Bay Kumaşlarım

Standard

Yine bir baykumas.com paketi ve aşık olunası kumaşlar.

Daha önceki kumaşlarımın dokusuna dair sorular alınca bu kumaşların çekimini yakın plan yaptım. Ve ulaşabildiğim kadarıyla kumaş içerikleri ile ilgili bilgileri de vermeyi uygun buldum ki aklınızda soru işareti kalmasın.

TEKSTİL LİFLERİ İÇİN KULLANILAN KISALTMALAR *

LİF ADI

DIN 60001

ISO 2076

Yün

WO

Alpaca

WP

Deve Tüyü

WC

Kaşmir

WS

Angora

WA

İpek

SE

Pamuk

CO

Keten

LI

Kenevir

HA

Jüt

JU

Rami

RA

Sisal

SI

Asetat

CA

CA

Lginat

ALG

ALG

Aramid

AR

AR

Asbest

AS

AS

Selüloz Triasetat

CTA

CTA

Bakır (Cupro)

CUP

CU

Elastan

EL

EL

Elastodien

ED

ED

Flor / PTFE

PTFE

PTFE

Cam

GF

GF

Lyocell

CLY

Metal

MTF

MTF

Modal

CMD

CMD

Mod Akrilik

MAC

MAC

Poliakilonitril

PAN

PAN

Poliamid

PA

PA

Polyester

PES

PES

Polietilen

PE

PE

Polipropilen

PP

PP

Polivinilalkol

PVAL

PVAL

Polivinil Klorid

CLF

CLF

Polivinilden Klorid

CLF

CLF

Lastik (Rubber)

LA

%53 keten %30 polyester %17 viskon yani kayın ağacı selülozundan oluşan ve oldukça dokulu iki kumaşla başlayalım.

İlki mavi ve siyah renklerde iplik liflerinden oluşan bu kumaş site içerisinde mavi kumaşlar içinden özellikle seçtiğim bir kumaş çünkü iyileşip ayrıntılı işler yapmaya başlayınca kesinlikle dikeceğim bir elbise için mavi kumaşa ihtiyacım vardı.

S26 baykumaş-1

Televizyon izlemememe rağmen hareketsiz uzun süre yatmam gerekince son zamanların fantastik dizisi Game Of Thrones’a kayıtsız kalamazdım, 4 sezonu bir hafta bitmeden bitirdim ancak filme hayranlık duymamın en büyük payı kostüm tasarımcılarının yeteneği itiraf etmeliyim. Ve evet Joffrey’i bende hiç sevmedim. İşte filmin en sevdiğim kostümlerinden birini bir kaç değişiklikle kendime dikmeye karar verdim ve bu kış bu elbiseyi giymek istiyorum kesin bilgi. Ejderha yumurtalarım olmayabilir ama antika ahşap yumurtam var ki bu da birşeydir.

daenerys-targaryen-kostüm

Kostümlerle ilgileniyorsanız şu siteye göz atmayı kesinlikle isteyeceksiniz.

İkincisi ise turuncu, siyah, beyaz renklerde iplik liflerinden oluşan bu kumaş henüz aklımda ne yapacağıma dair bir fikrim yok ama pazenler, dokulu kumaşlar ve keten, pamuklu, doğal lifli kumaşlara olan sevdam düşünülürse favorilerimin arasına gireceği kesin.

s9 baykumaş-2

Üçüncü olarak nefis %65 viskon %35 polyester mor tonlarında dökümlü ancak Kaş şartları için kışlık kullanıma uygun bu kumaş ki akışkan bir pantolon mu diksem kendisinden diyorum? Mor kumaşım ve anneannem, annem, ben ve oğlumun makasları.

su_9 baykumaş-4

Ve son olarak gördüğüm an aklımı başımdan alan son parçasına yetiştiğim için kendimi şanslı hissettiğim retro desenli pamuklu kumaş. Aynı desen artık yok ancak benzer bir pamuklu kumaş hala sitede var isterseniz geç kalmadan yetişin.

