52 Haftada Baskı Yapmak 7. Hafta

Standard

Yine bir doğal boyama yöntemi denemesi.

naturaldyechart1

Bu kez pancar suyu ile kumaş boyamayı denedim.

beet

Materyal her zamanki pamuklu kumaşım.

Önce deneyip sonra bakınıyorum bir yerlere velhasıl ben bu işi deneye deneye yapacağım anlaşıldı.

Pancarlar turşu yapmak için yumuşayıncaya kadar kaynatıldı ancak çıkan suyun hepsi turşuya kulanılmayınca bir parça kumaşta acaba nasıl olur soruma cevap vermek için bu suyun içine bırakılıverdi. Hatta heyecandan eşit oranda renk çeksin diye önceden ıslatmam gerekirken onu bile unuttum, hatta rengi sabitlemek için tuz ya da sirke gibi bir malzeme kullanmam gerekliliğide aklımdan çıktı.

Bir süre kumaşı bu renkli su içinde kaynatıp çıkardıktan sonra akan su altında boya akmayıncaya kadar yıkayınca açık grimsi bir kumaşım oldu.

Bu bana yetmedi biraz tuz birazda sirke eklediğim renkli sıvının içine kumaşı koydum ve 24 saatin üzerinde varlığını tekrar hatırlayıncaya kadar beklettim.

Kumaş akan su altında yıkandıktan sonra elde edilen sonuç bu.

52haftadabaskı33

 Ve kumaşın ham hali, pancarla boyananı en üstte de soğan kabuğu ile boyananı.

52haftadabaskı34

7 responses »

  1. sogan harikalar yaratmamis mi sence de? 🙂 pancarin da daha kirmizi bir renk vermesi gerekmiyor mu? kafam karisti! yerken yanlislikla masa ortusune damlatsak kipkirmizi leke birakir oysa ki, hain pancar! 😛

    Beğen

  2. pancardaki etkiyi daha önce narda da görmüştüm nar damlamış bir kumaşı suya tutunca leke gri renk alıyor, su kırmızı pigmenti akıtıyor ya da, ya da, ya da bilmiyorum. ama griyi elde edebilmek için bir bitki sorsalar aklıma hiç biri gelmezdi bu bile bi şeydir

    Beğen

  3. Aynen oyle.. pancar nerde gri nerde?! 😀 diger denemelerini de heyecanla bekliyorum – bakalım neler ogrenecegiz? 🙂

    Beğen

  4. Ya pancardan gri çıkmasına ben de şaşırdım. Lahanadan da gri çıkmasına şaşırmıştım. Niye böyle oluyor yahu? Sirke ve tuzun etkisi mi bu? Ama sade suyla bile gri çıkmış. Peki vişne ya da böğürtlen ile denesek onlar da mı gri verecek? Kaybolmayan kırmızı istiyoruz 🙂

    Beğen

  5. vişne leke bırakmadan çıkan bir meyveydi diye hatırlıyorum zira çocukluğum vişne ağaçlarının tepesinde geçti işin içine fikser birşeyler girerse belki. kimyasal fikserler var kırtasiyede ama ben bu işi ev içinde haletmek istiyorum bazıları tuz bazıları sirke peki hangileri bunlar bunları öğrenmek üstelik deneyerek eğlenceli. ama keşke üşengeç olmasaydım kesin yazılı kaynaklar vardır gibi geliyor. ya da yazılı kaynağı biz mi oluşturuyoruz şimdi?
    böğürtlene ve karaduta kıyamam yerim direk hiç bir bilimsel deney vs durduramaz bu konuda beni 🙂

    Beğen

  6. Geri bildirim: 52 Haftada Baskı Yapmak 10. Hafta | ornitorenk handmade

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

