Kırmızı Sweatshirt ve Ornitorenk’in Bitmek Bilmez Dırdırları

Standard

Önce bu sweatshirt kelimesi Türkçeleştirildi mi ya da bir karşılık türetildi mi okunduğu gibi yazılan bir kelime var mı birileri haber versin?

2012 yılı 12. Ayında Burda Derginin ön izlemesi yayınlanır yayınlanmaz bu modeli dikmek istediğime karar verdim ama o zamandan beri vaktini bekledi ve Baykumaş‘ ın kırmızı içi perdahlı kalın penyesini sitede gördüğüm an artık vaktin geldiğini anladım.

baykumas113

Burda Dergisi 2012 yılı Aralık ayı sayısı 139 numaralı modelin kalıbını kulandım.

önizleme1 kırmızımont1

Modelde yan dikişler, omuz ve kol evi ve kapüşonla bedeni birleştiren tüm dikişler dışta ve beni modele çekende bu hırpani stili oldu zaten.

önizleme2 kırmızımont3

Dergide yünlü kumaş kullanıldığı için kumaş kenarlarını temizlemeye ya da overlok sürfile gibi dikişlere ihtiyaç duyulmamış ama ben penye kumaş kullandığım için diktiğim şeyin hemen parçalanmasını bozulmasını istemediğimden canını çıkartıncaya kadar rahatça makinede yıkamak dağ bayır giymek istediğimden her dikiş kenarını sürfile ile temizledim ve bunu yaparken kumaşın her iki yanınada ayrı ayrı sürfile çekerek yaptım bu işi.

Kalıpta hoşuma gitmeyen yanlarda oldu mesela, kollar uzunken beden kısaydı koları biraz kısalttım. Kapüşon fermuarlı ve açılabilir şekilde tasarlanmıştı ancak bu şekilde dikersem kapüşonu başıma geçirdiğimde alnımda fermuarın ucu sallanacaktı eğer giyemeyeceksem kapüşon neden olsun du bende fermuarı iptal ettim.

Kollar uzundu tamam ama bir de genişti bunu diktikten sonra farkettiğimden bende tam omuz başından başlayarak istediğim kadar daraltarak bir dikiş çektim sonra kalan kısmı kesip yine kumaş kenarlarını sürfile çektim kolda zaten bu tarz iki dikiş vardı bir üçüncüde gayet güzel oldu bence.

kırmızımont5

Cepler beden parçaları ile birlikte dikiliyor biraz uğraştırıyordu gereksiz buldum ön fermuarını dikmeden en son direk üzerine diktim ama dışta kalan dikiş paylarına dikkat ettim bunu yaparken. Tüm bu değişikliklerden sonra severek kullandığım mevsimlik bir sweatshirtüm oldu. Ama bunu yazmazsam olmaz dikişleri dışında bir şeyler dikmek inanın çok zor bir şeymiş hata yapma şansınız yok zira hiç bir şeyi dikişin içine saklayamıyorsunuz! Her dikiş tam olması gereken yerde olmalı ve dikiş dışında kalan paylar milimetrik ölçülmeli, bu süre içinde iki elbise kesin dikerdim ben. Ama sonuçta sevdiğim ve son günlerde üzerimdeki giysiye uysada uymasada kapıdan çıkarken üzerime aldığım bir sweatshirtüm oldu o ayrı.

Mevsimlik bir sweatshirt ihtiyacınız varsa ama herkesin giydiğini giymek her köşe başında aynı giysilerden giymiş biriyle karşılaşmak istemiyorsanız. Yabancı alışveriş sitelerinin Japon Style hepimizin içi giden cicilerinden sadece kendinin haberi varmış gibi sanıp iki sokak gitmeden bir başkasının üzerinde aynı şeyi görüp hayal kırıklığına uğramak istemiyorsanız kendiniz dikeceksiniz. Bu işe Baykumaştan beğendiğiniz bir kumaşı alarak başlayabilirsiniz.

Sweatshirtümün neye benzediğini ise ancak Kocakişisi benim fotoğraflarımı çekmeye razı olup uygun mekanda uygun ışığı yakalayınca görebileceksiniz şimdilik kalıptan ve kumaştan bahsetmemiz yeter sanırım.

Sevgiler…

8 responses »

  1. Eminim çok güzel olmuştur sweatshirt. Anlatmda güzel olmuş. Dikiş dikmek bi sanat dalı olmalı kesinlikle 🙂

    Beğen

  2. Neee??? Kırmızı mııııı???? Sakın yayınlama duuuurrrr…. 😀
    29 ekim etkinliği var yine bu sene… her zaman olduğu gibi baş katılımcım olacak mısın diye merak etmiştim 😀

    Beğen

  3. Geri bildirim: Kırmızı | ornitorenk handmade

  4. Geri bildirim: Böcek Koleksiyonu Yaparsan Çocuğunda Böyle Olur | ornitorenk handmade

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