Bu kumaş elimdeki tek vintage dergi olan Burda’nın 2003 Kasım sayısından şu modele dönüşecek büyük ihtimalle.

baykumaş-3 retro-elbise

Baykumaş beni yine çok mutlu etti sizde kendinizi mutlu etmeye ne dersiniz 😉

About ornitorenk handmade

Nedenini bilmediğim bir şekilde sadece ama sadece diktiklerimi paylaşmak amacıyla açtığım bu blog zamanla benim günlüğüm haline geldi. Henüz yazmaya başlayalı çok olmasada kendisinden beklemediğim bir biçimde geriye dönüp baktığımda yaşarken unutmam sandığım aklımdan silinip giden anları bana hatırlatır oldu. Hiç bir zaman düzenli tutamadığım bebek anı defterim, hiç bir zaman baskısını almadığım binlerce ama binlerce fotoğrafım, okuduğum kitaplardan bir kelime, sevdiğim müzikler, yaptığım resimler. İyiki varsın blog. oğluma, gülen yüzüme, asi meleğime not: seni çok seviyorum...

10 responses »

  1. Baykumaşta ben bunları neden görmüyorum acaba? Bir kere alışveriş yaptım, onda da aldığım penye kumaşlardan memnun kalmadım. Çok beğendiğim siyahlı ilk yıkamada bozardı, tülendi. Diğer penyeler inanılmaz ince, dantellerden birinin rengi beklediğimden koyu -adeta- turuncu çıktı. Neyse yine de dantellerin bir gideri var. Hele bordo olanını kesmelere kıyamıyorum, o başka 🙂 İyileşip ayağa kalkmanı bekliyoruz blog alemi olarak. Hele dizi elbisen nasıl olacak meraktayım. Sevgiler.

    Beğen

  2. Dünyada herkes en çok sevdiği işlerle uğraşsa ve küçük şeylerle mutlu olmayı bilse; ne savaş olacak ne de kargaşa… Siz sevdiği bir uğraşısı olan ve onunla mutlu olmayı becerebilen azıklık içindesiniz; darısı diğerlerinin başına 😀

    Beğen

  3. Kumaşları o kadar güzel görsellemişsiniz ki dokularının nasıl olduğunun anlaşılmaması mümkün değil gerçekten güzel kumaşlar iyi günlerde dikin inşallah 🙂

    Beğen

  4. dün gece telefonla iki kez cevap yazdım sana ama her ikiside silindi üçüncüye başladığımda ise elim geri tuşuna dokundu yanlışlıkla ve pes edip bu güne bıaktım cevaplamayı. senin solan kumaşını hatırlıyorum ve çok üzülmüştüm o zaman hatta birazda kendime pay biçerek üzülmüştüm ne bileyim işte. önceden kumaşları baykumaş seçip gönderiyordu şanslıyım çoğunlukla benim ilgileneceğim kumaşları gönderdiler bana ama şimdi artık kendim seçiyorum. benim sevdiğim kumaş cinslerini artık zaten biliyorsundur, doğal liflerden oluşan kumaşlar en başta pazen olmak üzere keten, pamuklular, vison. seçim yapmadan önce kumaşların cinslerine bakıyorum hoşlandıklarımın hepsini farklı sekmelerde açıp bu deel, bu deel, bu da deel diye kapata kapata gidince sona kalanlar benim oluyor 🙂 bende renkle ilgili sürpriz yaşadım ama zaten bu beklediğim bir şey çünkü bende kendi kumaşlarımı profesyonel makine ile rengini birebir yansıtarak fotoğraflayamıyorum ve dergi yayın işinde çalışan bir arkadaşım vardı onların kullandıkları monitörler bizimkilerden çok farklı renk geçişleri vs için tüplü tv gibi oldukça pahalı monitörlerdi yani doğru fotoğraflansa bile benim monitör zaten doğru göstermeyecek o yüzden sürprizlere açığım artık sanırım en çok sıkıntı mavi kırmızı tonlarda hele ikisinin yavrusu mor benim kabusum 🙂 bana hatırladığım kadarıyla 8 belki de daha fazla penye kumaş geldi içlerinden ikisi gerçekten seninde dediğin gibi ince kumaşlardı hatta bir tanesinden mor bir elbise diktim kendime ama şimdi olsa üst üste giyilen uçları bastırılmamış aksine yırtık yırtık bırakılmış salaş tişörtlerden dikerdim geri kalanlar ise çok kaliteli tok penyelerdi ve gerçekten çok memnunum onlardan. bu dizi elbisemin kumaşının olduğu seri sanırım benimkiler gibi hep dokuları belli olan kumaşlar o yüzden özellikle yakın çekimler yaptım bu kez ki blogdan bakıp giden olursa bilsin farklı renklerdeki liflerin dokulu bir şekilde dokunması ile oluşan kumaşlar olduğunu ve sürpriz yaşamasınlar 😉

