Kimonosuz Bir Ornitorenk Düşünmek Mümkün mü?

Standard

Elbette değil, esasen bir Ornitorenk kimonosu üzerinde elinde hindistan cevizi kokteyli ile salınmıyorsa ona nasıl Ornitorenk denilebilir ki?

Ciddiye almadınız değil mi beni 🙂 ?

Almayın bence.

Ameliyattan bir süre önce bir mail almıştım, bir kimono yazısı isteniyordu benden ama özellikle şu kimono ile ilgili.

kimono6

Deniz mevsiminin gelmesi ile tüm moda ve dikiş bloglarında kimonolarla ilgili yazılar yayınlandı ancak bu model onlardan bir miktar farklı olduğu için o yazıları referans gösteremedim, elimdeki dergilerden birinde benzer bir hırka modeli olduğunu biliyordum ancak ödünç verdiğim dergilerden biri olmalı ki bulamadım. Bu kimono en basit haliyle nasıl yapılırı anlatmak istedim bende. Yapım aşamalarını fotoğraflamaya kalkıştım ancak aşama olmadığı için düzgün fotoğraf çıkmadı bende çizim yaptım.

Esasen 15 dakikada yapılabilecek bir iş ancak ben belimi zorlamamak için üç güne yaydım. İlk gün kumaşı kestim ki bu iş sadece makasın ucu ile kumaşı çıtlatıp elimle ayırmaktı, ikinci gün yattığım yerden toplu iğne ile köşeleri ayarladım ve kenarları kıvırarak temizledim ve son olarak kimonoya şeklini verip makineye çektim.

İhtiyacınız olan kare bir kumaş, eşarpta olabilir hatta böylece kenarlarını kıvırmanız gerekmez. Ben 156 boya sahibim ve 1 metreye 1 metre kare bir kumaş kullandım boyunuz uzunsa kumaşın en ve boyunu buna göre ayarlayabilirsiniz.

kimono5

Çizimde olduğu gibi kumaşı ikiye katlayıp kat yeri yukarıya gelecek şekilde yerleştirin bir biri üzerine gelen iki kumaş kenarını ucundan başlayarak bir birine iğneleyip kat yerine yaklaşınca kolunuzun ölçüsünce bir açıklık bırakın ve iğnelediğiniz kısımları dikin.

kimono2

İşte bu kadar anlatması dikmekten daha uzun süren bir iş.

kimono3 kimono4 kimono1

Verilmiş sözlerin birini daha yerine getirmenin rahatlığı ile sevgiler.

About ornitorenk handmade

Nedenini bilmediğim bir şekilde sadece ama sadece diktiklerimi paylaşmak amacıyla açtığım bu blog zamanla benim günlüğüm haline geldi. Henüz yazmaya başlayalı çok olmasada kendisinden beklemediğim bir biçimde geriye dönüp baktığımda yaşarken unutmam sandığım aklımdan silinip giden anları bana hatırlatır oldu. Hiç bir zaman düzenli tutamadığım bebek anı defterim, hiç bir zaman baskısını almadığım binlerce ama binlerce fotoğrafım, okuduğum kitaplardan bir kelime, sevdiğim müzikler, yaptığım resimler. İyiki varsın blog. oğluma, gülen yüzüme, asi meleğime not: seni çok seviyorum...

12 responses »

  1. Gonca Hanim iyi gorunuyorsunuz, cok sevindim.. Azar azar dikmek size iyi gelecektir,dikerken paylasmaniz daha guzel. Kimonoyu ben yazlik trikoyla denesem, incecik birseyle. Olur mu dersiniz? Malum, bikini giyilcek yerde degilim.
    Sevgiler..

    Beğen

  2. hahaha teşekkür ederim çok mutlu oldum sanırım fotoğrafın çekildiği saatte gelen güzel güneş ışığının marifeti bu yoksa ameliyattan sonra bir ödem tuttum yanaklar sayesinde yüzüm ay gibi oldu 🙂

    Beğen

  3. teşekkür ederim evet küçük küçük bir şeyler yapmak iyi geliyor, yazıda da bahsettiğim gibi benzer bir hırka vardı burdada bence olur tirikoyla, sevgiler 🙂

    Beğen

  4. Gonca’cığım çok güzel ve rahat olmuş…Hiç kesme işi yok bayıldım buna.Tam benlik dedim..Bizim Salı pazarında öyle çok ucuza şifonlar var ki bende de bir tane bekleyenim var…Aslında çok vardı ama felaket kaydığı için hemen hemen kestikleri mi bir kenara atmıştım, yapamıyordum bir türlü.. Açık bluzların üstüne bu tip , hafif ve çok güzel model olmuş.Ben bir daha salı pazarını gezerken bunlardan alırım artık…Gonca’ cım, bir de evde giymeye yazlık kimono ama basitinden bende isterim, tamamen iyileşince olsun, ben beklerim….Ellerine sağlık, öptüm…Not;Bahçen çok güzelllll.

    Beğen

  5. Amaaannn bocugummm, cok gecmis olsun, ben kacirmisim bu ameliyat olayini. Masallah zimba gibi geri donmussun ya cok sukur. Ayyyy kimono demeyin artiiikkkk, cildir geldi bana:) Hele sifondan, amanda amaaaannnnn, o kivirmalari yokmu? Iiiigggggg:(( Neyse seninkini sevdim, iki tane basortusu, yada tulbent gorur bu isi:)) Harikasin yine. Bu arada sen yanip bronzlastinmi benden habersiz??? Hiiiiii cok kizarim baaakkk :))

    Beğen

  6. daha zımba olamadım ama ayakta durabiliyorum 🙂 bu kumaş şifon gibi ama değildi de kaygan değildi mesela kimono banada çıldır getirdi aslında ama söz vermiş bulundum bir kez yapmamak olmazdı ki ben askılı üzerine bir şey alma ihtiyacı hissetmem deniz kenarında da giymem öyle plaj giysileri falan. ama en önemli kısmı kıskanmana gerek yok bir buçuk aydır evden ilk çıkışımda yani hala süt kıvamındayım akşam güneşinin aldatması o renk 😀

    Beğen

  7. Maaşallah çok iyi görünüyorsun 🙂 Daha da iyi ol inşallah 🙂

    Kimono çok güzel eline emeğine sağlık çarşamba pazarından 1 tl ye şifon parçalar almıştım bir dönem şal olarak kullandım sıkıldım
    şimdi senin bu paylaşımından sonra o parçaları ne yapacağım belli oldu tabiiki kimono 🙂

    Beğen

  8. 🙂 teşekkür ederim bir sürü güzel dua aldım inşallah Rabbim kabul eder ve daha iyiye giderim ve tüm ihtiyacı olanlarda şifa bulur:) işe yaramasına sevindim yazının güle güle giyin şimdiden 🙂

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

