52 Haftada Baskı Yapmak 1. Hafta

Standard

Kendi kumaşlarımızı yapacağımız ve 52 hafta sürecek bir projenin ilk yazısı ile merhaba,

Projeden daha önce şu yazımda bahsettim. Kumaşlarla oynayacağız, boyayarak, baskı yaparak kendi kumaş desenlerimizi yapacağız ve sonrasında bu kumaşları kullanarak çeşitli şeyler dikeceğiz.

Ben dikiş makinemi ilk aldığımda denemeler yapmak için yorgancıdan aldığım ham bezi kullandım, kumaş yıkanmadan önce hafif krem rengine çalan bir tonda seyrek dokulu yıkandıkça çekiyor dokusu sıkılaşıyor ve rengi beyazlıyor.

Akrilik boyalarım Kocakişisinin doğum günü hediyeleri, artık bana hediye almayı öğreniyor 🙂

Ananas desenli baskı kalıbını daha önce silgiden oydum tüm kalbimle kendime diktiğim bir parçada bu stampayı kullanmak istiyorum.

52haftadabaskı1

 Kumaşı seyrek dokulu olduğu ve boyayı altına geçireceği için gazete üzerine serdim, büyük boy resim fırçası ile serbest biçimde boyayarak kurumaya bıraktım.

52haftadabaskı2

Ertesi gün boya ile sertleşen güzel bir tokluk kazanan kumaşı eşit aralıklarla toplu iğne ile işaretledim ve beyaz akrilik boyayı stampama fırça yardımı ile sürerek kumaşa baskılar yaptım.

52haftadabaskı4

52haftadabaskı3 52haftadabaskı5

Fırça ile boya sürmeye üşenenler Özge Hanım’ın ev yapımı ıstampa yastığı yazısı için sizi şuraya alayım.

8 responses »

  1. teşekkür ederim bir clutch olmadı makyaj çantası vs yaparım diye boyadığım kumaşa şu an kıyamıyorum azıcık büyük bir parça olsaydı da bir giysi parçası olarak kullansaydım diyorum daha ilk hafta böyle hissediyorsam ileride neler olacak bilemiyorum 😀 Özge Hanımın dezen çalışmalarına bayılıyorum

    Beğen

  2. Ben geldim:) Gonca Hanım daha ilk haftadan rengarenk, cıvıl cıvıl bir kumaş olmuş. İçim açıldı. Adı üzerinde bu ilk deneme. İlerleyen günlerde zaman oldukça daha büyük kumaş parçalarına da baskı yaparız. Belki bu desenden yazlık elbise bile olur 🙂 Şimdilik tek sorun bu hizalama işi. Küçücük kumaşta bile çok vakit alıyor. Ama bence biz denedikçe buna da pratik bir çözüm buluruz ki 🙂

    Beğen

  3. YA BRAVO SİZE TEBRİKLER SİZE, Allah başarınızın devamını versin ne kadar doğal güzellikler yapıp, çıkarmışsınız ortaya.Güzel kişiler güzel işlerle uğraşır kumaş parçayı bütüne çevirir.
    insanın içinde kiler dışına çıkarmış sizden de bunlar çıkıyo . sizi tanıdığım iin çok mutluyum harikalar yapmışsını. örnek alıyorum sizi.

    Beğen

  4. Mahcubiyetinizi edebinize saymak gerek ki Yaradana karşı mahcup olmuşsunuzdur. benim gördüğüm içinizdeki güzellik doğallık ve dolu b,r kalpten sevgi akması. sizinle İnşallah Allah nasip ederse tanışmayı çok istiyorum.

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

