Kumaş Biye Yapımı

Standard

Kumaş biyeye ihtiyacınız olabilir ve bulunduğunuz yerde hazır biye satılmayabilir dahası satılsada bizzat kendi kumaşınızdan biyelere ihtiyacınız olabilir bu durumda kendi biyenizi kendiniz yapmanız gerek. Biye aparatı denen bir şey piyasada mevcut ama inanın ona vereceğiniz parayla kendinize başka bir kumaş ya da hobi malzemesi alabilirsiniz zira sadece bir toplu iğne bu aparatın yerini tutuyor. Yapım esnasında kullanacağımız yardımcı malzemelerimiz ise  cetvel ve ütü.

Peki bu iş bu kadar kolay olamaz mı diyorsunuz? Olur neden olmasın ben yaptım sizde yapabilirsiniz.

Anvelop eteğimi dikerken belini bağlamak için biye kullanmam gerekiyordu. Önce biyenin genişliğinin ne kadar olmasını istiyorsam onun dört katı genişliğinde uzuuuun bir kumaş parça kestim. Sonra iğneyi şekildeki gibi istediğim biye kalınlığının iki katı olacak bir aralıkta ütü masasına iğneledim.

biye1_914x685

Kumaşın uç kısmını kolay geçirebilmek için sivri bir biçimde kesip toplu iğneden iki yanında eşit miktarda kumaş katlanacak şekilde geçirdim. Kumaşı toplu iğnenin içinden geçerken iki yanı üzerine katlanmış bir biçimde olacak şekilde çekerken bir yandan da ütü ile kumaşın üzerinden geçtim.

biye2_914x685 biye3_914x685

Toplu iğne aralığını biyenin olmasını istediğim ölçüye getirip ütü ile üstünden geçtiğim biyeyi bu kez ikiye katlayarak iğnenin altından geçirip yine ütüledim ve biyem hazırdı.

Özlem hanımdan biye yapımıyla ilgili püf nokta niteliğinde bir ekleme; Biye yaparken illa ki kumaşı verevden kesiyoruz. Bu şekilde esneme payı oluyor. Yaka, kol gibi eğimli alanları biyeyle çeviriken problem yaşamıyoruz. Verev de, kumas kenarına 45 derecelik açıyla kesmek demek oluyor ;)
Sevgilerimle

About ornitorenk handmade

Nedenini bilmediğim bir şekilde sadece ama sadece diktiklerimi paylaşmak amacıyla açtığım bu blog zamanla benim günlüğüm haline geldi. Henüz yazmaya başlayalı çok olmasada kendisinden beklemediğim bir biçimde geriye dönüp baktığımda yaşarken unutmam sandığım aklımdan silinip giden anları bana hatırlatır oldu. Hiç bir zaman düzenli tutamadığım bebek anı defterim, hiç bir zaman baskısını almadığım binlerce ama binlerce fotoğrafım, okuduğum kitaplardan bir kelime, sevdiğim müzikler, yaptığım resimler. İyiki varsın blog. oğluma, gülen yüzüme, asi meleğime not: seni çok seviyorum...

Bir cevap »

  1. Ellerine sağlık canım, ben de biye yapımını anlatan bir yazı yazayım diyordum ama benim yazımda toplu iğne yoktu:=) Senin yöntem daha iyiymiş:=)

    Beğen

  2. Ben niye düşünemedim bunu??? Metresi 1 liradan epey ora harcadım ve de bulabildiğim renkte… Pratik bilgileri daha sık paylaş be arkadaşım… Hazır bu aralar dikiş aşkıyla yaparken ilerleteyim şu dikişi… Haydi kal Sağlıcakla…

    Beğen

  3. aşkının peşinden git o zaman bende öğrendikçe bir şeyler heyecanla paylaşırım sanki kimseler bilmiyormuş ilk ben keşfetmişim atomu parçalamanın yolunu bulmuşum ciddiyetiyle :))))

    Beğen

  4. yaa nacizane bir ekleme yapmak istiyorum ..Umarim yanlis anlasilmaz. Malum acemi terzilerimiz de var. Biye yaparken illa ki kumasi verevden kesiyoruz. Bu sekilde esneme payi oluyor. yaka, kol gibi egimli alanlari biyeyle ceviriken problem yasamiyoruz. Verev de, kumas kenarina 45 derecelik aciyla kesmek demek oluyor 😉
    Sevgilerimle

    Beğen

  5. Veeee kazanan benim gibi acemler oluyor…
    O zaman hadi bakalım bayanlar size seri halde sorularım geliyor…
    1- verev biye kesip ütüsünü yaparken çıtlatmak mı gerekiyor? Benim denemem pek başarılı olmadı
    2-verev etek ucu nasıl bastırılır? Yahu güzel güzel giderken en az iki yerde sorun çıkıyor… El kadar çocuğun eteği bile sarkık oluyor sonra

    Şimdilik bu kadar devamı gelecek 🙂 her ikiniz de şimdiden teşekkürler

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.