiseplikase4

Kumaşı çevirdiğimde çizgilerin görünüşü.

kirmizielbiseplikase5

Bu elbise bol miktarda ilkler içeriyor ilk kez üşenmeyip bol teyel aldım ama elbisenin diğer parçasını hazırlarken tembel işi bu işi halledebilir miyimi denemek istedim ve yine aynı şekilde pilikaşe sınırları kesilen kalıbı kumaşın üzerine yerleştirip bazı yerlerinden kaymasın diye iğneledikten sonra sınırlar boyunca toplu iğne ile işaret aldım sonra önce kumaşın önünde iğnelerin arasındaki çizgileri birleştirdim sonra arkasında. Pekala tembel işide olsa bu yöntemde kullanılabilir ama blogger tarafından teyel tavsiye edilir 🙂

kirmizielbiseplikase8 kirmizielbiseplikase9

Tüm sınırlar çizgilerle işaretlendikten sonra derginin dikiş aşamalarında anlatıldığı gibi çizgileri birbiri üzerine getirerek iğne ile birleştirerek dikiş için hazırladım.

kirmizielbiseplikase6

kirmizielbiseplikase7Dikişle kapatılmış pililerin görünümü.

wpid-kirmizi5.JPG

Elbisenin kumaşına uygun fermuar bulamayınca kiremit tonlarında bir kırmızı olan elbiseye hardal bir fermuar dikmeye karar verdim.

wpid-kirmizi4.JPG

Elbise bolca tadilat yedi. İlk olarak 36 beden olan elbise sırtında fermuarı olmasına ve esnek bir kumaş olmamasına rağmen fermuarı açmadan giyilebilir vaziyetteydi. O yüzden hem plikaşelerden hem yanlardan hem arka ortadan daraltmalar yaptım. Tüm bu işlemleri yaparken kol oyuğunu yenilerken önce göz kararı bir oyuk yaptım elbiseyi bitirdim giydim ve kollar aşırı kastı öyle ki pazularım kumaşın baskısıyla acıdı. Söküp kalıba göre tekrar oyduğum kol evine kolu taktıktan sonra da bu kasma işi azalarakta olsa devam etti. Bu resimde bunu net olarak görebilirsiniz.

wpid-kirmizi3.JPG

Şimdi elbisenin kollarını çıkararak pekala rahat bir elbise elde edebilirim ancak teknik çizimden göreceğiniz gibi işin bu kısmında kalıba uymayıp kolu hem uzattım hem uç kısmından genişlettim ve kol ağzında maka lastiği kullanarak büzgülü bir kol yaptım ki bu modeli uzun süredir istiyordum. Çözüm önerilerinizi sabırsızlıkla bekliyorum.

wpid-kirmizi1.JPG

About ornitorenk handmade

Nedenini bilmediğim bir şekilde sadece ama sadece diktiklerimi paylaşmak amacıyla açtığım bu blog zamanla benim günlüğüm haline geldi. Henüz yazmaya başlayalı çok olmasada kendisinden beklemediğim bir biçimde geriye dönüp baktığımda yaşarken unutmam sandığım aklımdan silinip giden anları bana hatırlatır oldu. Hiç bir zaman düzenli tutamadığım bebek anı defterim, hiç bir zaman baskısını almadığım binlerce ama binlerce fotoğrafım, okuduğum kitaplardan bir kelime, sevdiğim müzikler, yaptığım resimler. İyiki varsın blog. oğluma, gülen yüzüme, asi meleğime not: seni çok seviyorum...

26 responses »

  1. Plikaşeler için öneri başına ve sonuna çıt atıp ütü basın yerleri sabitlensin zaten düz boy ipine uyum sağlayarak kestiğinizde kumaş ütü esnasında dokuya uygun olarak kendiliğinden şekil alacaktır. Teyel de neymiş:))
    Kollara gelince modelde kullandıkları kumaş elastik olabilir siz bedeni daraltında kollar kasmıştır.
    Kesmeden evvel kalıbı bir gözden geçirmeli hata üst kısımdaki kol yuvarlağı, genişletildiğinde düzelir..
    Genel haliyle çok cici bir elbise ellerinize sağlık..

    Beğen

  2. elbiseyi senin üstünde görünce çok beğendim hatta olmıycak hayaller kurdum dikiş öğrenmişim kendime dikmişim falan…resimde kastığını farkettim ama ne yapılabilir hiç bilmiyorum.keşke annem yanımda olsaydı ne yapılır pat diye söylerdi..ama yinede bence çok hoş bi elbise inşallah bilen birisi yardımcı olur,güzel günlerde mutlulukla giy :))

    Beğen

  3. Hastalıklar, seyahat ve iş yoğunluğundan yazılarını okuduğum halde yorum yazamamıştım. Elbiseyi çok beğendim ellerine sağlık canım.

    Beğen

  4. detaylı çalışma olunca sonuç da harika oluyor demek böyle. teyel yapmaya üşenirdim ben, sen üşenmeyip yapmışsın kuzum.
    ellerine sağlık 🙂

    Beğen

  5. çalışkan oğlak 🙂 sen de üşengeçsen biz ölelim canım.
    biyeli model ha merak ettim bu kadar uğraştığına göre güzel bir bluz sanırım 🙂
    bekleyyom tez vakitte bitir inşallah 🙂

    Beğen

  6. offf bu elbise tam tarzım
    çok çok hoş olmuş
    kısa kollu volanlı bir elbisem var kahverengi
    beline küçük ince deri kemeri fiyonk gibi bağlayarak kullanıyorum
    kumaşı harikaymış
    elinize sağlıkk

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

