52 Haftada Baskı Yapmak 5. Hafta

Standard

52 Haftada Baskının 5. haftasından merhaba.

Amaç farklı materyalleri deneyimlemekse ben bu hafta oldukça hoş bir malzeme kullandım; petekli ambalaj kartonu.

İnternet alışverişi ile aldığımız ürün bu kartonların çeşitli boyları ile muhafazaya alınmıştı. Kartonların büyük kısmını Efekan’a kaptırdım ancak ona çaktırmadan bu kartonu kapabildim.

Kumaşım neredeyse her hafta boyama için kullandığım yorgancıların astar işinde kullandığı pamuklu kumaş, akrilik boya, fırça bu kartona eşlik eden malzemeler.

52haftadabaskı23

Önce kumaşımı sarı akrilik boyayı biraz sulandırarak boyadım ve saç kurutma makinesi ile kumaşı kuruttum.

Ardından fırça yardımı ile zümrüt yeşili akrilik boyayı kartona sürüp sürüp baskı aldım.

52haftadabaskı24

Bu kez fotoğrafta kumaşın tam rengini yakalayamadım ancak zaten bu kumaştan kendime mobil şarj cihazım için bir çanta dikeceğim çok yakında tekrar bu kumaşı görme şansınız var yani.

52haftadabaskı25 52haftadabaskı26

Çizgilere daha dikkat edilirse deseni koparmadan baskı almakta mümkün bence, ancak ben dikkat etmedim. Bir başka kumaşta görüşmek ümidi ile.

52haftadabaskı27

3 responses »

  1. En sevdiğim baskılar böyle ambalaj atıkları, efendime söyleyeyim mutfak malzemeleri ile yapılan baskılar 🙂 Bu petekli kartonlar panel kapıların içinde kullanılıyor. Nereden nereye… Desen çok güzel olmuş, öyle kesik kesik de gözükmüyor. Bir de az önce bir şey keşfettim, bir boya firmasının web sayfasında su bazlı kumaş boyalarına bakıyordum. Şöyle diyor: “Kumaş boyası boya pigmenti ve tutkal gibi bir bağlayıcının karışımıdır.” Yani evde yaptığımız akrilik boya-su-tutkal karışımı, kumaş boyasının ta kendisiymiş. Benim denediğim ev yapımı sprey boya o yüzden kumaşa iyi tutunmuş, yıkanınca solmamış 🙂 Yalnız 24 saat kuruduktan sonra 5 dk ütüleyin diyor. Bu kısım mutluluğumu azıcık gölgeledi 🙂

    Beğen

  2. 5 dakika ütü 😡 iş yerinde bir kapı kırılmıştı görmüştüm içinde bu kartonu. ev yapımı kumaş boyası süpeer 😊 kumaş boyası da kullanıyorum ben 24 saat sonra ütülüyorum ama 5 dakika değil bir de zaten kalemle çizilmiş gibi net düzgün baskıyı sevmediğime göre biraz ütü olabilir ama biriktirip de ütülesek 😊

    Beğen

  3. Geri bildirim: Yılan Derisinden Çanta Olmaz | ornitorenk handmade

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

