İllaki Kalıba Uymak mı Lazım?

Standard

Madem bahar geldi renk renk kumaşlarla oynama vakti. Pazen gönlümün birincisi ama ketene karşıda hiç boş değilim.

sarıbluz4

Hazır kalıplarla bir şeyler biçip dikmek çoğunlukla kalıp hazırlama aşaması barındırmadığı için daha kolay gelsede bire bir kalıba uymakta çok sıkıcı geliyor bana. Minicikte olsa bir değişiklik yapıyorum. Bu kez kullandığım kalıplar Burda Dergisi 2013 Mayıs sayısı 121 ve 122 numaralı kalıpları.

original (11)

 

 

Aslında ilk olarak 121 numaralı kalıpla başladım işe straplez kısım kalıbını çıkardıktan sonra etek kısmının benim istediğimden daha geniş olduğunu fark edince yine aynı modelin farklı bir varyasyonu olan 122 numaralı elbise kalıbı ile devam ettim. Şimdi etek kısmı için hangi etek katını biçmiştim tam olarak hatırlayamıyorum ama eğer bu modeli elbise olarak dikmeyi düşünürseniz kalıp çıkardıktan sonra uzunluğunu bir kontrol edin derim çünkü eğer eteğin en alt katını kullanmışsam ancak tunik olur bundan benden uyarması.

Kalıbı çıkardıktan sonrada ön yandan bir kesik attım kalıba istediğim yırtmacı elde etmek için sonra kumaşı biçerken bu kısımlara ilave birkaç santim ekledim ki katlar üst üste gelebilsin.

Dikiş aşamalarında lastik dikimi en son yapılıyor parçaların birleştirilmesi farklı bir sıralama ile yapılıyordu ben önce pensleri kapatıp üst ön ve arka parçayı birleştirerek makara lastiği ile arkayı makine ayağı genişliğini ölçü alıp sıra sıra diktikten sonra kenarları bastırılıp birleştirilmiş etek parçaları ile birleştirdim.

wpid-20140407_203406.jpg sarı

Daha önce silgi kullanarak yaptığım stampa baskı kalıplarından bir kaçını sizinle paylaşmıştım şurada şurada ve şurada daha nicelerini yaptım sizlerle paylaşılacak sırada bekliyorlar.

ornitorenkinstampası5

İşte onları yapma amacım diktiklerimi tek ve eşsiz kılmaktı ve bluz bu amaçla dikilen parçaların ilki. Stampa ile aralıklarını ayarlayarak yırtmaç ve etek boyunca kumaş boyası ile baskı yaptım ve işte bluz ve baharın gelmesiyle renklenen minik bahçemiz.

sarıbluz2 sarıbluz1 sarıbluz3

Ve bahçemizin güzel gelincikleri.

gelincik

4 responses »

  1. Çok güzel! Kaş taraflarında artık giyilir böyle şeyler değil mi? Ben hala hırkalarla geziyorum Ankara’da:(

    Beğen

  2. Geri bildirim: Stampalarımın Toplu Geçişi ve Bugüne dek Yaptıklarım | ornitorenk handmade

  3. Geri bildirim: 2014 ‘ü Takdimimdir | ornitorenk handmade

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

