Su Şişesi Taşıyıcı ve Bir Gezi Öyküsü

Standard

Üzerinden bir yıl geçmiş, biz bir geziye çıkmıştık…

İşte tam bu noktada kaldı o zamanlar bu gezi hakkında söyleyebileceklerim, biz bir geziye çıkmıştık… Ve hemen ardından ülkede toz, duman ve kan.

Gezdiğimiz yerlerin güzelliği, özlenen dostlarla kavuşmalar, içilen kahveler, hissedilenler. Kendi hayatımız içinde bir sürü şey yaşıyorduk hava sıcaktı, sene sonuydu, çocuklarımız mezun oluyordu, karne alıyordu ama çocuklarımız ölüyordu.

İşte o zaman benim içimden ben şuraları gezdim tozdum demek gelmedi, hatta çok sevdiğim Filiz’imle hasret gidermiştik te ondan bile bahsedemedim hakkıyla, aylar sonra benim için yaptığı güzel dileklerini dualarını yüklediği bu güzel şans bilekliklerimi paylaşabilmiştim şu yazıda.

curicciani

Bu yazının asıl amacı gezi notları paylaşmak değil aslında elbet gezdiğimiz yerlerden de bir kaç kare paylaşacağım kendi tarzımca ama bu gezi sonucu ilham aldığım bir minicik projeyide paylaşacağım ki bence şimdi tam zamanı. Tatil zamanı gelmeden dikile ve güle güle kullanıla.

Şimdi önce geçen yıldan bir kaç kare ve hemen akabinde minik projem;

İlk gezi noktamız Meryem Ana Evi İzmir Selçuktaki Bülbüldağı’nda İsa’nın annesi Meryem‘in son yıllarını geçirdiğine inanılan Hıristiyanların hac yeri. 

gezivesutaşıyıcı1

Bu duvara Meryem Ana’nın yüzü suyu hürmetine dilek dileyenler çaputlar bağlamış, çaput bulamayan mendilini, su şişesinin ambalaj kağıdını, kağıt mendilini bağlamış. İçlerinden bir de hiç bir şey bulamayıp çorabını, işte benim Kırpığımda bu  fotoğrafı çekerken o çoraba rastladı.

gezivesutaşıyıcı2

Ardından Efes Antik Kentine gittik, nefes kesici bir alan. Caddeler, kapılar, anıtlar, evler, tiyatro, tapınaklar her santimi insanı şaşırtıyor ve hayran bırakıyor kendine.

gezivesutaşıyıcı4

Hadrian tapınağından bir ayrıntı güzelliğine bakın şu hatunun.

gezivesutaşıyıcı3

Celcus Kütüphanesi beni en etkileyeni ve İlkokul Hayatbilgisi Kitabı vazgeçilmezi..

gezivesutaşıyıcı5 gezivesutaşıyıcı6

Ardından Troya, Hisarlık ve aynı yerde yedi kez farklı dönemlerde yeniden kurulan kent ve farklı dönemlere ait 33 katman.

gezivesutaşıyıcı8

Truva Atı fotoğrafsız Troya gezisi olur mu?

gezivesutaşıyıcı7

Çanakkale canım Çanakkale, göz yaşımın dinmediği, yüreğimin ağzıma gelmediği, boğazımda yumruğu hissetmeden bir dakika geçiremediğim Çanakkale. Şerefin adı Çanakkale.

gezivesutaşıyıcı9

Bakarmısınız şu imkan farkına ve İman farkına.

gezivesutaşıyıcı11 gezivesutaşıyıcı12

Tabyaları gezerken hastalığa artık daha fazla direnemeyen ateşten solan Kırpık ve babası Kocakişisi.

gezivesutaşıyıcı14

Metrekareye düşen 6000 mermi elbette çarpışacak.

gezivesutaşıyıcı13

 Çanakkale Şehitleri Anıtı.

gezivesutaşıyıcı16 gezivesutaşıyıcı15

57. Alay.

gezivesutaşıyıcı18 gezivesutaşıyıcı17

Ve bir terzi yamağı olarak bu yazı için yüzlerce kare içinden bu kareyi seçmesem olmazdı.

gezivesutaşıyıcı10

Boğazımda düğümlenen bir yumruk ve anlatılamaz bir gururla izlediğim martılar ve gökyüzü.

gezivesutaşıyıcı23

Sakız kokusu, ilk boğaz köprüsü ve Cunda Adası.

gezivesutaşıyıcı19 gezivesutaşıyıcı20 gezivesutaşıyıcı21

Son durak İzmir, kavuşmanın adı İzmi dostluğa doyamamanın adı İzmir, gezi durakları içinde adını duyduğum an heyecanlandığım İzmir. Çünkü İzmir demek Filiz demek benim için. Filiz blogunda kendi yüzünü paylaşmadığı için fotoğraflarımızı paylaşmıyorum onun yerine Konak Meydanında zevkle izlediğimiz güvercinlerle oynayan Kırpık’ı paylaşıyorum.

