Mini Minnacık Bir Tatil Projesi

Standard

Yıl içinde Efekan’a okula götürmesi için iki pastel boya takımı aldık ve sene sonuna doğru evde kullanması için aldığımız takımlardan birini koymak zorunda kaldım çantasına.

Sınırlı boyamayı benim gibi hiç bir zaman sevmedi Efekan. Dört yılık kreş ve anaokulu macerasında verilen boyama sayfalarını hep karalayıp geçti. Hediye gelen boyama kitaplarına hep hevesle saldırıp daha ilk sayfada sıkıldı. Zaten kreşe giderken bir gün bana “Anne ağaçlar illaki yeşil mi olmak zorunda, başka renge boyayamaz mıyım yani?” dediğinde içimden işte buuu!! diye çığlık attım sevinçten. İçinde yaşadığı bu küçük sorgulama tam da benim istediğim şeydi. “Hayır sen ne renk istiyorsan o renk olabilir, canının istediği gibi boya” dedim.

Resim dersi boyunca bir defteri bitirebilen bir çocuk Efekan. Evde bu iş için çizgisiz kocaman bir defter kullanıyoruz, desen konusunda çok yaratıcı ve ilk yıllarda hayır olamaz ailede anneden çocuğa geçen resim yeteneği aktarımı buraya kadarmış demiştim ama hayır hepimizi geçecek bu çocuk eğer çizmeyi bir gün bırakmazsa.

Hal böyle olunca boyalar paramparça gelebiliyor eve. Ben bu kez onun çok hoşuna gidebilecek bir şeyle çıkmak istedim karşısına.

Kırık boya parçalarını renk tonlarına göre ayırdım birbirine değip kirlenmiş olan renklerin üzerini bıçak yardımı ile temizledim. Ve iki küçük kek kalıbımı bu iş için feda ettim zira içinde kalan boya atıkları yüzünden artık o kalıpları başka iş için kullanmak mümkün değil.

pastel1

Renklerine göre ayırıp kalıplara yerleştirdiğimiz kek kalıplarını 170°C ısıttığım fırına sürdük, ne kadar bekledik bilmiyorum heyecandan süre tutmayı unutmuşum.

pastel2

Tamamen eridiklerinde fırından çıkarıp soğumaları için bir kenara aldık kalıpları. Soğuduktan sonra kalıptan kolayca ayrıldılar.

pastel3

Böylece eski boyalarımıza yeni bir şans vermiş olduk.

About ornitorenk handmade

Nedenini bilmediğim bir şekilde sadece ama sadece diktiklerimi paylaşmak amacıyla açtığım bu blog zamanla benim günlüğüm haline geldi. Henüz yazmaya başlayalı çok olmasada kendisinden beklemediğim bir biçimde geriye dönüp baktığımda yaşarken unutmam sandığım aklımdan silinip giden anları bana hatırlatır oldu. Hiç bir zaman düzenli tutamadığım bebek anı defterim, hiç bir zaman baskısını almadığım binlerce ama binlerce fotoğrafım, okuduğum kitaplardan bir kelime, sevdiğim müzikler, yaptığım resimler. İyiki varsın blog. oğluma, gülen yüzüme, asi meleğime not: seni çok seviyorum...

6 responses »

  1. ayy ne zamandır bende yapıcam bundan da hep unutuyorum. Bizim evdeki ressamda hiç pastel sevmiyor maalesef.Kendileri kara kalem ve fırça kullanmayı tercih ediyor. şaka bir yana bi sürü pastel boya var böyle. ama böyle kullanması zor olurmu diye düşünmedim değil. Böyle daha ince uzun bi kalıp olsa nasıl olur acaba. Çubuk buz kalıbı var evde .pastelleri ocakta ısıtıp buz kalıbına döksek nasıl olur ki. Ama o zaman renkler çok karışır sanırım. Ya da tek tek yapmak lazım .Dur ben bunu bi deneyeyim en iyisi.

    Beğen

  2. Armut dibine dusmus desene:))
    Boyle cilgin bir anneyle neler yapilmaz ki? Onda bu anne varken bence kolay kolay birakmaz cizmeyi. Eminim boynuz kulagida gececek.
    (Baska atasozu kaldimi acaba:))

    Beğen

  3. boyama yaparken renkler birbirine karışacak elbette bunda, eğer renkler olduğu gibi kulanılsın ve kolay tutulsun istiyorsan çubuk kalıp daha mantıklı baktın bazı renklerden çok küçük parçalar var benzer bir rengin içine karıştırıver gitsin 🙂 ocakta ısıtırken ama müthiş bir koku yayılacak etrafa hazırlıklı ol, internette bir dolaşsana belki direk ocakta eritilmiyordur benmari yapmak gerekiyordur bilemedim 🙂

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

