52 Haftada Baskı Yapmak 17. Hafta

Standard

Bu 52 haftada baskı yapmak projesine ilk başladığımızda haftada bir iki kumaş boyarım bir yıla bırakmam bu işi sanıyordum, hayaller ve hayatlar…

Bu projede eski bir pareomu kullandım, üretim amacı aslında sehpa örtüsü konsol örtüsü gibi bir şey olan uçları püsküllü kemik rengi ipekli çok güzel bir parça iken bu yıl bir şekilde pas lekesi olmuş pas lekesi limon ve tuz ile çıkartılır bu arada ama ben ısrarla üç dört kere makineye yıkamaya atıp ardından bu yöntemi deneyince çabam nihayetsiz kaldı.

Ama lekeli olması pareoyu kullanmamı engelledi mi hayır, çünkü kocaman pareoları sevmiyorum bu tam istediğim ölçüde zaten kurulanmak için çeşit çeşit peştemal alma çılgınlığı beni de vurmuş renk renk almışım ama her gün denize girme şansının olduğu memleketlerde yaşayanlar çok iyi bilirler ki öyle denizden çıkıp kaftan giyeyim plaj kıyafeti giyeyim olmaz üşenirsin. İşte bu parça benim için o yüzden kurtarılması gerekenler arasındaydı.

Pas lekesi sarı ve ya kahverengi tonları ile daha rahat kapanabileceği için daha önce başka bir projede kullanıp dökmeye kıyamayarak bir kavanozda sakladığım koyu sarı Viktorya Kumaş Boyası’nı kullandım.

batik3

Önce Shibori yapmaktı amacım o yüzden kumaşı hani kağıttan yelpaze katlarız ya o şekilde katladım.

52haftadabaskı74

Ardından kendi çevresinde çevirerek yuvarlak bir form verdim.

52haftadabaskı75

En son naylon iple paket yapar gibi sıkı sıkı bağladım.

52haftadabaskı76

Boya doldurduğum kabın içine koyduğum kumaşı bir müddet beklettikten sonra kaptan çıkarıp akan su altında yıkadım.

52haftadabaskı77

Açınca bir de ne göreyim ne iplerin altı ne kat yerleri boyasız kalmamış, her yer homojen bir biçimde boyanmış ve leke hala belli oluyor. Boya sıcak olmadığı için ya da bekleme süresi kısa olduğu için ve yahut bir süredir hazırlanmış halde muhafaza ettiğimden bayatlamış olabileceğinden renk çok koyu olmadı. Acaba bu düğüm atma işlerinde naylon ip değil de pamuklu ip mi kullanılıyordu? Araştırmaya üşenmek ve körü körüne deneye deneye öğreneceğim demek de başa bela arkadaş.

Hal böyle olunca ben de kumaşı lavabonun içine buruşturarak yerleştirip belli noktalara boyayı azar azar dökerek daha koyu bölgeler oluşmasını sağladım.

52haftadabaskı78

Akan suyun altında tekrar yıkayarak kuruttum.

Leke artık dikkat çekmiyor, yöntem başarısız olsa da pareom sarı peştemalımla çok uyumlu.

52haftadabaskı79 52haftadabaskı80

4 responses »

  1. ornitorenk hanım, pareo süper olmuş, peştemalle uyumu da harika, ama umuyorum ki bu fotoğraf eylülden falan kalmadır. yoksa biz zavallı kuzeyliler çok kıskanırız 😦
    kasım ayındayız, eldiveninizi berenizi takınız, bizi sinir etmeyiniz.;P

    Beğen

  2. hahaha Gökçe hanım gönlünüz rahat olsun eylül değil ama üç hafta geçti fotoğrafların üzerinden gerçi benim kocakişisi tembellik etmese hafta sonları öğle saatlerinde belki hala girilir denize ama sanırım biz güneyliler için deniz mevsimi nihayete erdi. ancak burada geçirdiğimiz altı kıştır bere taktığımız hiç vuku bulmamış olup eldiveni de özenip geçirdik elimize der nazarı davet ederim. hadi buyrun hayırlı olsun 😛

    Beğen

  3. Geçen hafta boyunca Antalya’da bir sempozyuma katıldım.Bütün turistler denizdeydi, ben de mayomu yanıma almadığım için çok pişmanım.Pareo daha uzun süre lazım 🙂 Boyarken daha parlak bir sarı görünüyor, durulanınca boya aktı mı? Bu toz boyalarla ta lisedeyken batik denemeleri yapmıştım. Evi batırdığım için bir daha cesaret edemedim. Sanki paketin üzerinde suyu kaynatmak gerekiyor yazıyordu.Gerçi işin güzel kısmı yazılan tarife göre değil kendi kafamıza göre denemek 🙂

    Beğen

  4. evet hala öğle saatleri biz yerlilerin tüm gün is yabancaların denize girebileceği sıcaklıkta deniz. bazı günler arabanın derecesinde 35 i görüyorum, bu gün biraz serin ama o da kısa kollu ile gezmeye engel olmayacak şekilde 🙂
    boyayı ilk kullandığımda kaynatmıştım da bu boya bir yıldır kavanozda bekliyor ondan mı bilmem ama sanırım tekrar ocağın üzerine koysam sonuç daha koyu bir renk olurdu.

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