    Beğen

  5. ağrım olsa da yatsam da yattığım yerden elimde kumaş toplu iğne kenarlarını bari bastırayım diye uğraşıyorsam çok seviyorum ve bana iyi geliyor demek ki. ah birde yarı zamanlı işten tam zamanlı iş haline geçirebilsem ben bu işi o zaman nasıl mutlu olurum ve nasıl mutlu ederim yakınımdakileri. gerçekten şanslıyım sevdiğim ve beni mutlu eden şeyleri keşfedebildim hiç bilemeden göçüp gitmekte vardı. birde iğne ve iplerle koklanası çiçekler yaratanların bloglarını gezmekte ayrı bir keyif kaynağı 😉
    sevgiler

    Beğen

  6. teşekkür ederim, burada görüp alan olursa sürpriz yaşasın istemiyorum. o yüzden güzel kompozisyonlar kurmak yerine artık cins ve dokuları ile ilgili bilgi vermem gerektiğini düşündüm, sevgiler

    Beğen

  7. Canım sağol yorum yazmakta ısrarcı olduğun için, mutlu oldum. Bu akşama yemeğim hazır, dünden, o yüzden daha buradayken yazayım dedim:) Ben de hafta sonu mecburen eve kapanmıştım hazır, bir pantolonla bir etek çıkardım aradan. Sonra da yazlık kışlık demeden birikmiş kumaş stoklarını eritmeye karar verdim. Aslında kendi halime kalsam bu aralar elimi kıpırdatmayacağım ama iyi ki bloger olmuşum, sen de dahil bütün çalışkan bayanlar beni gaza getiriyorsunuz 🙂 İyi ki oradasınız. Uzaktan uzağa ne çok insanla iletişimdeyiz değil mi? Sevgilerimle.

    Beğen

  8. benim kumaş stoğumu eritmem pek mümkün görünmüyor, burada kumaşçı olmayınca bulunca abartıyorum üstelik hiç tarzım olmayan kumaşlarda aldım eskiden arkadaşım diktiklerimi dükkanına koyuyor diye ama şimdi dikmiyorum 😕

    Beğen

  9. kumaşları seviyorum, ama iyi anladığım söylenemez… kırkyama yorgan yapacağım diye desenlerini sevdiğim kumaşlardan hep bir metrelik parçalar alırım, geçenlerde birini yıkadım, muşamba gibi olduğunu gördüm… eh kısmet dedik, geçtik, koca bir minder yapılır ondan… hala güzel çiçekleri 🙂 ama ilginç olan, arkadaşım bir penye bluz hediye getirdi, yumuşacık bir şey, giydim ve ölüyorum sandım… dalıyor! inanamadım! yıkadım, belki apresi tuhaftır diye… bana mısın demedi! hala çalı giymiş gibi hissediyorum kendimi… kumaş uzmana sorayım dedim: bu nedir arkadaş? neyle yapılıyor bu penye? bildiğimiz pamuk yerine, ısırgan otu mu kullanıyorlar artık 🙂

    Beğen

  10. hahaha aslında hiç anlamıyorum kumaşlardan, bir kaç havalı cümle kurabilecek kadar benim bilgim yoksa yok öyle her kumaşı görünce tanıma. penye benim bildiğim pamuk lifleri ile örülen bir kumaş ama kumaşçımda viskon penye diye bir kumaşta vardı demek ki sadece pamuktan olmuyormuş. giyilemiyorsa kırlent pek güzel olur ya da sarkmayacak bir kumaşla astarlanıp alışveriş torbası 😊

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

