37

Standard

Müziğe hiç yeteneğim olmadığından efsane 27 ler klübüne girme şansım hiç olmayacaktı, ne de ardından şarkı söylenecek daha 17 di diye.

Yaşadım.

37 bazılarını korkutuyor biliyorum, sorulduğunda herkes gibi davranmak adına beni de korkutuyor “muş” gibi davranıyor ve ardından kikirdiyorum, garipliğimin farkına varmasınlar diye.

Ama korkutmuyor biliyor musun?

Eğleniyorum beyazlar arttıkça yıllar geçtikçe, elbette istemem kırışmak ya da daha zor hareket etmek, siyatik ağrısı çekmek sadece korkmuyorum en azından şu an.

37. yaşımın ilk gününe gayet hasta uyanıp öğle arası bu günü bu şekilde geçirmemeye karar verdim, dedemden bana kalan ve bir kez bile binmediğim bisikletime atlayıp deniz kenarına gittim.

13 yaşından beri ilk kez bisiklete biniyordum ve yokuş aşağıya gitmek hala çok zevkli kesin bilgi. Yokuş çıkmak için aynı şeyi söyleyemeyeceğim tabi ki 🙂

37-1

Ayaklarımı suya soktum çakılların üzerine oturup ayaklarımın kurumasını bekledim güneşin ve güzel havanın tadını çıkardım.

 37-2

Ardından en sevdiğim yerde çiçek toplayıp, kahve içip, sırtımı verip bir çam ağacına huzur depoladım yüreğime, şükrettim Allah’a ve şimdiye kadar olanlardan daha iyi bir yıl diledim.

37-3

37 gayet sevimli bence.

 Photo by Roni Mocan

About ornitorenk handmade

Nedenini bilmediğim bir şekilde sadece ama sadece diktiklerimi paylaşmak amacıyla açtığım bu blog zamanla benim günlüğüm haline geldi. Henüz yazmaya başlayalı çok olmasada kendisinden beklemediğim bir biçimde geriye dönüp baktığımda yaşarken unutmam sandığım aklımdan silinip giden anları bana hatırlatır oldu. Hiç bir zaman düzenli tutamadığım bebek anı defterim, hiç bir zaman baskısını almadığım binlerce ama binlerce fotoğrafım, okuduğum kitaplardan bir kelime, sevdiğim müzikler, yaptığım resimler. İyiki varsın blog. oğluma, gülen yüzüme, asi meleğime not: seni çok seviyorum...

16 responses »

  1. Sağlıklı oldukça her yaş farklı güzel, her anı tadını çıkartarak yaşamak… sağlıkla ve sevdiklerinle nice yıllara…

    Beğen

  2. Mutlu ve bir kaç tane daha ama sağlıklı 37 yıllar diliyorum o zaman 🙂
    Çocukken anneannem benim şimdiki yaşımda falandı galiba. Ama benim şimdiki halime hiç benzemiyordu. Başörtülü, geleneksel Afyon’un yerlisi bir hanım. Gencecik yaşta dedeme vermişler, sanki başka iyi kısmeti çıkmaz diye. Dikkat edersen dedeme kaçmış, sevmiş, varmış demiyorum. O zamanlar kimse severek de evlenmezmiş çünkü, o kadar sıkı bir ev düzeni. Dedem de Allahı var iyi adamdı ama anneanneme ve evlatlarına çok çektirmiş. Neyse Allah ikisine de rahmet eylesin.
    Diğer tarafta babaannem, evlendikten sonra dedemi çok sevse de gencecik dul kalmış, 2 si küçük 4 çocukla. İş yok, gelir yok…Annem desen, o da şimdikinin yeni reşit olunan yaşında evlenmiş. Dolayısıyla anneannem 40lı yaşlarına torun severek girmiş. Şimdi bu kadıncağızlar bizim gibi olabilirler miydi, gencecik yaşlandılar. Ömürler de kısaydı, hayat zordu, mesela babaannem epey yaşadı ama anneannem 54 yaşında göçtü gitti.
    Yine ben çocukken sokakta oyun oynar bir taraftan da dönemin artistlerini merak ederek konuşurduk:
    – “Duydunuz mu Ajda Pekken 46 yaşındaymış!”
    – “Aaaa kızııım, benim anneannem de 46 yaşında”
    – “Ama Ajda Pekkan onun torunu gibi duruyor”
    – “Hahahahahaaaa”
    Şimdi ben de 45 yaşımdayım ama anneannemden çok Ajda Pekkan’a yakın hissediyorum kendimi 🙂 Gerçi hiç bir zaman onun kadar taze, fit olamam ama ruhen Ajda’ya daha yakınım:) Çünkü çalışma hayatı zor da olsa kocalarımız iyi, şartlarımız iyi. Çok şükür, hayat bize atalarımıza davrandığından daha iyi davrandı. Bunun alt yapısını ise büyüklerimiz hazırladı elbette.
    Evlatlarımız ve torunlarımız içinse çok daha iyi bir gelecek temenni ediyorum.
    Çok uzattım, sevgiler gönderme zamanı geldi 🙂

    Beğen

  3. kesinlikle tadını çıkararak yaşamak 🙂 bazen insan unutuveriyor çevredeki milyon tane güzel şeyin varlığını. hepimiz küçük güzelliklerin farkında olarak kocaman kocaman güzellikler yaşayalım inşallah

    Beğen

  4. yaz sen upuzun yaz çok zevk alıyorum senin yorumlarını okurken.
    16 yaşında annemi vermişler zorla babama benim yaşımdayken abimin boyu geçmişti onu, şanslıydı yinede en azından biz çocukken bir nebzede olsa yaşayamadığı çocukluğunu yaşadı hayatımızın hatırlamayı tercih ettiğim bir kaç güzel yılında.
    şimdi ben bu gün bir dilek hakkım varsa eğer insanın insanca insan gibi eşit yaşadığı bir dünya diliyorum hepimize ve sağlık yanında 🙂

    Beğen

  5. Bir Oğlak kızının 37. yaşı kutlu ve mutlu olsun. Yaştan değil, o yaşları yeterince yaşayamamaktan korkmalı insan. Anı değerlendirememekten, yanından akıp giden güzelliklere dokunmadan öylece geçip gitmesinden korkmalı.

