Kendi Tişörtünü Tasarlamak

Standard

Bir milat gerçekleşti blogda, tasarlamak kelimesini kullandım ben.

Nikah şekerinden söktüğü çiçeği bir şeylerin üzerine yapıştırıp tasarımcı ilan edince birileri kendini ben bu kelimeden nefret etmiştim. Sık sık da dile getirdim bu rahatsızlığımı geçmişte. Şimdi ise çaresizlikten kullandım bu kelimeyi inanın ki. Hani başka bir isim veremez miydim yazıya elbet verebilirdim, yazılara başlık koyma konusunda çok beceriksiz olsam da inanın bunu yapabilirdim. Ancak bu kez kendimi cezalandırdım, bu yazıyı yazıp bitirdiğimde elbet bu kelime yerine kullanabileceğim kelimeyi tekrar hatırlayabilmek için google’a hemen göz atacağım elbet. Ama şu an yazım dilimdeki kısırlaşma için kendimi cezalandırıyor ve ibreti alem için bu yazının başlığını böyle bırakıyorum.

Gelelim yazının konusu olan tişörte.

Kalıp bilgisi veremeyeceğim size, sevdiğim bir tişörtümün kalıbını kullandım tişörtü dikerken.

Tişörtü ters çevirip düzgünce kağıt üzerine serdim ve kalıbını çıkardım, bunu direk kumaşın üzerine serip keserek de yapabilirsiniz ancak ben bu tişörtü sevdiğim için kalıbını tekrar tekrar kullanmayı düşünüyorum.

kaktustisort1

Etek ucu, yaka, kol bitişlerini ise kıvırmadan olduğu gibi bırakarak bir santimetre kadar içeriden zigzag dikiş çektim.

kaktustisort2

Tişörtte bahsi geçen tasarlama kelimesinin neden kullanıldığına gelince, Üzerine boyadığım kaktüs deseni ile tişörtümü kişiselleştirdim.

2016-11-15-20.58.46.png.png wp-image-1757988210jpg.jpeg

Elimde kaktüs saksım ile poz vermeyi düşünürken fotoğraf çektirdiğim bu yer aklıma gelince “neden olmasın?” dedim.

kaktustisort8 kaktustisort7

Neden olmasın?

kaktustisort6 kaktustisort5 kaktustisort4 kaktustisort3

About ornitorenk handmade

Nedenini bilmediğim bir şekilde sadece ama sadece diktiklerimi paylaşmak amacıyla açtığım bu blog zamanla benim günlüğüm haline geldi. Henüz yazmaya başlayalı çok olmasada kendisinden beklemediğim bir biçimde geriye dönüp baktığımda yaşarken unutmam sandığım aklımdan silinip giden anları bana hatırlatır oldu. Hiç bir zaman düzenli tutamadığım bebek anı defterim, hiç bir zaman baskısını almadığım binlerce ama binlerce fotoğrafım, okuduğum kitaplardan bir kelime, sevdiğim müzikler, yaptığım resimler. İyiki varsın blog. oğluma, gülen yüzüme, asi meleğime not: seni çok seviyorum...

3 responses »

  1. Suan yuzumdeki o saskin koca gulumsemeyi gormeni isterdim. Once anlayamadim, ne alaka, nerde saksi dedim. Sonra farkettim:)) Sahane birsey, nerden buldun orayiiii???
    Yalniz o kendine tasarimci diyenin yaptigina da cok guldum:))
    Ama senin ki gercekten tasarim, cicegi kendin tasarlamis, boyayi kendin yapmissin. Ceza yerini bulmus:)))

    Beğen

  2. Çok güzel bir yer değil mi? Böyle iki yer var biri Kaş Uşak yolunda diğeri Kaş Antalya, bu Uşak istikametindeki. Işık için doğru saati ayarlama şansım o yüzden olmadı. Alper kaptırmış giderken şurada fotoğrafımı çeksene diye geri götürdüm adamı. En başta çekilen iki fotoğraf o yüzden var, doğru ışıkta çekmiştik onları. Ardından yola çıkmamız sözkonusu olunca bekledim fotoğraf için sonra bir ay kadar. Bunu yazınca şimdi az arıza değilmişim diyorum

    Beğen

  3. Bence de tasarım kelimesini kullanmayı sonuna kadar hakediyorsunuz. Kalıpsız tişört dikip üstüne baskı, tasarım değil de nedir acaba? (öteki çiçekli mevzuya girmeyelim) Bu baskıyı daha önce tek başına paylaşmıştınız sanki. Renklerini çok beğenmiştim. Böyle tişört üzerinde görünce daha da sevdim. Ve neden olmasın fotoğrafları 🙂 Aklıma şu sahne geldi, hani Game of Thrones’ta ateş ve dinazorların içinden kraliçe doğuyordu ya, siz de kaktüslerin içinden yükselmişsiniz gibi. Çok güzel olmuş. Kaş’tan otobana çıkarken böyle kaktüslü bir alan hatırlıyorum yokuşta. Yağmurlu İzmir’den güneşli Kaş’a sevgiler 🙂

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

