Zeytinyağı Sabunundan Ev Yapımı Sıvı Çamaşır Deterjanı

Standard

Efekan minicik bedeniyle yıllardır atopik dermatitle uğraşır, Allah daha beter dertlerden saklasın çoğuna göre şükür ki lütuf bile sayılabilir bu. Ama bu durumda o reklamlarda vicdani ve insani lekeler dışında her şeyi çıkarabileceğini savunan deterjanlar var ya onları kullanamazsınız çünkü cidden öyle güçlüler ki kumaşın dokusuna sinen kiri parçalar çıkarır ve yerine kendi kimyasal kalıntılarını yerleştirir. Hassas kişiler için bu kalıntılar çok can yakıcı sıkıntılar bile çıkarabilir.

Bizim evde yıllardır özellikle Efekan ve benim giysilerim granül sabunla yıkanır. Granül sabunlar ise hiç de deterjan kadar kolay erimezler makinede bazen çamaşırları kuruttuğunuzda üzerlerinde sabun parçacıkları ile karşılaşabilirsiniz ondan sonra yıkanmış çamaşır hooop tekrar kirli sepetine.

Kış günleri bazen granül sabunu şöyle birazcık sıcak suda eritirde dökerim deterjan gözüne, bazende üşenirim. Çok uzun süredir eritip hazır bekletsem derim ama unutur giderim. Çokbilmiş organik çözümlerle ilgili bir sürü farklı yazı paylaşmış blogunda. Ben blogunu geçen yıl fizik tedavi görürken okudum, tek başıma kabinde makinelere bağlı yatarken yapabileceğim tek şey okumaktı ve Tolkien’in Silmarillion’u ile Çokbilmişin Sorma Bulma Dünyası Blogu‘nu dönüşümlü okudum. O zaman bu sıvı deterjan fikri iyice zihnimde yer etti ve Çokbilmiş’e instagramdan sorduğumda hazır granül sabunlarda da bir miktar kimyasal (örneğin parfüm vs) olduğunu en iyisi el yapımı zeytinyağı sabununu rendeleyerek kullanmam olacağını söyledi.

Nasip bu zamanaymış.

İki tane zeytinyağlı sabun rendeleyerek başladım ben. Hava sıcak olduğu için sabunlar yumuşaktı ve çabuk rendelendiler, zorlanmadım.

sıvıdeterjan1

Ardından bir miktar suyu kaynattım ve bir kaba aldığım sabunun üzerine dökerek karıştırdım birazda üşengeç olunca aldım çubuk blenderı hemencecik pürüzsüz bir hal aldı sıvı deterjanım. İstediğim akışkanlığa gelinceye dek sıcak su ekledim sonradan koyulaşacağınıda hesaba katmak gerek bu aşamada.

sıvıdeterjan3 sıvıdeterjan2

Ve soğuyunca da boş şişelere doldurdum daha kolay saklayabilmek için. Aslında çamaşır yıkarken birazda karbonat eklemem gerek deterjan gözüne ama şimdilik unutuyorum bunu 🙂 lekeli çamaşır atarken sanırım öyle yapmam çok daha iyi sonuç verecek.

Gördüğünüz gibi anlatımından daha kısa sürede yapılan bir iş bu, belki çok basit ama hem çarka çomak sokan hem kıymetlilerimiss’ i koruyan ama üzerine bunca laf etmeme belkide anlam verilemeyecek olan. Kalın sağlıcakla.

sıvıdeterjan4 sıvıdeterjan5

About ornitorenk handmade

Nedenini bilmediğim bir şekilde sadece ama sadece diktiklerimi paylaşmak amacıyla açtığım bu blog zamanla benim günlüğüm haline geldi. Henüz yazmaya başlayalı çok olmasada kendisinden beklemediğim bir biçimde geriye dönüp baktığımda yaşarken unutmam sandığım aklımdan silinip giden anları bana hatırlatır oldu. Hiç bir zaman düzenli tutamadığım bebek anı defterim, hiç bir zaman baskısını almadığım binlerce ama binlerce fotoğrafım, okuduğum kitaplardan bir kelime, sevdiğim müzikler, yaptığım resimler. İyiki varsın blog. oğluma, gülen yüzüme, asi meleğime not: seni çok seviyorum...

