Nervür Ayağı Nasıl Kulanılır? Nervür Dikişi Yapımı.

Standard

Çok uzun süre oldu nervür ayağımı alalı ama kullanamadım bir türlü, cesaret edemedim, beceremezsem dedim ve ilk denemeden sonra neden bunca zaman bekledim ki dedim.

Varsa elinizde nevrür ayağı bu yazıyı okuduktan sonra beklemeyin hemen deneyin. Belki kendinize süslü bir kırlent diker ya da bir elbise buluz süslersiniz ya da ne demişler öğren karnında kalsın. Neden akıl değil de karın bilmiyorum bu konu üzerine alakasız ve saçma bir sürü tez üretebilir vaktinizi ziyan edebilirim o yüzden ne bileyim ben yaptım kolaymış işte.

İlk önce nervür dikişinde çift iğne kullanacağımızdan üst dikiş için iki ip takmamız gerek makineye ve ipliklerimizi takıyoruz benim makinem yatay pimli ben yatay pime bir makara takarken makine için ekstradan edinilebilecek olan dikey pimim olmadığından masanın üzerine koyduğum bir fincan içine bir masura koyarak kullandığımı görebilirsiniz. Masura fincanın içine yerleştirilince dikiş esnasında iplik çekildikçe masura devrilmiyor ve dikişte bir aksaklık yaşanmıyor. Fotoğraftada işaretlediğim gibi 1 nurada fincan içinde olan masuramı, 2 numarada yatay pime takılı makaramı ve üç numarada her iki ipin aynı anda iplik klavuzundan geçirildiğini görebilirsiniz.

nervür111

Benim makinem ipliği doğru takmanız için kılavuz çizgiler sizi yönlendiriyor bunu tek hamlede yapan makinelerde var sanırım, ancak yönlendirme oldukça iyi ve sorun yaşanmıyor. Makaranın ipliğini önce iplik kılavuzundan sonra ön tansiyon yayından geçiriyoruz. Sağ kanaldan aşağıya ve sol kanaldan yukarıya doğru uzatarak ipliği tansiyon modülüne takıyoruz. Volanı çevirerek horozu hareket ettiriyoruz. İplikleri horoz deliğinden sağdan sola doğru geçiriyoruz.

nervür2

En son iplikleri ince iğne bağı kılavuzundan geçirip teker teker çift iğneye takıyoruz.

nervür5

Desen seçme düğmesi ile oynamamıza gerek yok düz dikişi yapacağız ama dikiş uzunluğu düğmesinden istediğimiz uzunluğu seçiyoruz. Rakamlar büyüdükçe dikiş uzunluğu da artar.

nervür4

İplik tansiyonunu ayarlıyoruz. Bu ipin gerginliği olup düz dikiş ve diğer dikişlerde genelde 3 ya da 4 gibi kullanılırken bu kez gergin bir dikiş yapmamız gerektiği için iplik tansiyonunu 7’ye çıkarıyoruz, tansiyon ayarında da rakam yükseldikçe gerginlik artıyor.

nervür3

Makinenin baskı ayağını çıkarıp nervür ayağını takıyoruz, kumaşı altına yerleştirdikten sonra arkada bulunan baskı ayağı kolu ile nervür ayağını indiriyoruz.

Pedale yavaşça dokunarak dikiş dikmeye başlıyoruz. kumaşın gerideki kısmından nervür dikişini görebilirsiniz.

nervür6

Sonra nervür ayağı üzerindeki kanaları diktiğimiz kısmın üzerine yerleştirerek her seferinde yeni bir dikiş çekip istediğimiz kadar yan yana nervür dikişi yapıyoruz.

nervür7 nervür8 nervür9

Kumaşın önü böyle görünürken

nervür10

arkası böyle görünüyor.

nervür11

Çok kolaymış değil mi?

E hadi o zaman dikiş makinemizi keşfe devam.

34 responses »

  1. Sevgili Gonca yazın çok yararlı oldu, nervuru çok severim ama ayak yardımı ile yapıldığını ve bu kadar da kolay olduğunu bilmiyorum, sağol varol:=)

    Beğen

  2. canım benim rica ederim bende severdim nervürü ve eskiden annemin cetvelle ince ince işaretleyip teğelleyip yaptığını bildiğimdendi korkum meğerse ne basitmiş, öpüyorum

    Beğen

  3. Kumas cantada da chic olur gibi geldi bana. Hemen kontrol edecegim bakalim parcalar icinde nervur ayagi varmi? Merci seker. Optum

    Beğen

  4. tamam yaptık ama bu ne işe yarıyor ki :S ben daha bunu bile bilmiyorum, bana göre anca kol ucu kapatmaya falan yarar, yani yan yana bu kadar çok dikiş yapmamız ne için onu anlayamadım 😦

