Çok Bohemiz Çok

Standard

Burda Dergisi Haziran 2013 sayısından bir giysi ile karşınızdayım. Dergide kalıp elbisede askıların ortadan tek bantla birleştirilmesi tişörtte ise iki ayrı bantla yanlardan birleştirilmesi sonucu iki farklı model şeklinde kullanılmıştı.  Bu elbiseyi kendindik.com İrem daha önce dikmişti hatta dergide önerilen askılarda hoş bir değişiklik yapmış ve dergide dikkatimi çekmeyen modelin benim için cazip hale gelmesini sağlamıştı. Bende askıları aynı modeli uygulayarak kulandım.

thumb_800x600_10

burdahaziran2013-108-9-7

Ancak onun dışında modelde bende bazı değişiklikler yaptım bakalım benim yorumumu nasıl bulacaksınız.

burdahaziran2013-108-9-2

Elbise normalde aşağıya doğru dümdüz inerken ben beline lastik mi dikmişim ne? Birde bambaşka bir giysiye ait suni deri tüylü kemer mi bağlamışım beline?

burdahaziran2013-108-9-3 burdahaziran2013-108-9-5

Aaaaa meğerse elbise değil iki parçamıymış bu giysi? Eeeee peki nasıl olmuş bu?

Nasıl mı olmuş? Ornitorenk iki yanı kahverengi güzelim kumaşını almış eline bakmış kumaşın eni onun boyundan uzun kahverengi kısım ya etek ucunda olacak ya omuzlarda bir öyle tutmuş üzerine bir böyle etek ucunda daha güzel görünmüş gözüne sermiş kumaşı yerleştirmiş kalıbı. Bu o kadar kolay olmamış tabi ön kısımdaki dikişin olduğu yer öyle bir hesaplanacak ki dikiş bittiğinde desen hiç kesintisiz devam edecek ve dikiş belli olmayacak yanlarda da desen bütünlüğü yine korunacak oflaya puflaya dinlene dinlene neredeyse yarım saatten uzun sürede yapmış biçme işini. sonra dergide verilen adımlarla başlamış dikmeye elbiseyi ve bir prova yapmak istemiş şöyle bir giymiş o da ne elbise öyle uzun ki etek ucundaki kahverengi gidiyor ama Ornitorenk’ e göre kumaşa havasını bu kahverengi kısım veriyor vazgeçmek mümkün değil yani kahverengiden. Ne yapsam ne etsem derken aklına çılgın bir fikir geliyor olur mu olur alıyor eline makası elbiseyi ortadan ikiye ayırıveriyor. Evet evet aynen böyle yaptım Elbiseyi ortadan ikiye ayırdım hemen etek kısmının üst kısmına bir tünel hazırlayıp lastik taktım ve lastikli bir eteğe sahip oldum. Ben işin bu kısmında hazırladığım tünelin içe gelecek kısmına bir ilik evi açarım ve lastiği buradan geçiririm ileride daraltma ya da genişletme gerekirse dikiş sökmeme hiç gerek kalmaz ilik evinden lastiği çekiveririm sizede tavsiye ederi.

Etek tamam ama tişört elbette olması gerekenden daha kısaydı bende kumaştan artan parçaların kahverengi kısmını kesip dikiverdim etek ucuna tabi tüm dikiş yerlerini bire bir denk getirmek önemli.

Böylece istersem tek tek kullanabileceğim istersem de tişörtün ucunu eteğin içine sokup küçük bir hileyle elbise haline getirebileceğim cicilerim oldu.

burdahaziran2013-108-9-4 burdahaziran2013-108-9-6 burdahaziran2013-108-9-1

Kumaştan kalan parçalarıda ziyan etmeye gönlüm razı olmadı bonus birde şu şortu diktim.

burdahaziran2013-108-9-bonus

Şimdi evde bu kumaştan minik bir iki parça var saç bandı bilemedin defter kabı bir şey yaparım ki  ben ondan.

Çekimler boyu beni bir dakika olsun yalnız bırakmayan ve varlığı ile fotoğraflarımı güzelleştiren Zeytin Hanımdan hepinize sevgiler.

Bir cevap »

  1. Canım,
    Bluza ayrı, eteğe ayrı, kumaşın desenine ayrı bayıldım. Bonusu hiç saymıyorum:=)
    Ellerine sağlık, bu modeli ben de inceledim ama yapmaya üşendim. Böyle güzel bir kumaş bulursam neden olmasın:=)

    Beğen

  2. gerçekten harika ne zaman hangi postuna baksam canım harikalar yaratıyorsun yoktan var ediyorsun sanada çok ama çok yakışmış resimlerde harika

    Beğen

  3. evet son derece bohemsiniz.rabbim hepimize ruh bohemliği versin şöyle ferah ferah. özellikle eteğe bayıldım ama saçlarını örüp gözlüklerini de takmalıydın ahh ne güzel olursun öyle.

    Beğen

  4. desen bende hipnoz etkisi yarattı..öyle güzel ki.. dikiş senin ruhunda var.. emeğine sağlık..güzel günlerde giy..:)

    Beğen

  5. Geri bildirim: Z Raporu | ornitorenk handmade

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.