Püskülü Sırt Çantası Dikimi

Standard

Çanta Ocak ayında dikildi kullanıldı ve eskidi bile, yazısını yazmak ise şimdiye nasipmiş.

Bel problemimden dolayı tek omuz askılı çantaları kullanmamamı önermişti doktorum, ağırlığı eşit olarak dağıtmak için sırt çantası kullanmalıydım ve çantam normal bir kadının çantasında olduğu gibi belki lazım olurlarla doldurulmamalıydı. Kutsal üçleme olan cüzdan, telefon ve anahtarlar dışında çok aciliyeti olan şeyler belki.

Bu yüzden çantanın boyutlarını küçük tuttum ki içini tıkabasa doldurmayayım.Çantayı yazmayı hala bitiremediğim şu geziye çıkmadan hemen önce diktim ve çekimleri öyle kötü yapmışım ki bu kez size göstercek kaliteli fotoğraflarım yok ama fikir vermesi için yine de ekliyorum fotoğrafları.
Bütün parçaları ve boyutlarını bu fotoğrafın üzerine yazdım. Ki bu boyutlar tamamen size bağlı olarak değişken olabilir söylediğim gibi, ben küçük bir çanta diktim siz çantanın boyuyla oynayabilirsiniz. Ve verdiğim ölçüler dikiş payı ilave edilmemiş ölçülerdir, eğer ki aynısını dikecek olursanız bunu göz önünde bulundurun. Astar ve yüzü birlikte biçtim.

püskülüçanta11
İlk olarak astarın iç cebini diktim.

püskülüçanta2Ardından cep içte kalacak şekilde astar kumaşının iki kısa kenarına birleştirdim.

 

Ve sonra bu dikiş arka ortada kalacak biçimde alt kısmını dikişle kapattım. Hem yüzde hem astarları bu birleştirme dikişini arka ortaya denk getirdim ki görünmesin. Ve iki köşeyi üçgen biçiminde bir dikişle şekillendirdim.

püskülüçanta4

Astarım kumaş yüz deri olduğu için çantanın ağzının büzgülü kısmında astarı kulanmak bana daha doğru geldi. Büzmek için kullanacağım kordonun tünelini hazırlamadan önce ön tarafa gelecek kısmını hesaplayıp iki ilikevi açtım ki kordon oradan geçirilsin tünele.

püskülüçanta5

Hazırladığım püsküllü parçaları alt alta gelecek biçimde kumaşın üzerine diktim. Toplu iğne kullanmak istemediğim için parçaları iki yüzü yapışkan bantla sabitledim ve teflon ayak kullanmama rağmen zorluk çıkaran deri kumaşın üzerine kayıp kolay dikilmesi için nişasta sürdüm.

püskülüçanta7 püskülüçanta8

Sonra yüz ve astar kumaşını birleştirip çantanın taslağını oluşturdum ancak bu kez alt kısmı birleştirmeden askıları hazırlayıp alt dikişin içine yerleştirip dikişi çekmek gerek.

En son olarak elimizde tutmak için kullanacağımız sap, çantanın kapağı ve askıların üst kısmını astar ve yüz arasına yerleştirip düz dikiş geçerek hepsini sabitledikten sonra çanta bitti.

püskülüçanta9 püskülüçanta10

Bakın bakalım artık eskitmeye yüz tuttuğum çantam nasıl olmuş?

püskülüçanta

4 responses »

  1. Canta ayrı bir güzel olmuş, bu arada 52 hafta baskı çalışmalarına bayıldım her biri ayrı güzel. Ellerine sağlık. Süper çalışmalar olmuş kumaş boyama hadisesi beni ayrı cezbeder her zaman. Çoook Hamaratsın Gonca cığım. ellerine sağlık. Bu arada yukarıda yazdığın şeye katılyıorum. Şu ziyaret edip yayınları tek tek okuyup takibe almayanlara ben de anlam veremiyorum. İzlenmeler zaten takip edildiğimizi gösteriyor. Bu arada ben senin wordpress yayınlarına üyeyim belirtmek isterim:))). Sevgiler ve selamlar Gonca’cığım.
    gooogoook blog — Handan

    Beğen

  2. :))) o yazdıklarımda hem ciddiyim hem şaka yapıyorum yani aslında ben bile tam olarak ne düşündüğümü bilemiyorum 🙂 okunmalara bakıyorum bambaşka bir rakam takibe alanlar bambaşka (bu arada beni takip panelim blogspot’tan biraz farklı mesela benim takip ettiklerim mesela takip edildiklerini sanırım bilemiyorlar çünkü kendi panelim üzerinden yönetiliyor bu işlemler seni yıllardır takip ediyorum mesela ve senin de beni takip ettiğini biliyorum) aslında okunmak için mi yazıyoruz, kendimiz için mi, üretmek için mi karışık şeyler bunlar değil mi? ama insan madem geldin okudun bi selam de bari be diyor bazen :)))))
    sevgiler

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

