Bir Sorun ve Bir Çözüm Yolu

Standard

Daha önce Alessia Giacobini tasarımı reglan kollarında nefis  bir detay barındıran Burda Dergisi 2013 Kasım sayısından 130 numaralı modeli sizlerle paylaşmıştım.

hardalsarısıbluz6

Bluzla aşk yaşadığımı forma gibi her gün giyebileceğimi öyle ki akşam yıkayıp her sabah üzerime geçirebileceğimi de yazmıştım yazımda. Ama kazın ayağı öyle olmadı bluzu dikmeme neden olan o muhteşem detay bluz bir kez yıkanıpta ütülenme vakti geldiğinde benim kabusum oldu.

hardalsarısıbluz4

Ne yaparsam yapayım bir türlü kolları düzgün ütüleyemedim küçük bir dikişle yukarıya toplanan kısmın katlarını ütülemek deveye hendek atlatmaktan daha zordu.  Ne yapsam ne yapsam derken bulduğum çözümü sizinle paylaşmak istedim ki modeli dikmek isteyenler olursa hem yaşadığım sorun hem bulduğum çözüm akılarının bir keneranda olsun hem belki daha iyi bir çözüm önerisinde bulunan da olur 😉

Koldaki küçük dikişi söktüm ve oraya çıt çıt diktim böylece çıt çıtı açıp rahatça ütüledikten sonra kollardaki nefis dökümlü detaya kavuşacağım. Var mı başka fikri olan?

hardalsarısıbluz7 hardalsarısıbluz8 hardalsarısıbluz9

 

About ornitorenk handmade

Nedenini bilmediğim bir şekilde sadece ama sadece diktiklerimi paylaşmak amacıyla açtığım bu blog zamanla benim günlüğüm haline geldi. Henüz yazmaya başlayalı çok olmasada kendisinden beklemediğim bir biçimde geriye dönüp baktığımda yaşarken unutmam sandığım aklımdan silinip giden anları bana hatırlatır oldu. Hiç bir zaman düzenli tutamadığım bebek anı defterim, hiç bir zaman baskısını almadığım binlerce ama binlerce fotoğrafım, okuduğum kitaplardan bir kelime, sevdiğim müzikler, yaptığım resimler. İyiki varsın blog. oğluma, gülen yüzüme, asi meleğime not: seni çok seviyorum...

12 responses »

  1. Çok akıllıca. Ben de tam olarak bunu düşünmüş ve demek ki kumaşı ütüsü kolay ya da ütü istemeyen bir şey de bu yüzden kolları uyguladı demiştim kendi kendime. Ben bu tarz oyuncaklı kıyafetlerden uzak durmaya çalışıyorum, neme lazım. Çünkü asla sendeki sabrı ve cesareti gösterip sonradan değişikliğe kalkmıyorum. Ama fikir süper. Bundan sonrası için çok kişiye örnek oldu.

    Beğen

  2. Tabi çıtçıtda güzel fikir ama ben kırışmayan kumaşı yeğlerim:) Yada ilik düğme yaparım.
    bu modeli gördüğümde bayılmıştım ama ilk tepkim ütüsü yorar olmuştu:)

    Beğen

  3. okurken benim de aklıma böyle bir şey gelmişti. :)) sanırım başka yolu yoktur ama bluz muhteşemmmm ve sana da çok yakışmış 🙂

    Beğen

  4. ah ah şu kumaş model uyumlarında hiç bir zaman bu ütü mevzusunu ve teknik konuları düşünemiyorum ben, renk desen ve model uyumu sadece aklıma gelen. benim elimdeki tüm kumaşlar kırışan ve ütü gerektiren kumaşlar çünkü ya pamuklu ya da keten kumaşlar kullanıyorum içeriğinde sentetik bulunan kumaşım neredeyse yok gibi parmakla sayılı ama öngörüden uzak bünye akılda edemiyor ki bu beni sonra uğraştırır mı diye :)))

    Beğen

  5. sentetik içerikli kumaş kullanmadığım için ne yazık ki kırışmayan kumaşım da yok bu en kırışmayan cinsten olanıydı 🙂 ilik ve düğmeyi bende düşündüm ama spor bir hava verir gibi geldi o yüzden görünmeyecek şekilde olsun diye çıtçıt kulandım baktım bundan da randıman alamadım ilik açarım 🙂

    Beğen

  6. kumaş viskon araştırdığımda kayın ağacından üretilen bir selüloz olduğunu ve aynı pamuk gibi ancak nem emme özeliği daha yüksek olduğunu öğrendim. aslında şalvarlık kumaş olarak desenlileri bolca kullanılan anneanne tarzı bir kumaş ben desensizini bulma şansına erişmiştim, viskon şalvarım var ama şimdiye dek hiç ütülemediğim için ve çıtır çıtır çiçek desenleri kırışıklıkları göstermediğinden bu denli kırışma kapasitesine sahip olduğunu bilmiyordum hep deneme yanılma yöntemiyle oluyor öğrenmelerim 🙂 ihtiyaçdan doğan projeler oluyor benimkiler ve mutlaka bir kaç yanlış işlem basamağı içeriyor 😀

    Beğen

  7. nasıl güzel bir model.. yakınen görmüş biri olarak tekrar beğenilerimi tekrarlıyayım, çözüm olarak renkli bir düğme önerimide sunayım;)

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

