Deniz Elbisesi

Standard

Deniz kenarında yaşıyorsanız plaj modası sizi çok etkilemez. Plajlarda kaftanın modası geçmiş kimonolar boy göstermiş olabilir. Plaj pantolonu mu, neon atlet mi? gibi ikilemler yaşamazsınız. Deniz bir hafta hadi bilemedin iki hafta boyunca gidebildiğiniz bir yer değildir. Hatta bazen sezonu erken açmaya üşenir denize Haziran sonları girmeye başlayabilirsiniz bu arada çocuğunuz Ocak ayından beri ara ara denize girmiş olabilir. Bunun yanında sizin Ekim sonuna kadar vaktiniz vardır iş çıkışları gidersiniz mesela kabinde iş elbiselerinizden kurtulur giriverirsiniz suya. Hal böyle olunca şıklık değil fonksiyonellik ön plandadır sizin için. Zaten böyle yerlerde yaşayanlara bir şort ve bir soluk tişört yetmektedir de tüm sezon boyunca, siz sırf kumaş ve dikiş aşkınızdan dolayı bir sürü bir sürü giysiye sahip olmuşsunuzdur.

Hayatında, evinde, gardrobunda kalabalığa tahammülü olmayan bünye ise sık sık kurtulmaktadır bu fazlalıklardan. Bir gün bakarsınız ki denize giderken şöyle üzerinize geçirivereceğiniz bir şeyiniz kalmamıştır.

Deniz kenarında yaşamanın şöyle bir yönü daha vardır denizden çıkıp manava akşam yemeği için Ayşekadın Fasulye almaya ya da markete peynir almaya uğrayabilirsiniz ve böyle küçük yerlerde herkes bir birini tanımaktadır, belkide komşunuz olan kişilerin karşısına peştemalle çıkamayacağınız gibi denizden tuzlu tuzlu çıktıktan sonra da üzerinize basit şeyler geçirmek istersiniz.

Tüm bu gevezeliğe sebep o basit üst işte şimdi paylaşacağım beni çok bi çok mutlu eden bu deniz elbisem.

denizelbisesi2

Elbise için Baykumaş‘ın nefis bir penyesini kullandım ki daha önce aynı penye ile kendime süper bir asimetrik salaş tişört dikmiştim ve Baykumaş bu kumaşı gönderirken öyle cömert davranmış ki bu elbiseden önce bir de başka elbise biçtim ve bu elbise için eninden yeterli kumaşım varken azıcık boydan kısaydı iyi ki öyle oldu çünkü ucuna şerit halinde geçtiğim aynı kendi kumaşından şeritin üzerini çift dikiş ile geçip etek ucunu da çift dikiş ile kıvırınca çok hoşuma giden bu elbise bir de kumaş baskıyı hak etmiş gibi geldi bana ve basit ve retro çizgilere sahip bu elbisem için yesyeni bir retro çiçek baskı kalıbı oydum. Elbisenin yaka kol ağzı dikişlerini çift iğne ile yaptım.

Etek uçlarını eşit aralıklarla işaretledikten sonra kumaş boyası ile baskı yaptım.

denizelbisesi3

denizelbisesi5 denizelbisesi4Zeytin gözlü kuzum ile de denize girmeden hemen önce elbiseyi fotoğrafladım.denizelbisesi6

Elbisenin ensesine ise Ornitorenk Logomu bastım, logoyu genelde iç kısma basarken bu kez dışa baskı yaptım Ornitorenk’i göremesem de beni mutlu ediyor.

denizelbisesi7

7 responses »

  1. o kumaştan bana bişey dikecek olsan bir elbise bile çıkmaz ek yapardın. cep herkülü! 🙂

    Beğen

  2. Ankara’da yaşayınca hiç böyle sorunların olmuyor biliyor muydun? En fazla deniz kenarında yaşayan arkadaşlarını deli gibi kıskanıyorsun, o kadar! Elbiseye bayıldım, Efekan da sen de çok tatlısınız:)

    Beğen

  3. 🙂 bilmezmiyim 10 yıl yaşadım Ankara’da ve Allahtan o zamanlar pembe domateslerle ilgili bir blog yazıyor ve organik tarımla ilgileniyordum iyiki instagram yoktu. Efekan’da ben de öpüyoruz seni 😉

    Beğen

  4. Elbise süper ötesi olmuş.Tek kelime ile bayıldım. Aslında böyle ayıldım bayıldım şahane ötesi gibi şaşaalı kelimeler kullanmayı çok sevmem ama bapayım elbise şahane olmuş 🙂 Tam benim sevdiğim model , renk , etek ucundaki baskı hepsi ayrı ayrı güzel 🙂

    Beğen

  5. Geri bildirim: 2014 ‘ü Takdimimdir | ornitorenk handmade

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