    Beğen

  5. elif hanım nervür bir süsleme dikişidir, mesela bluzların yakasında sık sık kullanılır. manşet süslemek için kol kısmında kullanmak mümkün mesela şu pinde göreceğiniz bluzun yakasında kullanılmış http://www.pinterest.com/pin/365424957238915614/ ya da ben zamanında daha çılgın bir deneme yapmıştım şu yazımda görebilirsiniz https://ornitorenkhandmade.wordpress.com/2012/03/04/nevrurlu-kapusonlu-keten-elbise/ pinterestte pin-tuck diye arama yaparsanız ilham verici bir sürü paylaşım görmeniz mümkün o zaman ne işe yaradığını anlayabilirsiniz sanırım

    Beğen

  6. aslında işlem kolay ama 😛 amacın ne dikmek beklentilerin ne ona göre şekillensin makine, hiç kullanmayacağı özeliklerin olduğu makinelere bir sürü para döküp sadece yastık kılıfı diken insanlar var yazık bu durumda. anlatabiliyormuyum benim makinem singer tradition 2259 bana yetiyor daha iyi dediğim zamanlar oluyor ama yetiyor

    Beğen

  7. super luks bir sey alacak butcem yok ve gerek de yok zaten dedigin gibi. Kendi capimda her telden calmayi planliyorum. singer tradition 2259 sana yetiyorsa bana fazla bile gelebilir 😛 ozellik/yorumlarina bakayim bir. Tesekkurler

    Beğen

  8. İlk deneyene okadar kolay olurmu bilmem ama çok güzel anlattığın kesin bu arada sağlığın nasıl?

    Beğen

  9. ilk denemede bundan daha başarılıydım inan 🙂
    sağlığım konusunda artık utanıyorum ses etmeye, blogdan sırf sızlanmaca, sırf acındırmaca, sırf ağrı acı denir diye…
    sorduğun için çok teşekkür ederim ara ara ağrılarım oluyor sinirlerin gördüğü zarar nedeniyle sanırım olacak böyle şeyler biraz geç kalma durumuda var çünkü. hala çorap giymek bağcık bağlamak ya da yere oturmak gibi basit şeyleri yapamıyorum yapabilirmiyim bilmiyorum ama eğer bir sinir yapışıklığı yaşamazsam bu iyileşme döneminde buna bile razıyım biliyormusun çok çekti evdekiler üç yıl yatan bir kadın bir minik yavru bir adam 😦 kaşta bir akademi var düşler akademisi engellilerin geldiği alternatif onlara sağlıklıların yaptığı şeyleri yaptıran daldıran, yüzdüren, at bindiren hatta ip parkurlarında kaydıran çok sık gidiyoruz ve efekan geçen gittiğimizde anne sende engellisin şu yoldan gidebilirsin diye rampalı yolu gösterdi, durum bu ama çok şükür hala bacaklarımı kullanabiliyorum inşallah Rabbim daha fazla sağlık verir biter artık bu iş

    Beğen

  10. Ne de severim şu nervür olayını, benim makinayı bir kurcalayayım bakim becerebiliyor mu bu işi, yoksa pabucu mu eksik… alırız bi pabuç o zaman hallederiz değil mi 😀 Öptüm seni becerikli hatunum 🙂

    Beğen

  11. Goncaaa,senin sayfanı bir türlü açamıyorum ben,ayrıca email dışında takibe de alamıyorum,sanırım benim beceriksizliğim.Pazen etkinliğimi başlattım seni de etkinlik annelerinden biri ilan ettim.Nostaljik pazartesi yazımda var.Fahri annesin yani bir şey yapmana gerek yok sadece var olsan yeter.Umarım bu mesaj ulaşır sana.

    Beğen

  12. Geri bildirim: 2015 in Z Raporu | ornitorenk handmade

  13. Çok iyi anlatmışsınız.Eğer makinamın nervür ayağı varsa bakıp ,denemeye gidiyorum.Teşekkürler😉

    Beğen

  14. Bu nevrur u bide yilan gibi s harfi şeklinde yapiyorlar onun nasil ayarlandigini soylerseniz sevinirim

    Beğen

  15. Benim makinam beko zikzag , nervür ayağı aldım. Ama dikiş yapamadım ,ayarını nasıl yapmalıyım acil yardımcı olur musunuz.

    Beğen

  16. Merhaba bu makine overlok yapıyor mu acaba yeni aldım ama bulamadım öyle bir özelliği varsa

    Beğen

  17. YAZINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.DAHA ÖNCE NERVÜR AYAĞI İLE DİKİŞ DENEDİM AMA İSTEDİĞİM SONUCU ALAMAMIŞTIM.BEN BİLGİSAYARLI DİKİŞ MAKİNALARINDA NERVÜR DİKİŞİ YAPILABİLDİĞİNİ SANIYORDUM.DENEYECEĞİM İnşaAllah GÜZEL SONUÇ ALIRIM

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