gezivesutaşıyıcı22

Ve geldik yazının konusu Projeye;

Su şişesi taşıyıcı diyelim biz buna, Efes’te bize eşlik eden Rehberimizin omzunda gördüğüm su şişesi taşıma askısı ilham kaynağım, orijinali şöyle bir şey.

waterbottleholders

Benim yaptığım ise çok yeni bir fikir değil benzerlerinin yapıldığı internette biraz dolaşınca anlaşılabiliyor. Sadece ben kendi tarzımı yansıttım o kadar Yeşil Pazen ve Kırmızı Astar.

Standart boy 500ml lik su şişelerine göre ayarladım boyutunu, 20 cm boy ve 11 cm ene sahip. Yani dikiş ve kıvırma payları ile birlikte 48 cm boyunda 13 cm eninde bir yüz bir astar kumaşı kullandım ve daha önceden atmayıp sakladığım bir matara askısını.

gezivesutaşıyıcı24

Tüm bu gezi boyunca elimden su şişesi eksik olmamıştı bundan sonra ise ellerim özgür. (bu fotoğraflar Kırpıktan)

gezivesutaşıyıcı25 gezivesutaşıyıcı26 gezivesutaşıyıcı27 gezivesutaşıyıcı28

 

Bir cevap »

  1. ahhh zaman ne çabuk geçmiş !!! Muhteşem fotoğraflar çekmişsin, kesinlikle hayran oldum.Bu ülkenin tadını çıkarmak için turist olmak lazım .turist olup sadece gezsek ne güzel olurdu.Benim blog ıssız antik kentler gibi pek yalnız kaldı.İnşallah bir gün blog dünyasına geri dönerim ,eski hevesim geri gelirse tabii . Kaş denince de benim aklıma yalnız sen geliyorsun elf kızı.
    ülkemize ve bizim yüreklerimize neşe ,huzur gelsin ,bu ülkede yaşadığımız için hep şanslı hissedelim inşallah.
    cennet gibi vatanın hakkını veren iyi yürekli insanların dolup taştığı bir ülke olalım inşallah.Bundan sonra sadece güzel şeyler yaşansın. dileklerim budur 🙂
    kocaman öptüm kırpık prensi ve seni
    sevgiler… ❤ 😀

    Beğen

  2. ah ne güzel olur seyahat setleri kitap kılıfları dikiş setleri bir gün istediğim şeyleri yapabilecek zamana sahip olurum inşallah, param olsaydı zaman satın alırdım istediğim gibi geçirebileceğim zaman

    Beğen

  3. Hocam Elinize saglik gercekten.makaleniz akici ve okudugunuz zaman sikilmadan bastan sona okuyabiliyorsunuz.hani insanin aklinda bir soru olurda ha iste tam buydu aradigim der aynen buda oyle birsey.favoriler listeme ekledim.gunluk olarak bakayim neler varmis dedigim siteler arasinda yerini aldi.eline koluna saglik.

    Beğen

  4. Diktiklerinizin farkliligi ve ayni yaslarda olan bir oğlumun olusu,yazilarin akiciligi ziyaret nedenim.yorum yazma nedenim ise uzerinizdeki etek kendiniz yaptiysaniz lutfen nasil yapildigiyla ilgili post hazirlarmisiniz.takipteyim.

    Beğen

  5. 🙂 teşekkür ederim güzel sözleriniz için, evet eteği ben diktim daha önceden eteği şu yazıda paylaşmıştım

    Bohem Anvelop Etek


    anlatımlı değil yalnız yazı. bu etekten daha dikmek bende istiyorum ancak eksiz kocaman bir kumaş parçası ile dikiliyor ve benim şu an sağlığım yere serdiğim kumaşın üzerine eğilip onu kesecek kadar iyi değil, söz vermiyorum ancak ilerleyen zamanlarda iyi olduğumda diyelim olur mu?

    Beğen

  6. Öncelikle geçmiş olsun Allah acil şifalar versin.sagliginiza kavuştuktan sonra yapilisini dört gözle bekliyorum.acemi olduğumdan dolayi aciklama ve görsel bir arada olmadiği zaman yapmakta zorlaniyorum.bu arada bende kizima yaptiklarimi yayinladigim bir blog oluşturdum.ziyaretinizi ve fikirlerinizi blogum da görmek isterim. http://ciciece.blogspot.com iyi geceler

    Beğen

  7. Geri bildirim: 2014 ‘ü Takdimimdir | ornitorenk handmade

  8. Geri bildirim: Pazenli Pazenli Etkinlikler Dikişler Güzel Şeyler | ornitorenk handmade

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.