Kitaplar Üşümesin

Standard

Yaklaşık 80 m2 lik evimizde gizli dehlizler var sanki. Kanepe altları, baza içleri, dolap köşeleri, çekmeceler derken bu evde saklanabilen şeyler miktarı hesaplanmaya kalksa akılalmaz bir m3 ölçüsüne ulaşılırdı eminim. Belkide bu durum sadece bizim ev için geçerlidir. Belki de benim bilmediğim tarz evlerde  maksimum eşya ama minimum şey barıdırılıyordur. Çekmece içleri gayet düzenlidir mesela belkide konsolun çekmecesinde olması gerektiği gibi çatal bıçak vardır da onun dışında belki peçetede bulunur ama sahilden toplanmış cam taşları, kurdela parçaları, sarmaşıktan kıvrılıp bükülmüş çelenk, kumaş boyaları ya da çıkarılmış kalıplar yoktur mesela. Adının şifonyer olduğundan şüphelendiğim dolapta çarşaflar dizilidir üst üste sıra sıra benimki gibi kumaşlara, keçelere ve iplere ev sahipliği yapmıyordur çarşaflarda giysi dolabının askılı kısmının altına gizlenmemiştir belki de. Belkide bu denli çere çöpe aşık bir ben değilimdir bizim ev gibi başka başka evler vardır minicik ama içinde gizlenmişleri çıkarsan evin hacminden fazla. Neredeyse benimle yaşıt nakış iplerim var benim mesela ve çocukken ilgilendiğim tek el işi işlemeydi üstelik. neredeyse tüm iğne tekniklerini öğrendim de ortaya çıkardığım pek bir icraatta yoktur bu konuda. Kıştan mı yoksa kısa süre içinde hastaneye yatma ihtimalinden dolayı mı bilmem dikişe yoğunlaşamıyorum bu ara. Evden uzun süre ayrılacak olmanın verdiği garip bir duygu durumu yaşıyorum. Sanki bir daha geri dönmeyecekmişim gibi kanepede kıvrılıp kitap okumak istiyorum bol bol birde elimde minicik hemen bitebilecek bir işleme ile gönlümü oyalamak mesela. İşte böyle bir anda başladığım ne yapacağımı tam olarak düşünmeden işlediğim kızıl tilki deseni.

fox11

Ve madem sadece kitap okumak ve minik desenler işlemek istiyorum o zaman kitap koruyucu olsun düşüncesinin sonucu.

fox13fox12

Keten kumaş ile diktiğim kitap kabı üzerine etamin kumaşını ilik açma desen seçeneği ile aplike ettim ki kumaş kenarları atmasın.

8 responses »

  1. akşam unutmazsam kendi dolap resimlerimi yollarım.böylelikle sizi neden sevdiğim ortaya çıkar.

    Beğen

  2. Bu tilki minik, yavru bir tilki. Ben bakınca nedense sizin küçük Ninja geldi aklıma. Hazır kitap kapağına konmuşken hastane odasında yanınızdan ayrılmaz diye düşündüm. Küçük Ninjaların yeri anne Ninjaların yanı:) Bir de aklıma gelmişken Tolkien külliyatı bitince eğer daha önce okumadıysanız Ursula K. Le Guin’in Yerdeniz serisini öneririm. Dönem olarak kendisi Tolkien’in öğrencisi sayılabilir ama en az onun kadar iyidir. Hatta bazen onu geçtiğini bile söyleyebilirim. Yerdeniz kitapları fantastik, daha önceki kitapları da bilim kurgu (mesela Mülksüzler). Ben kimbilir kaçıncı kez yeniden Yerdeniz Büyücüsü’nü okumaya başladım. Okurken aklıma Harry Potter ve Hogwarts geldi. Tarih gibi edebiyat da tekerrür ve “esinlenme”den mi ibaret bilemedim.

    Beğen

  3. ah evet küçük ninjaların yeri anne ninjaların yanı olmalı şimdiden içim buruluyor onca gün ayrı kalmak çok zor olacak hastane odasında saklasam onu farkederler mi ki 🙂 kitap önerisi için çok teşekkür ederim okumamıştım ve mutlaka bunlar bitince okuyacağım esinlenmeler ilham aşamasında kalsın tekrara düşmesin hep özgün şeyler çıksın karşımıza tadı damağımızda kalsın.

    Beğen

  4. Geri bildirim: Madem Bahar Geldi | ornitorenk handmade

  5. Geri bildirim: 2014 ‘ü Takdimimdir | ornitorenk handmade

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

