Reglan Kollu Hardal Sarısı Bluz

Standard

Alessia Giacobini tasarımı reglan kollarındaki nefis detayı, abartılı kollara tezat rafine bir görüntü sergileyen incecik biye ile çevrilmiş yakası ile bu bluz daha dergi çıkmadan ön izlemelerde modeline vurulmamı sağladı. Dergiyi istisnasız her ay almama rağmen bu ay almak için gerçek bir nedenim oldu.

hardalsarıbluzteknikçizim

Bu nefis parça Burda Dergisi 2013 Kasım sayısından 130 numaralı modeli. Dikim aşamalarında baya oyaladığını itiraf etmeliyim kaç kez daraltma yaptığımın sayısını hatırlamıyorum en son daraltmada bazı kısımlarda fotoğraftada görebileceğiniz gibi sekiz cm lik daraltmalar yaptım ki iki taraftan da sekiz santim vs gibi hesaplara girecek olursak biçtiğim kumaşın yarısı boşa gitti diyebiliriz.

20131107_111037

Kollarda kullanılan detayı biraz daha yukarıya çektim.

hardalsarısıbluz4

Kolları bir kaç santim daraltarak omuz başlarındaki kolların omza oturmasını sağlayan dikişi biraz daha aşağıya kadar indirdim aşağıdaki fotoğraftada göreceğiniz üzre modelin aslında da bu kısmın hatası gözle görülebiliyor.

hardalsarıbluzteknikçizim2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yakadaki açıklığı kendime göre üzerimde işaretleyerek ayarladım kalıptaki ölçü bu anlamda ne durumda yorum yapamayacağım ancak mankenin üzerinde dekoltesi biraz derin görünüyor.

hardalsarısıbluz5

Ve tüm bu uğraşıma deydi gece yıkayıp forma gibi her sabah keyifle giyebileceğim üzerimden hiç çıkarmak istemeyeceğim jean pantolondan kalem eteğe her şeyle birlikte kullanabileceğim bir bluzum oldu.

hardalsarısıbluz3 hardalsarısıbluz2 hardalsarısıbluz1

About ornitorenk handmade

Nedenini bilmediğim bir şekilde sadece ama sadece diktiklerimi paylaşmak amacıyla açtığım bu blog zamanla benim günlüğüm haline geldi. Henüz yazmaya başlayalı çok olmasada kendisinden beklemediğim bir biçimde geriye dönüp baktığımda yaşarken unutmam sandığım aklımdan silinip giden anları bana hatırlatır oldu. Hiç bir zaman düzenli tutamadığım bebek anı defterim, hiç bir zaman baskısını almadığım binlerce ama binlerce fotoğrafım, okuduğum kitaplardan bir kelime, sevdiğim müzikler, yaptığım resimler. İyiki varsın blog. oğluma, gülen yüzüme, asi meleğime not: seni çok seviyorum...

18 responses »

  1. Ellerine sağlık bluzun çok güzel olmuş pazen pantolonunda altına çok yakışmış 🙂 Resimdeki o pembe çiçekler de ne kadar güzel çıkmışlar sonbahara meydan okur gibi 🙂

    Beğen

  2. Bluz harika görünüyor dergide fazla beğenmemiştim ama siz dikince harika olmuş ellerinize sağlık 🙂

    Beğen

  3. çok teşekkür ederim feryacığım, o pembe çiçekler begonvil ve begonviller neredeyse bütün yıl böyle çiçekliler birde nazar değmesin biz evin içinde hala hiç bir şey yakmadan askılı ile oturabiliyoruz ve dışarıda hırkaya ihtiyaç duymuyoruz:))

    Beğen

  4. Sarıyı çok severim. İtiraf ediyorum modeli Burda’da gördüğümde tam anneanne işi demiştim. Ama sizin diktiğiniz oldukça çağdaş bir bluz olmuş. Pazen pantolonla da çok uymuş. Benim de dikesim geldi ama becerebileceğimden emin değilim. Bu arada bugün otobüste pazen yelek giymiş bir hanım gördüm. Kol kenarlarına yünle küçük bir bordür yapmış. Aklıma siz geldiniz. Neredeyse bir yıl önce ilk sizin blogunuzda pazenleri görüp dikiş dikmeyi denemeye karar vermiştim. Bu macera şu ana kadar beklediğimden çok daha iyi ve eğlenceli gitti. Daha nice pazenli ketenli pamuklu projelere diyelim:) Bir de Burda pratik dikişin bu sayısında parçalı modeller var.Pazenle blok renkli başka bir kumaşı birarada kullanmak için çok uygun gibi geldi.

    Beğen

  5. vauuuuuuuuuuuv bayıldım !! hem rengine, hem modele !!!!!!!!!!!!!!ellerine sağlık sana da çok yakışmış 🙂 sağlıkla giy inşallah 🙂

    Beğen

  6. defalarca okudum ben bu yorumu öyle değerliki benim için öyle mutlu oldum ki anlatamam, bu satırlar için çok çok teşekkür ediyorum size. pazenle hatırlanmak ise en güzeli. bende sarıyı çok severim, pazeni, pamukluları, resmi, sanatı çizimleriniz kompozisyonlarınız her seferinde şaşırtıyor beni hayranlık besliyorum o zaman nice güzel yazılarımız olsun bir birimizi zevkle takip edebileceğimiz 🙂
    evet bende o modeleri farkettim yeni yeni kumaşlar ele geçirmeliyim 🙂

    Beğen

  7. filize katılıyorum bir wauu da benden:) süper olmuş dergi daha elime ulaşmadıgından modellerini inceleyemedim .yapılacaklar listeme ekledim bile

    Beğen

  8. filize katılıyorum bir wuuuu da benden gelsin .kasım sayısı elime ulaşmadıgından inceleme fırsatı bulamadım henüz .yapılacaklar listeme ekledim biel .güle güle kullan

    Beğen

  9. ah evet o kollar bu bluzu dikmeme neden oldu ancak yıkayıp ütülemeye kalktığımda da beni benden aldı şimdi o detay ve ütü sıkıntısı için çözüm önerisi ile ilgili bir yazım olacak dikmek isteyenler için

    Beğen

  10. Geri bildirim: Bir Sorun ve Bir Çözüm Yolu | ornitorenk handmade

  11. Geri bildirim: Z Raporu | ornitorenk handmade

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

