Pinterest Biriktiriciliği

Standard

pinterest4

Pinterest derya deniz, benim gibi maymun iştahlılar içinse tam bir delirme ortamı.

Ruh durumumu bildiğim için hesabımdaki panolara yeni pinler eklerken oldukça seçici davranıyorum kesin yapmayı istediğim bir şeyse pinliyorum mesela, sadece güzel olduğu için değil. Bu durumda bile oldukça kalabalık panolarım.

Artık bazı şeyleri yapma zamanı geldi diye düşündüm geçenlerde ve içlerinde gözüme en kolay gelenlerinden biriyle başlayayım dedim.

 pinterest12 pimnterest13

Görüldüğü gibi çok basit bir formu var. Elimdeki temel kalıplardan biriyle başladım işe.

Kumaşı yüzü yüzüne gelecek şekilde çift kat serdikten sonra istediğim etek boyunu ayarlayarak kalıbı kumaşımın üzerine yerleştirdim.

Sonra başladım toplu iğneler ile işaretlemeye.

Dikişle ilgili çok alet edevatım olmadığı için hem dikiş yerlerini hem etek uçlarını belirlerken gönye kullandım.

 pinterest1

Ardından dikiş ve baskı payı vererek toplu iğnelerin dışından kumaşı kestim.

 pinterest2

Ve bir gömlek kol kalıbını kullanarak bluzun kollarını kestim.

 pinterest3

Ve önce beden parçalarını iğneli yerlerden birleştirdim ardından kolların dikişini yapıp koları bedenle birleştirdim, etek ucu kol baskılarını yapıp. yakası için kumaşı ikiye katlayarak oluşturduğum bandı da yakaya geçince tunik tamamlanmış oldu.

pinterest10 pinterest5 pinterest6 pinterest9 pinterest7 pinterest8 pinterest11

Ancak hafta sonu olsun gün ışığında açık havada çekim yapayım diye beklerken şımararak söyleyebilirim ki benimde 12. sayfasında arzı endam ettiğim Ocak 2015 Burda dergisi aynı bluzun kalıbını vermesin mi 🙂

burda2015-1-129-1 burda2015-1-129-2

Tuniğimi çok kıskanıp, pek kıskanıp bende dikerim ki diyenler, dikmek isteyenler ama ben sen gibi kalıp modifiye etmekle uğraşamam diyenler Ocak 2015 sayısı 129 numaralı kalıbı kullanabilirsiniz.

 Bu arada bu fotoğrafla bir yerlerde karşılaşır da amanda ne güzelmiş pekte kolaymış derseniz denemeyin sakın. Burada hazır deneyeni var.

asymmetrical

Olmuyor… Fotoğraf çektirirken iyi sonra meee.

14 responses »

  1. kumasina bayildim! cok da yakismis, ellerine saglik! burda dergisi ile ilgili yazini da kacirmisim, tebrikler bu arada! ve yaaaaaaay! 😛

    Beğen

  2. Ben Burda’ya küsmüştüm. Bir sayıda aynı modeli evirip çevirip 5 model diye yutturmasına kızmıştım. Ama Ocak sayısında sizin olduğunuzu duyunca gidip aldım. Daha büyük olmalıydı o fotoğraflar 🙂 Bir yamalı pantalonu beğendim bir de bu bluzu. Pantalon 3 noktalı olması sebebiyle benim dikiş kapasitemin dışında kaldı. Bu bluz da büyük beden olduğu için. Ama şimdi sizin tarife bakarken yapabilirmişim gibi geldi. Yaşasın deneme-yanılma 🙂 Ben yine çok sevdim. Çok yakışmış. Kırmızı-mavi deniz rengi.

    Beğen

  3. burda hep öyle beş model bir dergi aynı modeller dönüp dururken benim 2011 deydi sanırım kaçırdığım bir dergideki pantolon modeli hala bu evrilip çevrilip yeniden yayınlanma çarkına girmedi yanarım yanarım ona yanarım. aslında çok kolay bir yaşasın deneme yanılma

    Beğen

  4. kendime dikmedim çünkü fotoğraflarda belli oluyor mu bilmem ama baya yer cücesi olduğum için kendimden başka birine dikmişsem eğer hep büyük görünüyor 😉

    Beğen

  5. Harika olmuş giyecek olanın üzerinde paralansın diyelim. İkinci modeli anlamak için bayağı bir emek sarf ettim. Dikmeye çalışsam heralde kumaşla sarmaş dolaş birbirimize girerdik…

    Beğen

  6. Bayıldım buna! Benim yeni edindiğim Japon dikiş kitabındaki modellere benziyor. Biraz revize edip çeşit çeşit şekillere sokabilirsin bunu. Senin üstünde görünce ne kadar potansiyeli olduğunu fark ettim birden 😀

    Beğen

  7. yine kumaşları birleştirerek harikalar yapmışsınız. emğinize ve ellerinize sağlık.
    modlleri çok beyendim benim tarzımıda uygun

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

