52 Haftada Baskı Yapmak 9. Hafta

Standard

9. Haftanın malzemeleri;

52haftadabaskı40

Akrilik boya, kumaş boyası, silgiden oyduğum ananas desenli stampa, permanentli kalem, fırça, 52 Haftada Baskı Yapmak projesinin I haftasında yaptığım kumaşın bir kalemlik ve bir kitap kabı diktikten sonra artan bir parçacık kumaş.

“Bu kumaştan bir de Kitap Ayracı bu takıma yakışır” dedi bu projedeki Yol Arkadaşım.

Bende aldım elime kumaşı. Tek yönünü boyadığım kumaşın arkasınıda boyamak ve dsaha sert duruşlu olmasını sağlamak ve iki yönede baskı yapmak amaçlı beyaz akrilikle başladım kumaşın arkasını boyamaya, ön yüzün zayıf kısımları yani ilk boyamada boyayı az emen kısımları beyaz kumaşı ön yüze geçirdi.

52haftadabaskı42

Islak bir bezle fazlaca geçen kısımları aldım, açık tonlu kısımlara dokunmadım. Saç kurutma makinesi ile kumaşı kurutup bir kat daha beyaz boya ile geçtim.

 52haftadabaskı41

Kumaşın önünde beyaz baskı ananas deseni zaten vardı bu kez her iki tarafınada önce sarı ve yeşil renkleri kullanarak bir baskı yaptım üzerinede sarı ile kahverengiyi karıştırıp ananasın renbini koyulaştırarak bir katman daha baskı yaptım.

Ardından kırmızı akrilik boya ile fırça kullanarak ananasmania yazısını yazıp permanent kalemle yazının dışından geçerek kurumaya bıraktım.

  52haftadabaskı44 52haftadabaskı43

Permanent kalem hakkında su ile karşılaşınca akar mı ve ya dağılır mı diye düşüncelerim vardı? Ama zaten minicik bir parça olduğu için durumu çok umursamadım ve bir kitap ayracını yıkama ihtiyacı hisseder miyim bilmiyordum.

Ancak sabah yinede suyun altında akma deneyi yapmaktan kendimi alıkoyamadım. Uzun süre suyun altına tuttuğum kumaşta bir akma olayı olmadı elbette çitileme işlemi yapmadım. Kumaşı peçete ile kurulayıp peçeteye permanentli kalem geçermi testinde de her hangi bir boya geçişi olmadı.

 52haftadabaskı45

4 responses »

  1. Hah takim tamamlandi bak simdi guzel oldu, yol arkadasinin da fikrine saglik. Kalem konusunda endisen olmasin 60 derecede yikadim ben makinada, hicbirsey olmuyor. Hem dedigin gibi ayraci niye yikayasin ki? 🙂 Ama olurda baska projede kullanmak istersen de gonul rahatligi ile kullan. Ben hem keten bez ayakkabilarimda hemde penyede kullandim. Akma yapmiyor hayatim.

    Beğen

  2. bu kalem yalnız şu bulaşık makinesine desen çizdiğim cd kalemi dedikleri permanentlilerden cidden diğer kumaşlarda da dağılmıyor mu?
    takımın diğer elemanları bir arkadaşımda arkadaşım benden baya uzakta şimdi bu yorumları okuyorsa bende emanet bi adet kitap ayracı var bi zahmet gelip alsın senin sayende seslenmiş olayım ona 🙂

    Beğen

  3. Bu kitap ayıracı kendi gibi şahane bir kitabın arkadaşı olmuş hemen, Bitmeyecek Öykü’nün. Ananasmania lafına da güldüm, çok sevimli olmuş 🙂 Giysi için metre metre baskı yapmak zor biliyorum ama bu ananaslı desene her bakışımda yazlık bir elbise canlanıyor gözümde 🙂

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

