Toprak ve Işık

Standard

Biz bir işe kalkıştık Aralık ayıydı apar topar.

Ama bir iki ay öncesinde;

Efekan “anne ben sergi açmak istiyorum.”

Zaten bir önceki yıl öğretmeni ile böyle bir konuyu konuşmuştuk sınıfındaki diğer çocuklara seramiği tanıtmak amaçlı minik bir sergi sonrasında bunca hareketli çocuktan bunca kırılgan parçaları koruma kısmı bizi düşündürünce plan askıya alındı ve ben bu sözlerini geçmişteki o plana bağlayarak.

Ben “aç oğlum.”

Efekan “Ama Kültür Evin’de açacağım, izin verirler mi?”

Ben “Konuşuruz verirler belki”

Ve üzerinden bir iki ay geçti geçmedi bir teklif geldi Kültür Evinden Efekan Alper ve Ben aile olarak karma bir sergi açarmıyız diye.

Hemen evet dedim ama zaman çok dardı iki hafta sonrasına bir takvim verildi.

O süre içerisinde bizim evde makarna ve hazır pizza (ki beni tanıyanlar hazır gıdaya nasıl öcü gibi baktığımı bilirler) dışında bir şey yenilmedi hatta aynı marketten üst üste mantı aldığımızı gören kasabımız laf attı “hocam her gün her gün hamur mu yiyorsunuz siz?”

Her gün her gün hamur yedi bizimkiler ben ise resim yaparken oturduğum yerde ya tabağım elimde ya da bir meyve ile geçiştirerek öğünü iki haftada 8 tablo ve üç seramik obje daha ekleyerek portföyüme sergiye insanlıktan çıkarak hazırlandım.

Efekan’ın yeterli miktarda eseri mevcuttu seramik atölyesinde anası gibi çanak çömlekle uğraşmayıp hep figüratif çalıştığı için 60 parçaya yakın seramik eseri mevcuttu.

Kocakişisine gelince onca güzel fotoğraf arasından hangilerini bastıracağına dair düşünmesi gerekti o kadar 🙂

Aralık 18 de açıldı Toprak ve Işık

Biz,

sergi15 sergi14 sergi13

Yaptıklarımız,

sergi1 sergi2 sergi22 sergi23 sergi6 sergi7 sergi8 sergi10 sergi12 sergi9

sergi24

 

sergi5sergi4sergi3Anlatışlarımız,

sergi16 sergi17 sergi18

Yüzümdeki kocaman gülümseme…

sergi19 sergi20

About ornitorenk handmade

Nedenini bilmediğim bir şekilde sadece ama sadece diktiklerimi paylaşmak amacıyla açtığım bu blog zamanla benim günlüğüm haline geldi. Henüz yazmaya başlayalı çok olmasada kendisinden beklemediğim bir biçimde geriye dönüp baktığımda yaşarken unutmam sandığım aklımdan silinip giden anları bana hatırlatır oldu. Hiç bir zaman düzenli tutamadığım bebek anı defterim, hiç bir zaman baskısını almadığım binlerce ama binlerce fotoğrafım, okuduğum kitaplardan bir kelime, sevdiğim müzikler, yaptığım resimler. İyiki varsın blog. oğluma, gülen yüzüme, asi meleğime not: seni çok seviyorum...

Bir cevap »

  1. Bravo, ne kadar güzel bir ailesiniz siz! Bayıldım tüm eserlerinize, keşke daha yakından görebilseydim:( Dinazoruslar süpper, bi de orada bi minyon gördüm, bayıldım:))
    Tebrikler, sevgiler..

    Beğen

  2. Hepsi bir harika. Herhalde böyle tüm ferdlerinde bu kadar yeteneğin toplandığı çok aile yoktur diyorum :)) Nasıl da güzel bir sergi 🙂 Ama hep uzaktan koymuşsun , şöyle yakından da koysan da doya doya seyretsek ya 🙂 Ellerinize kollarınıza beyninize fikrinize sağlık 🙂 Sevgiler .

    Beğen

  3. Böyle berbat günlerde böyle güzellik… inanamadım. Face arkadaşlarım da soluk alsın biraz, umut olsun diye paylaştım. Enerjiniz hep sizinleolsun! 🙂

    Beğen

  4. harika… Harika bir şey başarmışsınız ve acayip duygulandım. Yani bir şey başarmak istemişsiniz ve tüm bedellerine katlanarak o kadar güzel bir şey başarmışsınız ki… Tebrik ediyorum. Böyle bir aile böyle ebeveynler olduğunuz için. Tebrikler! Çok içten ve samimi bir şekilde kutluyorum sizi.

