Bir Şeyler Deniyorum ki Ben

Standard

Kendimle ilgili bir şeyler deniyorum mesela.

Alternatif tıp denilen şeye yakınlığım ballı ıhlamur, kantaronlu zeytinyağından öteye çok gitmez. Hani kocakarı ilacı denen şeye de inanırım, nihayetinde modern eczacılıkta bu ot kök içindeki etken maddelerden faydalanır ama olçumculuk işi beni hep korkutmuştur. Yıllardır “bilmem nerede biri var bir masaj yapıyor tak bel yerine oturuyor” muhabbeti yapılır hep bana, ama yanaşmam ya da bu haftasonuna kadar yanaşmazdım. Gittim sonunda o bilmem nereye, 160 km gittik 160 km geldik. Yaşlı bir dede. Önce muayenesini yaptı ve bana L4-L5 seviyesinde fıtık sağda daha fazla dedi. Ezbere biliyor muydu genelde fıtıkların o seviyede olduğunu, yoksa parmaklarıyla tek tek omurlarımı yoklarken hissetti mi? Bilmiyorum. Nihayetinde masaj yaptı bana, ama acı veren bir masaj. Bir hafta yatmamı yirmi gün kendimi korumamı eğer bunları uygularsam iyileşeceğimi söyledi. Yatıyorum şimdi ki o söylemesede yatardım çünkü ağrım var, olacağını da söylemişti. Bir şeyler deniyorum ki ben derken ilk denediğim buydu, lütfen benim için dua eder misiniz? Artık bu son olsun dedenin parmakları şifa bulmama vesile olsun.

İkinci bir şey deniyorum ki ben ise ne zamandır üzerine kafa yorduğum kumaşları kişiselleştirme işi.

Daha önce tavuskuşu tüyü boyamalı elbisem, üşüyen kız desenli jilem, Optimus Prime desenli sweati fırça ile boyamış ama asıl yapmak istediğim baskı yöntemini ise Autobot simgeli sweat, radika ile kumaşa bası ve elma ile runnera baskı yaparken denemiştim.

Şimdi işi bir tık ileriye taşıdım, Autobot simgeli sweatde köpük tabaktan baskı için kalıp hazırlamıştım ama hep daha uzun ömürlü kalıplar istemiştim bu kez yaklaştım sanırım ama hala daha iyisini istiyorum ancak ahşap oymayı deneyecek cesaretim ve donanımım yok.

Dede bu hafta yat demiş ama ben yatakta rahat duramayan bir bünye olarak bir şeyler yapmalıyım. Ancak madem onca yol gidildi bunca acı çekildi dede dinlenecek ve yataktan kalkmadan yapacak bir şeyler bulunacak derken, ne zamandır aklımda olan silgiden stampa yapmaya karar verdim.

Peki malzemem var mı?

Yok.

Efekan’ın kalemliklerinden birinde eski bir silgi buldum, ne deseni yapayım çiçek mi böcek mi derken neden ornitorenk yapmıyorum ki dedim. Stampa olacağı için basit bir çizim yaptım silginin üzerine.

ornitorenk1

Başladım iğne ile kuyu kazmaya. Desenin hatlarını iğne ile geçtim.

ornitorenk2

Dedim ya malzeme yok bende patates baskı hazırlar gibi et bıçağı ile dış hatları kestim, bazı çizgileri bıçağın ucu ile bazılarını iğne ile belirginleştirdim ve aslında neredeyse tüm işlemin bitmesi on dakika sürdü.

ornitorenk3

Ve deneme sürüşü.

ornitorenk4

Sizcede ornitorenk5diktiklerime basmak için logom hazır değil mi?

 

Şimdi oyma için aletler ve büyük boy silgiler edinmeliyim. Sahi hangi aletler gerek bana bilen var mı?

18 responses »

  1. neşter tarzı bir kretuar… normal kretuardan daha ince bir ucu var. Hatta o ucu satlamak için tükenmez kalem gibi kapağı olur onun. o çok işinize yarar. Bu arada geçmiş olsun. Dededen önce keşke doktora gitseydiniz.

    Liked by 1 kişi

  2. meraklı kedi çok teşekkür ederim kretuarı biliyorumda hani şu manikür aleti vardır katikülleri almak için onun gibi birşeylede oyuyorlar o aletin ismini bulamadım. doktora gelince ne doktorlara gittim ben ne doktorlara. mesela 9 saat yol yapıp ankaraya ardından konyaya mucize yöntem denen lazeride denedim fizik tedaviyide ağrı terapisinide yani pozitif tıbbı sonuna kadar zorladım şimdi ayağımın düşmesini bekliyoruz doktorlarımla yeni bir ameliyat için yani dedeye gelinceye kadar denemedik şey bırakmadım.

