52 Hafta Baskı Yapmak

Standard

Kendi kumaşlarımı yapma fikri beni çok heyecanlandıran bir şey bunu sıklıkla paylaşıyorum. Oyduğum stampa kalıplar, bazen bitki kökleri bazen fırça kullanarak bunu zaman zamanda yapıyorum. Yaptıklarımdan bir kaç örnek;

radika3kumaşçanta7instagram352Burda2014-3-138-143-5

runner4usuyenkiz8Çok severek takip ettiğim İzmir Cadısı blogunun yazarı, sahibi, blogger Özge Hanım mimar ve restorasyon uzmanı aynı zamanda sanatçı, her hafta desen çalışmaları yapıyor ve bunları blogunda yayınlıyor. Çalışmaları ilham alınası ve çoğunlukla beni hep çok şaşırtıyor bu kadar basit malzemelerle böylesi güzel sanat eserleri ortaya çıkardığı için. Ortaya çıkan desenler öyle özgün ve eşsiz ki beni heyecanlandıran şeylerden biri de bu.

Şimdi yeni bir projeye başlıyor ve becerebildiğim kadarıyla bende o’na yoldaşlık etme yolundayım.

Her hafta kendimize ait bir kumaş deseni oluşturmak ve kumaş üzerine baskı yaparak boyamak.

Özge Hanım’ın bu projede kendisi için belirlediği kurallarıda var:

1. Bu proje için yeni kumaş almak yok. Evde bulunan pamuklu kumaşları kullanacağım: Eski kılıflar, çarşaflar, giysiler ya da başka dikiş projelerinden artan yeni kumaşlar.

2. Baskı yaptığım kumaşların hepsiyle bir şeyler dikilecek. Çanta, kılıf gibi küçük projeler ya da giysi gibi daha karmaşık projeler. Zamanım ve sabrıma bağlı.

3. Baskıda kullanacağım damgayı da geri dönüşümlü malzemeden üreteceğim. Evde halen bulunan eski lastik panoyu parçalamakla / oymakla meşgulüm. Ama kağıt ya da kumaş üzerinde bir iz yapmak için kullanılabilecek çok şey var. Şişe kapakları, makaralar, kutular, oluklu mukavva ya da dokulu herhangi bir yüzey, kabarcıklı poşetler, farklı kalınlıklarda ip ve halatlar, kağıt havlu ruloları ilk aklıma gelenler. Doğrudan fırça ve boya ile de denemeler olabilir.

4. Baskı için akrilik boya kullanacağım. Çünkü evde akrilik boyalarım var ve kağıt üzerinde deneme yapıyorum zaten. Akrilik boya su bazlı, kuruduğunda suya dayanıklı hale geliyor, kumaşı da sertleştiriyor. Dolayısıyla giysiler için çok uygun değil. Ama akrilik boyaya eklenince kumaş boyası gibi yumuşamasını sağlayan bir karışım var (fabric medium ya da textile medium diye satılıyor). Bunu deneyeceğim. Fırsatım olursa doğal boyalarla da deneme yapabilirim. Bir de poster boyası diye satılan boyalar var. Büyük şişelerde gördüm.

Amacımız eğlenmek. Başarısız olmak umurumuzda olmayacak. Hatalarımızdan öğreneceğiz ve yaptığımız her parça eşsiz olacak pahalı malzemeler yerine elimizde olanlarla yetineceğiz, elimize geçen acaba olur mu ki? dediğimiz her malzemeyi deneyeceğiz böylece çalışmamın özgünlüğünden de emin olacağız.

Bu projeye bizimle birlikte katılmak isteyen olur mu acaba? Her pazartesi yaptıklarımızı bloglarımızda paylaşacağız.

Katılmak isteyenler de linklerini linkteki yazının yorumlar bölümüne yazabilirler.

6 responses »

  1. ah süper olur çok güzel çalışmalar yaptın zira sen daha öncede, aslında duyuruyu yayınlamakta geciktim İzmir cadısı ilk yayınını bu gün yaptı bende kumaşımın bir kısım hazırlıklarını dün gece yaptım bu akşam bitirip hemen ilk yayını yapacağım, sende uygun olduğunda bize katılırsın yayın yaparak.
    çok güzel olacak çok 🙂

    Beğen

  2. Geri bildirim: 52 Haftada Baskı Yapmak 1. Hafta | ornitorenk handmade

  3. Gonca Hanım ne kadar incesiniz. Çok teşekkür ederim. Arada deli deli işlere kalkışıyorum, bana yoldaşlık edenlere selam olsun 🙂 Çok güzel olacak 🙂

    Beğen

  4. teşekkür ederim Neclacığım bebeklerin yüzünü yapmaktı en merak ettiğim sanırım bu yıl bu kumaş boyama işi meşgul edecek hep zihnimi kendime dikmek istediğim elbiseler var kalıplar hazır kumaşlar mevcut ama benim aklım fikrim böyle işlerde 😉

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

