Granny Squares Telefon Kabı

Standard

Neden Granny Squares?

Çünkü Hanım Dilendi Bey Beğendi ismi o kadar hoşuma gitmiyor.

İsim içinde geçen her iki eylemde üzerinde düşünüldüğünde can sıkıcı hatta hakkında dört sayfa çene çalabileceğim nitelikte, beyini memnun etmek için kapı kapı dilenmek eylemi tüylerimi diken diken eden bir düşünce ki ben irkilmeyi, tüylerimin ürpermesini ve o anki üşüme hissini sevmiyorum ve cümlenin ucunu kaçırmayı da o nedenle bu konuyu burada kapatıp bu motiflere Anneanne Kareleri diyeceğim o ka.

İsmi konusunda anlaştıysak benim son zamanlar en büyük özlemim, isteğim, dileğim bu motiflerden bir battaniye eğer ki olmazsa pazenleri feda edip kare kare birleştirip battaniye yapasım var ama neyse ki Ocak, Şubat’a kadar buralar sıcak.

Bu dileğime bu dört motifle cevap verdi güzeller güzeli canım arkadaşım. Telefonun için bir çanta, kılıf yapman için diye bana verdi bu güzelleri.

instagram324

Daha tok bir duruşu olsun ve fermuarı olsun diye keten bir astar yapmam gerektiğini düşündüm bu tarz minik işlerde en kolay fermuarlı çanta dikme yöntemi iki parça kullanıp önce fermuarı dikmek o yüzden bende tek bir parça kullanmak yerine eşit büyüklükte iki dikdörtgen kestim.

telefon kabı 2

Tırnak ütüsünü bilir misiniz bilmem, bu tarz kumaşlarda işi çok kolaylaştırır fermuar dikeceğim kısımları önce tırnağımla kıvırarak ütüledim.

telefon kabı 3 telefon kabı 4

Sonrada fermuarı kıvırdığım yerlere yerleştirip diktim.

telefon kabı 5 IMG_20140727_130817

Ardından dikişi içten yaparsam iç kısım temiz olmayacağından dıştan yaparsam yine motiflerin arasından görüneceğinden Fransız Dikişi ( bu konuda daha önce anlaştık tartışma yok İngiliz Dikişi, Ferace Dikişi, Temiz Dikiş diye, bu konu polemiğe kapalı) yapmaya karar verdim.

Önce tersi tersine gelecek şekilde yani dikiş yüzden görünecek şekilde diktim.

telefon kabı 7

Sonra ters çevirip dikişin dışında kalan kısımları içine alacak şekilde bir kez daha diktim.

telefon kabı 8 telefon kabı 9

Böylece dışından temiz içindende sürfileye nispeten daha temiz bir görüntü oldu. Ve birleştirdiğim motifleri elde naylon iplikle görünmeyecek şekilde bu astara monte ettim.

telefon kabı 10

İrem’e benden daha çok yakıştı ama bu çanta.

telefon kabı 11

12 responses »

  1. dikiş kısmı ilginçmiş ama mantıklı bilmiyordum öğretende olmadı
    güzel olmuş ellerine sağlık…

    Beğen

  2. Selam Gonca,

    Beğenerek, merakla izlediğim, her defasında yeni birşeyler öğrendiğim, tek takip ettiğim blogsun.

    Benim de sana iletebileceğim bir şey olursa mutlu olucam. Kapari konusu benim de bu sene keşfettiğim bir güzellik. Kapari.com da istediğin her şey var.

    Selam ve sevgiler…

    Seyhan

    iPad’imden gönderildi

    Beğen

  3. çok teşekkür ederim onore oldum
    web sitesine mutlaka göz atacağım evde tazeliklerini yitirmeden turşu yapmamı bekleyen kapariler var, onları bir an önce turşuya dönüştürmeli ve tadlarına bakmalıyım çünkü şimdiye dek hiç yemedim ve efekan çok merak ediyor lezzetlerini

    Beğen

  4. Ne kötü isimmiş o gerçekten! Anneanne kareleri yakışmış ama:) Çok güzel bir kılıf olmuş, kılıfın kalite kontrolcüsünü daha bir sevdim:)

    Beğen

  5. Kılıf çok güzel. Güzel günlerde kullanman dileğiyle.Gerçi motifleri arkadaşın vermiş ama ben örseydim ; kahverengi yerine de yeşil eklerdim :)) sadece turuncu ve yeşil olurdu 🙂 Ama tabiyki zevkler ve renkler diyorum susuyorum :))

    Beğen

  6. Geri bildirim: 2014 ‘ü Takdimimdir | ornitorenk handmade

  7. Geri bildirim: Umut | ornitorenk handmade

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

