Geridönüşüm

Standard

Blogu yazarken en büyük handikabım bu benim;

Tüketiyor muyum?

Tüketmeye karşıyken tüketmeyi mi salık veriyorum alt metinde?

Ürettiğimi paylaşırken kendimle ters mi düşüyorum?

Bazen yeni bir kumaşı alıyorum elime, kulağıma da fısıldamış ne olmak istediğini ama birden bir iç ses ihtiyacım var mı buna diyor?

Son zamanlarda yaşadığım kilo değişimleri sebepli içine giremediğim giysilerim olmasa tüketme korkusuyla üretmeyi bırakacağım o denli.

Bu parça sevdiğim bir arkadaşım tarafından verildi bana yani ikinci el bir nevi ve yaptığım değişikliklerle de bir geri dönüşüm ürünü.

2000px-Recycling-Code-60.svg

Arkadaşım”bu elbise sanki senlikmiş gibi geldi bana” dedi.

Evet benlikti ama ruhumu teslim ediverecekmişim hissi yaratan yakası hariç.

geridönüşüm1

Bende ufak bir el atmak istedim minicik dikiş numaraları ile modelini biraz değiştirdim.

yakayı söktüm ve bisiklet yaka olacak biçimde bastırdım. Kolları söküp kenarlarını bastırdım.

Kollardan çıkan parçaları önce birleştirdim ardından üzerinden elbisede kullanılan zigzag dikişle giderek süsledim ve omuzda kullanılan detaya uygun olarak dikiş dikişe gelecek şekilde ayarlayıp salaş kocaman bir cep haline getirdim.

geridönüşüm2 geridönüşüm3

Sonrada çok bir şey yapmışım gibi boy boy fotoğraf çektirdim.

geridönüşüm4 geridönüşüm5 geridönüşüm6 geridönüşüm7 geridönüşüm8 geridönüşüm9

Bir de üstüne porselenden boncuk yapıp işleme ipi ile işleyip boynuma asıverdim. Böyle de şımarık biriyim.

geridönüşüm10

14 responses »

  1. Aa o cep olmadan sanki elbise eksikmiş.Tam olmuş , güzel olmuş.Yeni halini daha çok sevdim bende . Kendimiz yapıyoruz nasılsa diye bol bol dikip giyilmeyen bi sürü kıyafetle dolabı doldurmakta tüketim ,üretim değil 🙂 Yoksa üretim mi 🙂 Tüketmek/üretmek konusuna girersek çıkamam en iyisi girmiyim şimdilik.

    Beğen

  2. üretmek isterken tüketmek sanırım ben dolabı sürekli elden çıkararak yenilemeye çalışsam da 7 yıldır giymediğim takım elbisem dolap bekliyor mesela 😕

    Beğen

  3. boy boy fotograf cekilecek kadar guzrl olmus elbise. kolye sahane. ayrica şimarmak sana yakisiyor:))

    Beğen

  4. Elbise yeni haliyle çok güzel olmuş. Cepli elbiseleri seviyorum. Aslında kesimi oldukça geometrik ama bir de pazenden kesilmiş renkli çiçeklerle hayal ettim. Siz daha önce başka bir yere öyle aplike yapmıştınız. Bir de bu porselen boncuklara bayıldım. Benim için hala çok gizemli bir durum bu, sırı sürüyoruz ama fırından ne renk çıkacak meselesi 🙂 Bir de kururken çatlayan seramik ev için aklıma bir şey geldi. Belki siz denemişsinizdir bile. Bana da heykel hocam öğretmişti. Çamurla işiniz bittikten sonra çalışmamızı ıslatıp (ki ben çalışırken de ara ara yumuşasın diye sprey şişesiyle su sıkardım) naylon poşete sarıyoruz. Ama sarmadan önce poşet üzerine yer yer delikler açıyoruz. Mesela ufak bir çatal yardımıyla olabilir. Çalışmamızı gün içerisinde (diyelim ki bir sabah bir akşam yarım saat olmak üzere) zaman zaman açıp havalandırıyoruz sonra tekrar poşete sarıyoruz. Böylece kuruma işlemi uzun bir zamana yayılıyor, belki 2-3 hafta. Ani kurumayı engelleyince çatlamayı da azaltıyorsunuz. Bir de çamurla denemediğim ama şantiyede sıvanın ve harcın çatlamasını engellemek için kullandığımız garantili bir yöntem var 🙂 Harcın içine cam elyafı lifleri ekliyoruz. Geleneksel kerpiç sıvalara da çatlamayı engellemek için saman, hayvan kılı gibi lifler eklenir. Seramik çamuruna da yün lifleri ya da ne bileyim çok ince ipler ekleyerek aynı koşulu sağlayabiliriz belki. Sizin çalışmalarınızın kesiti çok ince, o yüzden işe yarar gibime geliyor. Ay ne çok konuştum yine. Ben heykel yapamıyorum ya, çamurla oynadığınızı görünce kendim yapmış kadar seviniyorum 🙂

    Beğen

  5. Ayyy o yakayi gorunce insallah bunu yok eder dedim ki etmissin, cokta iyi etmissin:))
    Boyunuda kisalt bence daha havali olur. Dikme aski tavan yapinca tabi tuketici olunuyor ama diktiklerini hediye edince: amaaannnn varsin tuketicilik olsun deniyor:))
    Seni simartan kolyeni de cok begendim.:)

    Beğen

  6. içine lifler karıştırmaya cesaretim yok çünkü hocamız hollandalı ve dil sorunu yaşıyoruz ona bu konuyu sorma şansım bile yok geçen şaşkın şaşkın kaybettiğim alyansımı soruyorum ona geçen hafta alyansım burada düşmüş mü acaba diye o da tabi sigortan varmı anlayıp evet evet var diyor bu denli içler acısı yani halimiz :))) ama yavaş yavaş kurutma kısmını deneyebilirim.
    aslında pazen aplikeyi daha bambaşka şeylerede yaptım ama bunca küçük bir işi koyarsam bloga ayıp olur diye koymamıştım o zamanlar 🙂 bu elbise hala bitmedi etek boyu konusu aklımı hep kurcalıyor belki bir iki pazen çiçekte iliştiriveririm kim bilir.

    sır konusu ise gerçekten bir sır porselene sürdüğümüzde kırmızı görünen sır fırınlanınca yeşil oluyor boyarken dalgaların olmasını önleme işini hala halledemediğimiz gibi bu boncuğu kırmızı boyadığımı sanmıştım mesela o turuncu çıktı :)))))
    o kadar çok boncuk yaptım ki kendime bir fotoğraflayabilsem keşke

    Beğen

  7. Boşver kenarda bir takım elbise durması iyidir.Lazım falan olunca hemen bulunmuyor 🙂 Bak birde herkes elbisenin boyuna laf etmiş.Kes onu sen kes 🙂 Minik pazen aplikeler de fena fikir değilmiş hani 🙂

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

