52 Haftada Baskı Yapmak 3. Hafta

Standard

maceranın 3. haftasından merhaba.

Bu hafta yeni baskı kalıpları oydum ve daha önce de kulandığım ananas baskı kalıbını kullandım tekrar.

Malzemelerim zümrüt yeşili renkte akrilik boya, sarı keten kumaş, kendi oyduğum baskı kalıpları.

Boyayı kalıplara fırça ile sürdüm.

Bu kumaşı yapış nedenim Efekan’a oyuncaklarını yanında taşıyabileceği bir sırt çantası dikmekti ancak o kumaş bittiğinde gömlek isterim diye tutturdu. Kumaşım gömlek olabilecek boyutta değil ancak sarı keten kumaşın devamı elimde mevcut kim bilir 😉

52haftadabaskı16

Baskı yaparken bu kez mesafeler eşit olsun diye iğneler yardımı ile ölçü aldım.

52haftadabaskı14 52haftadabaskı15 52haftadabaskı17

 

14 responses »

  1. canım gene çok güzel işler ortaya çıkarmışsın. İnan 2 haftadır ben de yapacağım diye niyetlendim ama o kadar yoğunum ki hiç bir şey yapamadım. İnşallah bu haftadan sonra müsait olacağım ve birşeyler boyayacağım. Sevgilerle…

    Beğen

  2. Çok yaratıcı çok beğendim.bende heveslendim sizden hatta bir malzeme bulup bir adet yıldız kalıbı oydum bile:)kısmetse değerlendirip blogumoda paylaşırım.eline sağlık

    Beğen

  3. Efekan gömlek istemekte haklı 🙂 Bu dinazorlar onun oyuncaklarından mı esinlendi? Baskı üzerine çalışanlardan birinde gördüm, deneme için kullandığı kumaş baskılarını kesip kırkyama örtü yapıyormuş. Giysiye ya da çantaya dönüşemeyecek kadar küçük olanlar birleşip yastık ya da örtü olabilir ileride 🙂 Efekan’ın odasına perde oalbilir 🙂 Bir de bu parça oyun/öykü örtüsü olabilir diye düşündüm. Bakıp bakıp masallar uydurmak için…

    Beğen

  4. ananas stampamı yaptıktan sonra ananas deseni daha bir dikkatimi, çeker ve karşıma çıkar oldu geçenlerde ananas ve dinozor desenini bir arada görünce bende kullanmalıyım dedim Efekan dinozorları çok seviyor meydana giderken de mutlaka yanında oyuncak götürüyor geçen yıl ona bir çanta diktim ve kullandığı ilk gün kaybetti o günden beri naylon torbalarla taşıyor oyuncaklarını çok sayıda çantası var ama küçük bir şey istiyorum, kese gibi sırta asılan çantalardan bir çanta dikme niyetim vardı hep. pinterestten yapılmış stampaları gezindim Efekan’ın en sevdiği cinsterden olan t rex ve triceratops’u yapmaya karar verdim aslında bir de mamenchisaurus var ama boynu çok uzun ve benim silgilerim küçük kalır o boyna. kumaş ancak küçük bir sırt çantası çıkacak boylarda oyun örtüsüne yetmez o boyutlarda bir kumaşa baskı yapmaya sabrım yeterse ne güzel olur 🙂
    pazen parçalardan yatak örtüsü düşüncem vardı efekan içinde baskılı parçalardan yapsam ne güzel olur 🙂

    Beğen

  5. Merhaba Gonca hanım,
    Benimde birinci sınıfa giden bir oğlum var ve hanidir bana dinozorlu bir şey yap der durur.Desenler harika olmuş.Sizdeki yetenek bende yok ama denemeye değer, çizmeye çalışacağım,.Ayrıca yalnızca bu konuda değil, pek çok kez esin kaynağımız oluyorsunuz.çok teşekkürler.
    Sevilay

    Beğen

  6. Ay ay ben bu dinolara bayıldım ya 🙂 Yaa silgi alsam bana da oyarmısın :)) Birde kullandığın boyaları yazdın mı ? Benmi kaçırdım. Yorum yazamadım da diğer baskılarını da gördüm 🙂 Hepsi çok güzeller. ellerine sağlık . Tişörtlere ve gömleklerin üst cep kısımlarına baskı yapmayı düşünüyorum bende. Aplike kullandım bir kaç defa ama kalın kumaşlarda güzel olsa da yazlıklar için baskı süper olur diyorum :))))

    Beğen

  7. Harika olmuş sarı ve yeşil birbirine çok uymuş sanki ormanın renkleri yer değiştirmiş…

    Beğen

  8. sevilay hanım çok mutlu oldum sözlerinize, desen çizme konusunda çok iyi değilseniz pinterestten ya da google dan bulacağınız bir dinozor stampa silüetini açıp ekrana dayayacağınız mulaj kağıdı üzerinden pilot kalem gibi bastırmadan çizebilen bir kalemle deseni kağıda aktarıp sonra desen üzerinden resim kalemi ile gidin ve silginin üzerine bu kağıdı koyup üzerinden bastırın ana hatlar silgiye geçer böylece daha kolay oyarsız ya da dinozor şeklinde bir kurabiye kalıbı ile keseceğiniz patates baskıda pekala işinizi görür öncesinde başka bir kumaşta deneme sürüşü yapmayı ihmal etmeyin ama

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