    Beğen

  3. Bu çıkıkçı dede hikayesini ben bir yerden hatırlıyorum:) Benim de oğlumun sünnet alışverişleri sırasında ayağım burkulmuştu. Röntgen falan çekildi, dr geçer dedi gönderdi, geçmedi. İlk gün yerlerde apaladım, sonraki günler tek ayağımın üstünde, burkuk ayağa basmadan zıplaya zıplaya dolaştım, sardım.. İlaçların ve elastik bandajların ne işe yaradığını sorguladım. Sebzeci halinde, hakikaten sebze de satan bir amca varmış çıkıkçı, gittik. Ben zannediyorum ki, amca “neren acıyor, ağrı azaldı mı, şurası mı, burası mı” diye sora sora gidecek. Allahına sığınıp ayağıma bir yüklendi, ben böyle bir şey görmedim. İyileşemedim elbette, bir de 10 gün kadar sonra 70-80 km uzaktaki bir ilçemizde “yorgancı” diye bilinen bir çıkıkçıya gittik. Adam hakikaten yorgancı, dükkanı falan var ve çıkıkları yorgan dikmeyi bırakıp perdeyle ayrılmış iç kısımda yerine koyuyor. Bir acı da orada… Ayak tarağı 8 kere kütler mi bir insanın? 8’i bırak, ayak tarağının kütlediğini ilk defa orada gördüm. Neyse bu arada düğünü yaptık. Burkulan ayağım basışını değiştirdiği için, düğünde çekilen tüm fotoğraflarda ayak parmaklarım yere doğru kıvrılmış vaziyette çıkmış:) Düğünden sonra bir daha doktora gidiş.. Doktor “aman eczacı hanım, sakın kırıkçıya çıkıkçıya gideyim demeyin” dedi. “Aaaa gider miyim katiyen” diye inkar ettim. Sonra ağrılar geçmeyince, sebzeci çıkıkçıyı ikinci kere ziyaret ettim, yine canım yandı elbette. Yaklaşık 1,5-2 ay kadar sürdü bu durum. Sonra da uzunca bir zaman uykuyla uyanıklık arasında ve gün boyu, ansız, arasız, manasız zamanlarda ve otururken, yatarken, kalkarken, tv izlerken, sık sık ayağım burkuluyor hissine kapılıyordum. El netice, insan yapmam dediği şeyleri de yapıyor böyle durumlarda. Baskıya gelince, çok hoş bir marka bulma yolundasın. Gidip tekrar baktım, karahindiba da fena olmamış. Ütülenince renk sabitleniyor değil mi?

    Beğen

  4. ahhh insan neler yapıyor değil mi? çeşit çeşit doktorlar, iğneler üstelik kimi belin sekiz yerinden, haplar, kupalar, yakılar, yağlar ama bunu hiç yapmam sanıyordum 🙂 dede hastanede çalıştığımı duyunca öyle çok güldü ki.geçmiş gitmiş bir daha uğramasın seninki de.
    boya ütüden sonra tamamen sabitleniyor makinede bile hiç çıkmadı öncekiler üstelik benim kullandığım sıradan kumaş boyası belki daha özelliklileri vardır ayağa kalkayım bu işin takibindeyim.

    Beğen

  5. öncelikle geçmiş olsun hemşehrim…
    bu ot çöp banada çok uzak hele sağlıkçı olduğumu düşünürsek ama gözümdeki arpacık bir yerleşti fellik fellik tükürüp okuyacak birini arayıp sarmısak sürdüm gözüme
    felek adama neler yaptırıyo
    baskın harika tasarımlarında öyle….

    Beğen

  6. İcimden bir his bu sefer agrılarının gececegini soyluyor gonca.. alternatif tıp bana daha guvenli geliyor nedense.. logona ve baskına bayıldım.. instagramda boyle istedigin stampayı yapanlardan cok daha guzel olmus..

    Beğen

  7. içindeki ses haklı çıksın ne olur. aslında uzakdoğulular bu işi çözmüş deniliyor, ruslar bir masajla iyileştiriyor deniliyor inanıyoruz da neden bizden birinin yapabileceğine inanmıyoruz diye düşündüm bun gün. dede inşallah gerçek şifacıdır ben bu işin ameliyata gerek duymadan hallolacağına inanıyorum sadece o doğru kişiyi bulabilmek mesele ve inşallah bulmuşumdur. bende çok sevdim baktıkça hatta ahşaba aktarmam mümkün olursada aynı çizgilerle aktarmak istiyorum düzeltmeden kusurları ile artık profesyonel bir kimliğe bürünmek istiyorum, şu internet satışı işini konuşsak ya bir ara özelden.