    Yaşın getirdiği bilgelik, yaşadıkça çoğalan tecrübe; anlama yetisi kırışıkların yanında hediye insana.

    Yavaş yavaş, yaşamın olgunluk dönemcine yakınlaşırken; yaşadıklarınız, biriktirdikleriniz, hissettikleriniz bir sonraki adıma rehber olacak. Öyle güzel biriktiriyorsunuz ki sırf o nedenle korkmayın zaten.

    Doğum gününüz kutlu olsun ♥

    Beğen

  6. Nice huzur dolu yaşlara…. Doğum günü hediyenide vereyim. Gününe pozitif başlamışsın aynı pozitifliğin devamı adına eğer izlemediysen ‘3 Maymun’ filmini izle derim. Hint filmi. Oğlum 14 yaşında bizimle sonuna kadar hiç kaçırmadan izlediği yegane filmelerdendi. Çok sade ve doluydu. Fenomeni olduk 🙂

    38 var burada ve sanırım 20 gün sonra 39 umdan gün alacağım. Kaşa gelesim geldi şimdi 🙂 Doğum günüme seninle mi girsem ne:)

    Ben bu yıl birşey farkettim. Bakışın değişiyor, beklentilerim değişiyor. Ne dersek diyelim galiba asıl şimdi büyüyoruz. 🙂

    Beğen

  7. çok teşekkür ederim bu güzel sözler için, her yıl bir sürü güzel armağan alıyoruz aslında gün batımları, çocuk kahkahası, kahve kokusu en önemlisi güzel dostlar. çok teşekkür ederim yolumuz kesiştiği için, dostluğunuz ve yüreklendirici sözleriniz için. sevgiler ve en kocamanından sıcacık bir sarılma gönderiyorum size…

    Beğen

  8. çok teşekkürler 3 idiots sanırım değil mi bahsettiğin film aamir khan’dan. daha önce efekan’a yeryüzündeki yıldızları’ı izletmiştim aynı aktör ve yönetmenden.
    ne güzel olurdu keşfetmek istediğim üstelik şehir içinde olan patikalar var onları keşfederdik, termostan kahve içer deniz kenarına inerdik 🙂

    Beğen

  9. ne güzel etmişsin doğmuşsunda iyiki varsın korkma ömür varoldukça 37yi herkes görecek….

    Beğen

  10. sevgili gonca ( umarım isminle hitap etmemim bi sakıncası yoktur ) sana karamandan 34 yaşında 2 çocuklu biri olarak yazıyorum, ben ilkokul çağlarındayken askere gitmiş biri, üniversitede okuyanlar sanki koca koca insanmış gibi gelirdi.. kelli felli adam yada orta yaşlı kadın gibi… şimdi yolu yarılamak üzere biri olarak askere gidenler yada üniversite okuyan gençler sanki çocukmuş gibi geliyor, büyümek dedikleri bu galiba kafa kağıdım 34 desede ben hala ip atlamak, koşmak istiyorum … ya zaman değişti ve artık bu yaşlar genç demek yada yaşımız ruhumuza dar… yeni yaşın sana huzur ve sağlık getirsin… hayatı o kadar dolu ve farkında yaşıyorsun ki 37 nin içinde kaç 37 daha var aslında… iyi ki daha önceki nesillerden daha sanslıyız, iyi ki gelecek nesil bizden daha şanslı olacak… sevgilerimle… ( bu arada her yazını sanki yakın arkadaşımla hayat üzerine dertleşiyoruz gibi okuyorum… )

    Beğen

  11. oyun ve eğlencenin sadece çocukluk çağında yaşanabileceği kanısındaydık, gülmekten ve eğlenmekten korkmamaya utanmamaya başladık. dedemler akşam olduda komşularla bir araya gelindimi oyun oynarlardı aşık, yüzük saklama hatırlayabildiklerim tv insanların hayatına girince yaşamayı ve hayatın sokakta olduğunu ya da sevdiklerimizle bir araya gelmek olduğunu unutturdu. eğlence sanki o ekrana bakmaktan ibaretti şimdi artık yavaş yavaş bu kanı yıkılmaya başladı inşallah ya da ben şanslıyım bilmiyorum. teknoloji hiç olmasaydı diyemiyorum teknoloji beni bir sürü güzel insanla buluşturuyor, sadece keşke daha az mı ilgilenseydik?
    bir de çocuklara karşı cidden ciddi görünmek zorunda mıyız bizde olar gibi koşup oynayamaz mıyız üzerine düşünseydik? ben artık bu yaşımdan sonra daha verimli yaşamak istiyorum.
    çok karışık cümleler kurdum geriye dönüp okursam hepsini silmek zorunda kalacağım yıl sonu istatistiklerine ara verdiğim bir anda yazıyorum bu satırları ve kafabinbeşyüz dediklerinden bir durum yaşıyorum.
    hayat üzerine konuşmak, dertleşmek ve bazen kikirdeşmek işte bu benim istediğim, çok teşekkür ederim 🙂

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