    Beğen

  5. çok teşekkür ederim tüm aile adına, efekan genel anlamda dinozor türlerini yapmaya kendini adasa da tornet asıl sevdası yalnız her hafta ancak iki parça yapmasına izin veriyor hocası yaptığı fincanlar tabaklar evde kullanımda sadece mumlukları ve bir iki küçük kasesini getirdik sergiye minion dışında bir de baymax yapmıştı o evde kalmış daha evde kalan baya bir parçası olmuş ama napayım o kadar çoklar ki artık sahip çıkamaz oldum onlara :))) sergi öncesi alel acele çekilmiş fotoğraflar bunlar belki bazılarını yakından iyi bir ışıkta çekip yayın güncelleme şansım olur hala sergileniyorlar zaten normal sergi süresi bir ayken bizden sonraki açılacak sergi iptal olunca bizimki kaldı öyle galeride 🙂

    Beğen

  6. sergi öncesi aceleyle çekmiştim fotoğrafları bir daha da gidip çekemedim bir de salonun ışığı sergilemeye uygun ancak fotoğraf çekimi için değil belki sergi bitimi ek fotolarla bir güncelleme yaparım yazıya ma yeni bir yazı daha yazmam artık utanırım durup durup bizim sergi falan demeye 🙂

    Beğen

  7. Suzy’m güzel Suzy’m ne güzel şeyler yazmışsın çok teşekkür ederim. efekan gönülden istemiş diyorum ben bu duruma bizim için de çok güzel bir deneyim oldu aile olarak bir iş çıkarmak çok teşekkür ederim tekrar öpüyorum.

    Beğen

  8. Bu harkulade çalışmalara bayıldım, insan sizin gibiler sayesinde geleceğin güzel günlerine inanıyor gerçekten. Nasıl sıcak nasıl güzel bir sergi olmuş, hayran kaldım. Ailecek tebrik ediyorum. Gerçekten öyle olumsuz olayların içinden geçiyoruz ki, sanat insanı yaşamın ta kendisine yeniden inandırmayı başarıyor!
    Sevgiler, Handan.

    Beğen

  9. çok teşekkür ederim ailenin tüm bireyleri adına. güzel günler gelecek inşallah, hepimiz, siz, biz ve bizim gibi güzel günler dileyenler sayesinde. ya topluca başaracağız bunu ya da çıldıracağız ben birinciyi diliyorum.
    sevgiler…

    Beğen

  10. Harikasiniz ailece. Yalniz Alper’e cok uzuldum, nasil icinden cikti, bu kadar kisa surede o gorevin:))
    Ay bak bizim pasa hazretlerine sergi acmak istemeler falan. Keske butun anne babalar bu sekilde yonlendirse cocuklarini. Ki cocuklar genelde ya yeni telefon, yada bilgisayar istiyorlar cunku.:)
    Gezmek, yakindan gormek isterdim Goncam. Ellerinize, emeklerinize saglik.

    Beğen

  11. okulda arkadaşları ile oturup bir ön seçim yapmışlar sonra baskı için gittiği fotoğrafçı şu iyi şu olmaz şu görüntü ve ışığı yakalamak kolay değil bu olsun derken asıl seçici olmuş gerçekten çok zorlandı ve benim düşündüğüm tek bir fotoğrafı bile bastırmadı 😀 görevi onu zorlamadı ama bir iç anadolu erkeği olarak sulu yemek yiyememek ciddi zorladı onu içimiz kurudu gibi mızıldanmaları oldu sergi sonrasında kuru fasulye ile gönlünü aldık. efekan’ın kullanımına tahsis edilmiş bir telefon var ancak telefon cep telefonu olmasına karşın evde duruyor ve rehberinde sadece ben, alper, dedesi ve babaannesi kayıtlı bizlerden biri evde yokken bizi aramak için kullanıyor ve sadece bizim aramalarımızı açıyor okula götürmesi dışarıya çıkarması yasak telefon akıllı telefon cinsi değil ve büyük ihtimalle liseden önce de telefonu yanında taşıyamayacak alper göre üniversite ama bu durum belki değişir diye lise diyorum ben. bilgisayar oynamayı elbet seviyor ama evdeki masaüstü bilgisayarı günde belli bir saat kullanabiliyor tv yine aynı şekilde sabahları kahvaltı yaparken bir çizgi film akşam bazen birlikte izleyeceğimiz bir film bazen belgesel torpilliyse yatmadan çizgi film. sınırlar bazen esniyor bazen bildiğin geriliyor bunu o günkü durum belirliyor mesela bu gün iş çıkışı evde usta vardı neredeyse sekize kadar ve bu zaman zarfında efekan biraz daha fazla bilgisayar başında vakit geçirdi ama bu süreyi kısaltmak ya da hiç kullandırmamak için hava iyiyse akşam ezanına kadar salıyoruz evin önüne komşu çocukları ile oynasın diye karşılıklı numaralar tükenmiyor yani 😀 buraya gelince görürsün artık canlı canlı 😉

    Beğen

  12. heheh.bu sefer doğru yaptım yorum işini.Anaaamm,kız siz ne yapmışsınız böyleee.Kıskancımdan ortadan ikiye ayrıldım ya.O pizzalar,hamurlar helal olsun hepinize.Nasıl gururlandım yav.Seni gidi güzel kadın seni,o koca gözlerinden öperim.Sen,ııhh diye itecen biliyom ama ben yakalayınca öpecem,kuş kadarsın zati.Kız anka kuşusun sen.Aha sana ne isim takacağım kendiliğinden çıktı bile,Anka Kuşum’sun sen bundan kelli.Bayıldım bayıldım,hele o efekan’ın binik parmaklarından tek tek öperim.O güzel eşe de selam olsun.sanatın artsın….

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.