Game of Thrones Astapor Dress Vol III

Standard

Astapor Dressin Vol I ve Vol II yazılarını görebilirsiniz.

Elbisenin omuz detayından bahsetmiştim en son, tüm parçaları biçerken bu dikiş detayı kullanacağım parçayı biçmedim, önce elde yapılan dikişleri yapıp sonra biçtim. Ve başladım parçaları birleştirmeye.

Kalıbı paylaşmıştım ön etek tek parça hatta kalem eteğe yakın bir formda.

gameofthronesastapor9

Kalıp bu ama istenen sonuç bu olunca elbet biraz düzeltme işlemi gerekti.

daenerys-targaryen-astapor

Bir kere o hanım hanımcık biraz normalden uzun tututlan kolar kalıptan çıktı omuz oyuntusu biraz kapatıldı ama bu vatkalı havayı verecek kadar çok değil, o an ne düşündüm bilmiyorum muhtemelen günlük kullanım için oldukça abartılı kaçacağını düşünmüşümdür bir de üstelik vatka 80 lerden sonra korktuğum bir şey zaten. Ardından eteği hafif evaze hale getirdim ve sonra birbiri üzerine binen iki etek parçası haline getirdim.  Arkaparçada pensleri kapatırken önde kalıptaki bütün pensleri kullandım. Etek uçlarının büyük kısmını önceden bastırdım ve bir de belinden birbiri üzerine sabitledim.

gameofthronesastapor7

Arkayı üst ve alt şeklinde biçmedim pensleri kapattım ve önden birbiri üzerine binen parçaların devamı şeklinde belde devam eden parçayıda kalıba direk ekleyip sırttaki pencere kısmını ayarladım.

Pencerenin üzeri boynun arkasına gelen kısmı çıt çıt ile kapattım pencereden sonra gizli fermuarla giyilebilecek şekilde ayarladığım arka kısmı tamamladıktan sonra elbisenin omuz larından ön üst parça ile birleştirdim.

gameofthronesastapor6

En son ön etek parçası ve ön üst kısmı birleştirdikten sonra yan dikişleri kapatıp yakayı pervazla dönüp elbiseyi bitirdim. Ön parçalar birleşirken yapılan şu her iki tarafın parçasını bir biri üzerine döndürme numarası beni cidden biraz yordu. Yaka benim için biraz boldu ve biraz düzeltme istedi.

gameofthronesastapor8

Elbise öyle çok süründü ki bir final yazısını da hak etti sanırım.

5 responses »

  1. Bence sürünmedi, düşüne düşüne, olgunlaşarak ilerledi bu dikiş projesi. Kalıbı uydurmak zor iş. Verevler, eğriler cirit atıyor. Onları denk getirmek de mesele. Elbisenin her noktasını ayrı merak ediyorum. Final yazısını gerçekten haketti 🙂

    Beğen

  2. aslında elbise çok basit oldu ama dokuma bir kumaş kullanmanın verdiği tüm zorlukları yaşattı ipler dikine ve yanına giderken vereve giden ipler! nasıl yapıyorlar bunu aklım almıyor 🙂 yazıyı yazdım daha doğrusu minicik bir iki söz ve fotoğraflar ama bu gün blogu yazı bombardımanına tuttum beklesin bir iki gün 🙂

    Beğen

  3. Geri bildirim: Astapor Dress Finally | ornitorenk handmade

  4. gonca hanım merhaba okadar elbise formuna bakıyorum ama yinede dönüp durup bu elbiseye geliyorum dikiminiz bi harika gözüküyor acaba bu elbise süet kumaştanda olurmu bide ben minyon bi bayanım 1,55 boyum var uzun kollu ve uzun boy a kaç mt kumaş lazım süetim 2 metre çıkarmı acaba

    Beğen

  5. merhabalar emine hanım,
    süet kumaş çok şık durur hatta filmdeki kostümlerde de kullanmışlardı o tarz kumaşlar ben de sizinle aynı boydayım ancak inanın kumaşı ne kadar harcadım hiç hesabını bilmiyorum 🙂 dergide genelde her beden için ne kadar kumaş gideceğinin miktarı yazılı oluyor ordan bir fikir elde edebilirsiniz sadece ekstradan ben ön eteği ik tane biçip üst üste bindirdiğimden o hesaptan daha fazla kullandım dergide 140 eninde kumaştan 1.70 lik kumaş yetiyor diyorsa ben 1 metre de diğer etek parçasına kullanmışımdır 2.70 gibi falan. ben genelde beğendiğim bir kumaştan en az üç çoğunlukla 5 metre aldığımdan hiç hesap bilemiyorum ve kalan kumaşı ölçmüyorum kötü bir terziyim yani. ama kumaş satıcılarından hep fikir alırım bu kumaştan şu model elbiseye kaç metre gider dediğimde hiç yanılmadılar 😉

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