    Beğen

  8. stampa işi için biliyorum hiç biri senin yaptığın gibi güzel olamaz ama, kaşe yapan yerlere bir sorsan?
    10 tl gibi bir rakama kardeşim ve kocam dalış eğitmenliği için kaşeyi tasarladılar, amca da yapmıi.. gayet de güzel olmuş.. daha büyük boyutlarda silgi almak da aynı masraf olabilir kanımca.. kaşe olayı uzun vadede daha kalıcı gibi geldi bana.. ..

    bu arada geçmiş olsun.. umarım doğru kişidir gerçekten 🙂

    Beğen

  9. kaşe fikri için teşekkürler küçük desenler için düşünebilirim. aslında bu baskıları ahşap kalıplarla hazırlayan ustalar var benim istediğim kendim yapmak kauçuk bloklar ve oymak için aletler yurtdışında çokça var ama bizde yok sanırım ya da ben bulamadım :(.
    ve evet umarım doğru kişidir

    Beğen

  10. Geri bildirim: Kumaş Baskı Kalıbı/ Stampa/ Mühür Yapımı | ornitorenk handmade

  11. Ornicim canım benim… Ankara Konya macerasından yeni haberdar olmuşken dedeyi şimdi okudum… acısı ağrısı olunca neler neler deniyo insan… Haklısın uzak doğulular iyi bu konuda hatta benim bile bi çinliden dayak gibi bi masaj görmüşlüğüm var… Tek seansta beni oturabilmiş kıvama getirmişti… Derdim bel ağrısıydı ama fıtıkmıydım bilmem …. Ofiste kitlenince hastane yerine ilk önce alternatifi denetmişti zorla arkadaşlar… Fayda görmüştüm ama tavsiye etmeye hep korktum…hatta şuan eşim fıtıktan muzdarip olduğu halde gitmesi yönünde telkinde bulunamıyorum…
    Umarım dede de sana faydalı olur canım benim… Allah yardımcın olsun şifa bulasın inşallah…
    Stampan süper olmuş… Ornitorenk zaten ilginç bir hayvandır… Bilen de azdır nadirdir… Sen zaten Nadir bir insansın… Bu özel ve ilginç bir hayvanı marka ismi ve logo olarak seçmiş olman da şaşırtıcı değil aslında…
    Uzun oldu umarım bu satırları okurken çoktan ağrıların geçmiş şifa bulmuş olursun… Öpüyorum seni…

    Beğen

  12. gerçekten insan neler deniyor, yıllardır kesinlikle olmaz demiştim ve aslında “bakın işte boşuna olmaz demiyorum ben” i kanıtlama düşüncesiydi artık kabul etmeme neden, inanmıyordum yani ve hep diyordum da ben inanmazsam nasıl iyi gelebilir ki. dede masaj yaptıktan hemen sonra öylesine dik bir biçimde yürüdüm ki olabilir aslında dedim garip biçimde dışarıdan elle hissedilebilen fıtık daha küçük ve aranarak bulunabiliyor yoklayınca ama ağrı hala var ve ben ne düşüneceğimi bilemiyorum basınçsız ortamda fıtık tedavisi diye bir şey varmış hahaha nasaya iş başvurusu yapasım var. şifa dileyen avuçlar boş dönmez inşallah artık yorgunluk yaşar oldum çünkü ve son dönemler isyan eder oldum sağlıklı insanları kıskanır oldum tembel tembel oturanlara içimden saydırır oldum ben olacaktım ki şimdi hoplardım zıplardım uçardım kaçardım diye tehlikeli sulara girmeye başladım, geçen yılki kabulleniş hali silinmeye başladı ve o hali suçlar oldum şifa mı istedin ki kabul dedin çekildin diye, hobi mi terapi mi ciğim terapilik olmuşum değil mi? buranın tüm imkansızlıkları kapsamında kendimi dağlara vurmak dışında yapabileceğim hiç bir şey yok zira soğuk algınlığında bile görünebilecek kimse yokken bu durumun ilacı sanırım ki dağlar. ornitorenk bir garip hayvan ornitorenk bir garip kişi iyiki varsın güzel arkadaşım sarılıyorum hasretle

    Beğen

  13. Geri bildirim: İllaki Kalıba Uymak mı Lazım? | ornitorenk handmade

  14. Geri bildirim: Stampalarımın Toplu Geçişi ve Bugüne dek Yaptıklarım | ornitorenk handmade

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