22 responses »

  1. dene, yazıyı hazırladıktan sonra bir süre taslaklarda beklettim biraz yıkama yaptım ve ben sonuçtan memnunum kokularıda bence iyi ki beyaz sabunlada yapabilirsin bir de güneşte kururlarsa 😉

    Beğen

  2. Bu yaz başı çocuklarla işbaşı yapıp bu iş üzerinde çalıştık.Sabunları rendeleyip sıcak su + yeşil çay deminde beklettik – birazcık gliserin – ekledik ve şişeledik. Ve biz bu karışımı duş jeli be sıvı el sabununa alternatif kullandık. Biz memnunuz hele o beyaz sabun kokusu her şeye değer..Misafirlerimize gelince Efekanvari benzetmelere maruz kalmadık değil..Deve sümüğüne benzetenden tutun ölümsüzlük şurubu vs vs. Ama sıkıntımız bekleyince çok katılaşıyor,sonradan su eklemektense sizin yaptığınız gibi su miktarını fazla tutmakta fayda var..Yeşil bir dünya için her şeye varız….

    Beğen

  3. bu tarifide denemeliyim, duş jelleri bana alerji yapıyor banyoda bademli sabun kullanıyorum ben ondan duş jeli yapayım kendime bu tarifle. benim sıvı sabun da ilk hazırladığımda soguyuncaya kadar sıvı değil jel olunca bir kez daha sıcak su ekledim şimdi kıvamı gayet iyi. eminim sıvı sabunda hazırlarsam benzer tepkiler alacağım ama evdeki ürünlerin bitmesini bekliyorum bulaşık makinesi içinde yeni çözümler deneyeceğim kimyasal yedirmek istemiyorum artık çocuğuma insanlar bunu şekerden daha ciddiye alsalar iyi olacak

    Beğen

  4. hayır hatta deterjandan daha az köpürüyor, elde mutlaka bir şeyler çitilemişsinizdir hani sabunlayınca bir şeyi cılız köpükleri olur ama deterjan köpürür de köpürür o hesap şimdilik hiç tül yıkamadım onlarda nasıl köpürüyor bilmiyorum tabi ama sanmıyorum taşacağını. ama yinede dwterjan gözüne dökerken abartmamak gerek o tarz şeylerde

    Beğen

  5. Biraz az köpürüyor evet,hele çocuklarda yaz,bahçe,top,oyun kiri varken 🙂 Üsten basmalı bir şişeye koyduk,normal duş jelinden bir kaç puf fazla sıkıyoruz.Biz iki kalıp sabundan 4 lt lik bir şişe doldurmuştuk hala kullanıyoruz.

    Beğen

  6. sıvı sabun yaptıktan bir iki saat sonra biraz koyulaşıyor ben bekleyip koyulaştıktan sonra kıvamına baktım ve biraz daha su ekledim ondan sonra başka koyulaşma yaşamadım ama inan deterjan gözüne ne kadar ekliyorum hiç bilmiyorum sıvı olduğu için akıp gidiyor gözden ve ben el kararı göz kararı denilebilecek bir şekilde döküyorum sabunu.

    Beğen

  7. Geri bildirim: Ev Yapımı Bulaşık Makinesi Deterjanı | ornitorenk handmade

  8. Bi suredir bu formulu kullanmiyorum yazmissiniz neden biraktiniz? Birde yerine ne kullanabiliriz

    Beğen

  9. Artık oğlumun biraz da korunmaması gerekiyordu çünkü. Yoksa formül ile ilgili bir sıkıntı yok rahatça kullanabilirsiniz. Karbonat, çamaşır sodası ve benzeri ürünlerde kullandım ben çamaşırlar için. Karbeyazı beyaz çamaşır takıntınız yoksa ve kimyasaldan uzak durmak istiyorsanız hepsi denenebilir

    Beğen

  10. Merhaba ben dün yeşil olan sabunlardan rendeledim ketılda kaynamış su ekledim tam erimedi diye blendırdan geçirdim. karbonat boraks vs karıştırdım. Donmuş olduğunu farkettim. Piknik tüpüyle balkonda 10 15 dk tekrar tüm malzemeleri kaynattım ( boraks vs olunca zehirlenirim vs diye balkonda) şimdi yine donuk.. nerede hata

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

