Sassy Su Şeysi Üzerine Sayıklama

Standard

Tartı son zamanlarda bir sevimsiz görünüyor gözüme, sen kilo mu aldın? diyenlere ise “ödem” diyorum, “ameliyattan sonra oldu”. Evet ameliyattan çıktığımda inanılmaz ödem toplamıştım özellikle yüzüm bir balon balığı gibiydi. Şimdi o zamana nazaran baya indi bu şişlikler ama tartıdaki rakam eksilmedi arttı.

sassysu3

O sırada bu Sassy Su şeysine rastladım hala duymadıysanız Düz bi Karın İçin Sassy Su ya da Zayıflatan Su Sassy Su diye çok sansasyonel bir biçimde her yerde bu sudan bahsediliyor. Ya da en son benim haberim oldu. Adını Düz Bir Karın İnce Bir Bel kitabının yazarı Diyetisyen Cynthia Sass’dan almış su.

Neye iyi gelirmiş falan uzatmayacağım ben. Kullanmaya başlayalı bir hafta bile olmadı çok etkili falanda demiyeceğim. Çok lezzetli ve ferahlatan bir su, içtikçe içesim geliyor normalde günde 2 bardak ancak su içerdim 1 litreyi geçiyorum diyeceğim.

 

Tarif Şöyle

2 litre su

1 büyük ya da 2 küçük salatalık

1 limon

Kabuğu soyulmuş baş parmak büyüklüğünde taze zencefil

Gece hazırlayıp dolaba kaldırıyor ertesi gün süzüp tüm gün içiyorsunuz.

sassysu2

Peki bunun dışında yaptığım bir şey uzak durduğum bir yiyecek var mı? Tabi ki hayır, diktiğim elbiselere daha fazla dikiş payı eklesem iyi olacak.

sassysu1

 

Bunun yanında kışın 9 lira olan zencefil 20 lira olmuş, limon 10 lira. Bende aldığım zencefilin filizlenmiş olduğunu görünce hemen o gözleri bıçakla oyarak aldım ve saksıya diktim. Çarka çomak sokma çabası devam edecek 🙂

About ornitorenk handmade

Nedenini bilmediğim bir şekilde sadece ama sadece diktiklerimi paylaşmak amacıyla açtığım bu blog zamanla benim günlüğüm haline geldi. Henüz yazmaya başlayalı çok olmasada kendisinden beklemediğim bir biçimde geriye dönüp baktığımda yaşarken unutmam sandığım aklımdan silinip giden anları bana hatırlatır oldu. Hiç bir zaman düzenli tutamadığım bebek anı defterim, hiç bir zaman baskısını almadığım binlerce ama binlerce fotoğrafım, okuduğum kitaplardan bir kelime, sevdiğim müzikler, yaptığım resimler. İyiki varsın blog. oğluma, gülen yüzüme, asi meleğime not: seni çok seviyorum...

4 responses »

  1. Yine gülümseyerek okudum yazıyı. Bayramda limonun kilosu sekiz lira olmuştu burada, komşumuz söyledi, ben dalga geçiyor sanmıştım. Sonuç olarak limon memleketinde böyle bir şey olamaz değil mi? Oluyormuş efendim… Sebebi de dünyanın limon deposu olan Arjantin’in iflas etmesiymiş. Böylece Türkiye limonları yurtdışına pazarlanırken bize de 10 liradan limon yemek düşmüş. Ben de yıllar önce bahçeye diktiğim canım yediveren limon ağacıma daha bir özenle bakar oldum. Rengi güzel, kokusu güzel, meyvesi güzel…Çarka çomak sokanlar derneği mi kursak 🙂

    Beğen

  2. Sevgili Gonca,
    sassy suyu hala yapar yapar içerim bana kazandırdığı tek şey su içmek oldu. Aynen bende senin gibi günde 2 bardağı geçmez su içişim. Sassy su sayesinde 2 litre suyu çok rahat içiyorum.Düz bir karın falan hikaye, spor olmadan olmuyor 😦

    Beğen

  3. kuralım. bu çark böyle minik mink şeylerle bozulacak bence, büyük her girişime hazırlıklı çark ama bizim almama kendimiz yapma davranışlarımıza hazırlıklı değil. evdeki eksik baklagil vs için alışveriş yaparken menşeine bakmak aklıma geldi mercimek vs hep kanada’dan ithal, evde ekmeğimi kendim yapıyorum diyenlere bir bakıyorum bilemem ne markasının bilmem ne karışımlı ekmek unu yok öyle, köylüden sarı un alıyorum. bende biliyorum marketten ayıklanmış yıkanmış ıspanak almayı ama üç su kovası su ile bir gün süren uğraşla pazardan aldığım ıspanağı yiyorum. sabunum, yağım, pekmezim, salçam hep köylüden ve pazardan. yine küçük eylemlerim devam edecek kendim yapacağım yapamadığımı köylüden çiftçiden alacağım

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

