Minyatür Kar Küresi

Standard

Sen bundan bir şey yaparsın ki, ben bundan bir şey yaparımkiden sonra en sevdiğim sözcük öbeği. Bu sözcükle birlikte bir sürü ilginç şey geliyor bana. Bu projenin çıkış noktasıda o gelenlerden aşı flakonları.

instagram121

Aşı flakonunun etiketini çıkarıp, metal kapak koruyucusunu çıkarıp plastik tıpa kapağını ve şişesini yıkayıp kurumaya bırakıyoruz.

Ahşap tutkalı ve nişastadan bir seramik hamuru hazırlıyoruz normal şartlarda bu hamuru unla hazırlamamız ve içine birazcık nişasta eklememiz gerek ama ben hamurun kar kadar beyaz olmasını istediğimden ve yapacağım modellemenin boyutunun çok küçük olmasından dolayı böyle hazırladım.

karkuresi1

Sonra hamurdan kopardığımız üç küçük parçayı elimizde yuvarlayıp kardan adam gibi üst üste yerleştiriyoruz, birbirlerinden ayrılmamaları için boncuk iğnesi inceliğinde bir çöp parçasını içlerinden geçiriyoruz. Ben bu iş için sepetten kırılmış bir dal parçasını bıçakla incelttim.

Sonra minik bir dal parçasından kol ve burnunu yapıyoruz. Yine bir parça hamuru koni şeklinde şekillendiriyoruz, tüm bunları yaparken şişenin ağzından geçip geçmeyeceğini kontrol etmek gerek zira şişenin ağzı oldukça dar.

karkuresi4

Çam ağacı olan koni çeklindeki parçayı mat yeşil oje ile boyayıp üzerine strafor parçaları yapıştırıyoruz.

karkuresi5

Kardan adamımızın burnunu turuncu oje ile renklendiriyoruz, Pilot kalem ile göz ve düğmelerini yapıyoruz. Bir parça ipi boynuna bağlıyoruz atkısı oluyor.

karkuresi6

Yapıştırıcıyı figürlerden birinin tabanına sürdükten sonra cımbız yardımı ile şişenin içine yerleştiriyoruz o kuruyup sağlamlaştıktan sonra diğerini de aynı şekilde şişenin içine yerleştiriyoruz toplu iğne yardımı ile figürlerin yerini ayarlayabilirsiniz.

karkuresi7

Flakonun içine strafor parçalarını da doldurduktan sonra tıpasını kapatıyoruz.

İçine sıcak silikon sıktığımız meşe palamudu şapkasını flakonun ağzına yerleştirdikten sonra işimiz tamam. Minyatür kar küremiz hazır.

karkuresi12karkuresi11karkuresi9karkuresi13karkuresi10

About ornitorenk handmade

Nedenini bilmediğim bir şekilde sadece ama sadece diktiklerimi paylaşmak amacıyla açtığım bu blog zamanla benim günlüğüm haline geldi. Henüz yazmaya başlayalı çok olmasada kendisinden beklemediğim bir biçimde geriye dönüp baktığımda yaşarken unutmam sandığım aklımdan silinip giden anları bana hatırlatır oldu. Hiç bir zaman düzenli tutamadığım bebek anı defterim, hiç bir zaman baskısını almadığım binlerce ama binlerce fotoğrafım, okuduğum kitaplardan bir kelime, sevdiğim müzikler, yaptığım resimler. İyiki varsın blog. oğluma, gülen yüzüme, asi meleğime not: seni çok seviyorum...

4 responses »

  1. bayılıyorum bu minik işlere.. hele seninki en güzellerinden.. ben de kolye ucu olarak yaptım.. minik minik ne güzel oluyorlar;)

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

