Umut

Standard

Umut…

Bu çanta astarı ve yüzü her şeyi ile bir 52 haftada baskı yapmak projesi.

Yüzünü 11. haftada boyamış ve baskı yapmıştım, astarını ise 10. haftada ilk shibori denemem olarak kayıtlara geçmiştim.

Fermuarı daha kolay dikmek için kumaş panelinin iki parça olması gerekiyordu, ve ayrıca fermuarın uç kısımları dikiş bitişlerinde daha düzgün dursun diye uçlarına uygun bir kumaşla bant geçmem.

morçanta1

Ardından önce yüzünü yarım santim kadar kenarını içe kıvırıp tırnak ütüsü ile düzelttim (Bknz; Tırnak Ütüsü) ve fermuara iğneledim.

morçanta2

Ardından astarı da aynı işlemleri tekrar ederek yüzün arkasına düzgün bir şekilde yerleştirip iğneleme işlemini yeniden yaptım.

morçanta3

Her iki tarafıda hazırladım, ve ardından diktim.

morçanta4 morçanta5

Astarın ve yüz kumaşının yüzü yüzüne gelecek şekilde iğneledim ve astarda döndürmek için küçük bir açıklık bırakarak her ikisini de diktim.

morçanta6

Açıklıktan çantayı çevirdim ve bu kısmı elde gizli dikiş ile kapattım.

morçanta7

Kumaşın renklerine uygun orlon ipi çatala dolayarak küçük bir ponpon yaptım ve fermuarın ucuna bu ponponu bağladım.

morçanta8

İşte umut çanta dikmesi kolay ve kendisi eşsiz.

morçanta9 morçanta10

6 responses »

  1. Bu çantada bir sürü haftanın emeği var. Güzel günlerde kullanın. Sizin fermuarı hazırlama biçiminizi denemedim hiç, bir kere yapmak için uğraşacağım. İğneden mi benim acemiliğimden mi fermuar dikişimi hiç beğenmiyorum.

    Beğen

  2. Merhaba Gonca,

    Çalışmalarını keyifle ve bazan kıskançlıkla 😜 izliyorum.
    Büyük olasılık sen bunları biliyorsundur ama gene de kumaş boyamayla ilgili tesadüfen yakaladığım, bana çok ilginç ve hoş gelen birkaç şey var seninle paylaşmak istediğim:

    http://www.ehow.com/ehow-crafts/blog/3-ways-to-watercolor-fabric-napkins/

    Bir de sun print yöntemini çok sevdim ve denedim:

    http://maryandpatch.blogspot.fr/2011/06/when-summer-is-back-quand-les-beaux.html?m=1

    Umarım işine yarar. Senin elinde çok değerli üretimlere dönüştüğünü izlemek beni mutlu edecektir.

    Sevgiler….

    Seyhan

    iPad’imden gönderildi

    Beğen

  3. çok teşekkür ederim. bu çantalar bir bir hediye olarak yuvadan uçuyor henüz kendime ayırdığım bir çanta yok 🙂 biriktirip biriktirip gelecek yaz bir yere mi bıraksam satış için diye düşünmeye başladım

    Beğen

  4. inanılmaz güzel kaynaklar bunlar çok çok teşekkür ederim, ciddi anlamda çok işime yarayacak ve eşsiz bilgiler bunlar ve bazıları hakkında hiç fikrim bile yoktu. güzel sözlerin ise çok mutlu ve mahcup etti beni sevgiler

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

