52 Haftada Baskı 30. Hafta

Standard

52 Haftada Baskı Yapmak Projesinde 30. haftaya geldim. Bu kez küçük bir parça keten kumaş kullandım baskı için ve nicedir aklımda olan bal peteği deseninin oyarak stencil hazırladım eski bir rontgen filminden, daha önce de bahsetmiştim size değil mi artık bu filmleri bulmak o kadar da kolay değil dijital sistemler çıktıktan sonra benim kullandığım film bir akciğer rontgeni biraz büyük boyutlu bu yüzden ancak elimde stencil oymak için kullanılabilecek hiç bir malzeme olmadığı için desenin oyulacak bir kısmına toplu iğne ile önce bir delik açıp sonra da ince uçlu minik bir makasla o kısımları keserek çıkardım. Kulandığu-ım boya ise beyaz akrilik boya.

En son bir fırça yardımı ile kumaşın üzerine yerleştirdiğim stencilimin üzerinden geçerek baskıyı aldım, sanırım bir de arı stampası yapacağım ve belki daha yumuşak bir malzeme elde edip daha büyük boyutlu bir petek şablonu daha çıkaracağım.

Geriye 22 haftam kaldı, bu projeye başlarken bu kadar uzatacağımı hiç düşünmemiştim, üzerime ölü toprağı serpilmiş gibi hissediyorum bu aralar, en kısa sürede yeni bir işte buluşmak üzere, sağlıcakla…

????

????

4 responses »

  1. Projeyi kabaca bir yılda bitireceğimizi söylemiştik ama önemli olan bitirmekti. Varsın 2 yıla yayılsın. Bence süper bir seri oldu bu, hala da olmakta. Sizden gelen her yeni baskıyı heyecanla izliyorum. Ben de 41. haftayı geride bırakmışım. Aklımda bir sürü fikir var ama elim gitmiyor, araya ne çok şey giriyor. Son bir yılda yaşadığımız toplumsal travmalar yenir yutulur gibi değil. Böyle bir ortamda üretmek çok zor. Mutlu olmak daha da zor. Bir de üstüne o mutluluğu paylaşmak bazen insana haksızlık gibi geliyor. Kısacası o ölü toprağı hepimizin üzerinde…

    Beğen

  2. değil mi?
    nasıl bir nefret ve üzüntü doldu içim. hiç bir şeye, hiç bir hevese, hiç bir mutluluğa yer bırakmayacak biçimde ondan sanırım bu üretememe
    kumaşları çıkarıp çıkarıp dolaba geri kaldırma.
    geçsin artık…

    Beğen

  3. kesim önerisi : kretuarla daha temiz ve kolay olur… arka tarafına sprey yapıştırıcı sıkarsanız, boya aralardan kumaşa sızmaz… fırça yerine ufak bir sünger parçasıyla tamponlarsanız, çok düzgün çizgiler olur… boyayı asla inceltmeyin. es kaza suya değerse süngeri değiştirin… ama bal peteği dokusu için sanki lino stampa yapsanız daha güzel olacak gibi… kesintisiz görüntü için… elinize sağlık,fikir harika… son bir şey, herşeye boşverin üretmek insanı arındırır 🙂

    Beğen

  4. ne güzel fikir önerileri bunlar teşekkür ederim. aslına bakarsanız kretuar setim yok basit bir linol oyma setim var ve bu set tamamen orta öğretim öğrenci seviyesi 🙂 daha iyi bir set burada bulamadım ve internetten elime alıp görmeden böyle bir set sipariş vermek istemedim elimdeki setin uçları çok geniş daha dar uçlu bir set istiyorum bu tarz şeylerin satıldığı bir yere gitme şansım olursa iyi bir kretuar da edineceğim ve bunun dışında bir kesme matı zira bizim evde bütün çalışmalar yemek masası üzerinde yapılınca üzerine koyup bastıra bastıra oymak gibi bir şansım olmuyor. ama bu desen için kesinlikle stampa konusunda haklısınız desenin kesintiye uğrayan kısımları butünlüğü kopardı ve petek havasından aslında bir hayli uzak bir baskı elde edebildim. sünger her defasında baskıyı aldıktan sonra aklıma geliyor 🙂 aklım stampalardan ziyade hep doğal boyamada olunca oldu bittiye getirdim sanırım bu sıralar baskıları. kırmızı pancar haşladım ve suyunu saklıyorum ama sabitleyici olarak ne kullanmam gerektiğini çözmeden boyamaya girişmeyeceğim bu kez daha önceki kumaşlar sabunu görünce yeşile dönmüştü. mordanlama işini çözmeliyim ama ilk önce mordanlama ne onu öğrenmeliyim. kat edeceğim çok yol var daha.

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

