Konya Kumaşçılarının Peşinde

Standard

Yaşadığım yerde kumaş alma imkanım olmadığı için çıkılan seyahatler benim için kumaşa giden yol anlamında tam bir fırsat, bunun dışında arkadaşlarımın çıktığı seyahatlerde. Telefona kumaşçıyı isteyip çok kereler keten kumaşların renklerini saymasını istemişliğim, sarının hangi tonu olduğunu sorup limonmu güneşmi neye benziyor diye adama ecel terleri döktürmüşlüğüm çoktur. Kumaşa giden yol ne denli çetin olursa olsun yılmam. Yıllardır Konya’ya gider gelir ancak kumaş almak için sadece tek bir kumaşçıyı ziyaret ederdim, hani şu Bursa Ucuz Kumaş Pazarı adı ile bir çok ilde hizmet veren mağazalar zinciri vardır ya aslında ucuz değildir de kumaş çeşitliliği açısından daha ulaşılır görünür gözümüze işte o mağazadan alırdım kumaşlarımı ve hatrı sayılır rakamlar öderdim.
Bu gelişimizde de kumaşçıya yakın bir yerde işi olan koca kişisi istersem beni kumaşçıya bırakabileceğini dönüşte beni alabileceğini söylediğinde ağrım olmasına rağmen bu fırsatı kaçırmak istemedim. Pazen ve deri kumaş hayali ile gittim ancak hüsrana uğrayınca dört metre triko bir kumaş ve on metre değişik dokusu olan penye bir kumaş kestirdim, kasaya gittiğimde aynı zamanda dükkan sahibide olan bey kumaşa yapıştırdıkları yanlış fiyat etiketini fark edince kumaşı elimden çekip aldı,  kumaşın gerçek fiyatının etikette yazan olmadığını söyleseydi de ben o kumaşı alacaktım ama o elimden çekip aldı ve kalsın dedi hala diğer kumaşı neden aldım niye bırakıp çıkamadım diye kızıyorum kendime. Zaten ben söylenen şeylere hemen çatır çatır cevap verebilenlerden değilim akşam olup yatağa girdiğimde aklıma gelir şöyle deseydim böyle yapsaydım diye.
Ama bu olay tümüyle kötü olmadı çünkü ben küstümmü küserim bu da demek oluyor ki kendime yeni kumaşçı bulmalıydım zaten yıllardır Bedesten kumaşçılarını bilirdim ama şimdiye dek alışveriş için gitmemiştim. kendindik İrem‘in öncülüğünde hazırlanan bir Türkiye Kumaş Pazarları Haritası vardı belki bilirsiniz haritada işaretli kumaşçılarada bir göz atayım dedim benim bildiğim kumaşçılar dışında birde kilo ile parça kumaş satışı yapan bir yer vardı haritada. İkisinede gitmeye karar vedim bir birlerine yakınlarda zaten. İrem’ciğim harikasın fikrine emeğine sağlık.
Telefonumdan açtım Harita’yı açtım GPS’i adım adım gittim, bakın mavi nokta ben ve kırmızı kumaşçılar.
image

Kilo ile kumaş satan kumaşçı gittiğimde kapalıydı o yüzden ora hakkında bir yorum yapamayacağım. Kumaşçılar Sokağı ise haritada Türkocağı Sokak diye geçiyor. Nerede bu sokak derseniz Valiliğin hemen yanında Yeraltı Sarraflar Çarşısını bulun meydanda kocaman aşağıdaki fıskiyemsiyi göreceksiniz onun karşısındaki sokağa dalın sağlı sollu bir sürü kumaşçı orada sizin onları keşfetmenizi bekliyor.
image
Ben kumaşçıların büyük kısmına girdim üçünden alış veriş yaptım ve niye şimdiye kadar gelmedim ki dedim. Esnaf denir ya hani ben o tavrı gördüm girdiğim yerlerde indirim yapmayı kendileri teklif ettiler mesela bazıları, tavırları nazikti ve benim asıl aradığım nezaketti.
Kumaşçılarda çok çekim yapmadım ama içeriye girdiğinizde çoğunlukla karşılaştığınız manzara bu daha ziyade etek, pantolon gibi şeylerin dikiminde kullanabileceğiniz yünlü kumaşlar, viskonlar ve pamuklu satenler var ama görüntüye aldanmayın mağazaların alt katlarında da bir çok çeşit var.
image
image
Ve benim aldıklarıma gelirsek. Deri kumaş için gitmiştim ve tam istediğim gibi yumuşacık kaliteli bu iki güzel kumaşı seçtim bordolar griler daha bir sürü seçenek vardı.

wpid-20140206_140629.jpg

Sahil kenarı bir kasabada yaşayıpta marin temalı tek parça giysisi olmayan biri olarak pazen ararken bulduğum bu penye kumaştan ayrılamadım. Ve en başta bahsi geçen triko kumaşım.
wpid-20140206_140500.jpg

About ornitorenk handmade

Nedenini bilmediğim bir şekilde sadece ama sadece diktiklerimi paylaşmak amacıyla açtığım bu blog zamanla benim günlüğüm haline geldi. Henüz yazmaya başlayalı çok olmasada kendisinden beklemediğim bir biçimde geriye dönüp baktığımda yaşarken unutmam sandığım aklımdan silinip giden anları bana hatırlatır oldu. Hiç bir zaman düzenli tutamadığım bebek anı defterim, hiç bir zaman baskısını almadığım binlerce ama binlerce fotoğrafım, okuduğum kitaplardan bir kelime, sevdiğim müzikler, yaptığım resimler. İyiki varsın blog. oğluma, gülen yüzüme, asi meleğime not: seni çok seviyorum...

11 responses »

  1. çok net hatırlamıyorum ama bursa kumaş pazarına gittiğimde ben alacağım kumaştametre üst sınırını 10 lira olarak belirliyorum ancak bunu mümkünse beş lirada tutuyorum çünkü aldığım kumaştan en az üç bazen on metre almışlığım oldu. deriler ise çok net hatırlamamakla birlikte 20 lira civarı olabilir ancak inanılmaz kaliteliler penye kumaş 7 liraydı ve satıcı indirim yapmıştı derilerde de istediğimden biraz fazla kesip ikram yapmışlardı benim tercihim bundan sonra bedesten kumaşçıları

    Beğen

  2. Geri bildirim: 2015 in Z Raporu | ornitorenk handmade

  3. Bursa kumaş pazarı bu tarif ettiğiniz yerde mi? Sorumu cevaplarsanız sevinirim. İyi akşamlar.

    Beğen

  4. Merhaba ben Bursa kumaş pazarından kumaş almıştım ama aldığım kumaş yetersiz geldi istediğim elbise için. Şu an Konya’da değilim ve aynı kumaşı burda bulamıyorum. Demem o ki orayı arayıp şehir dışına kumaş isteyebiliyor muyuz ya da numarası varsa verebilir misiniz iletişim için. Şimdiden teşekkürler…

    Beğen

  5. aslı hanım ben konya’da yaşamıyorum, eşimin ailesi orada yaşıyor ve ziyaret için gittiğimizde kumaş nereden alınır diye konya’yı gezip hazırladığım bir yazı bu ancak instagramda bursa kumaş pazarı hesabı vardı kumaşınızın resmini onlara göndererek sorabilirsiniz

    Beğen

  6. Hayırlı akşamlar çok zaman geçti ama deri kumaşları aldığınız dükkanın adını hatırlıyor musunuz

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

