Adım Adım Kumaş Kutu Dikimi

Standard

Şimdi size yarım saatte biçip dikeceğiniz ve bilimum alışveriş sitelerinde satılan tekmil kumaş kutuya ben daha güzelinin yaparım ki diye dudak büküp göz süzebileceğiniz aşama aşama fotoğraflı bir fotoroman sunacağım.

Ben baykumaş ın hediye gönderdiği döşemelik kartela kumaşlardan birini kullandım kutu dikmek için tok güzel bir duruşu vardı kumaşın. Önce 30X30 cm ebatlarında iki kare kestim siz bu boyutu kendinize göre ayarlayabilirsiniz. Kumaşı düzü düzüne gelecek biçimde üst üste yerleştirip kenar yükseklikleri 8 cm olacak biçimde fotoğraftaki gibi sabunla çizdim.

kumaskutu1

Sabunla çizdiğim yerleri önce düz dikişle geçtim ve tabi diktikten sonra çevirebilmek için ağzının bir kısmını açık bıraktım ve kumaş sıyrılmasın diye dikişin hemen dışından zig zag dikiş geçerek yanlardaki kulakçıkları kestim.

kumaskutu2

Ağzında bıraktığım açıklıktan kutuyu çevirdim ve ütü ile dikiş yerlerini düzelttim.

kumaskutu3

Açıklığı el dikişi ile beli olmayacak şekilde kapattıktan sonra ortada kalan kare etrafından düz bir dikiş geçtim ki bu illaki gerekli değil.

kumaskutu4

Kenar kulakçıklarını kutu oluşturacak biçimde bir birine iğneleyip kutunun dışından düz dikiş geçtim elede yapılabilirdi bu ama toplamda dört kat kumaş birde makine dikişi ile birleşince kumaş kutu içine tela karton vs koymadan da dik durabiliyor bu sayede.

kumaskutu5

En son taban çevresinden de makine dikişi geçtim ki kutunun duruşu güzel olsun.

kumaskutu6

İşte bu kadar basit anlatımı yapılışından uzun sürüyor benden söylemesi.

About ornitorenk handmade

Nedenini bilmediğim bir şekilde sadece ama sadece diktiklerimi paylaşmak amacıyla açtığım bu blog zamanla benim günlüğüm haline geldi. Henüz yazmaya başlayalı çok olmasada kendisinden beklemediğim bir biçimde geriye dönüp baktığımda yaşarken unutmam sandığım aklımdan silinip giden anları bana hatırlatır oldu. Hiç bir zaman düzenli tutamadığım bebek anı defterim, hiç bir zaman baskısını almadığım binlerce ama binlerce fotoğrafım, okuduğum kitaplardan bir kelime, sevdiğim müzikler, yaptığım resimler. İyiki varsın blog. oğluma, gülen yüzüme, asi meleğime not: seni çok seviyorum...

4 responses »

  1. Anam anam tam zamanında bir paylaşım… Çekmecelerin içine organizer babında dikmeye başlordum ki kartonu nerden dürterime takılmıştım… E ben bile bunu beceririm ( sanırım) ( beceririm di mi? ) … Saol be orni 😉

    Beğen

  2. kartonu dıştan 🙂 köşelerden birer taraf açık bırakılıp karton dıştan sokulacak daha doğrusu köşeler hep içteki katmandan birleşecek üst katman sürfilelenip ya da dikmeden önce üst kat kıvrılıp öle birleşecek 🙂 sen bundan daha güzelinide becerirsin ben dikiş masası üzeri masura vs toplama amaçlı minik yaptım ama daha büyüğünde karton gerekir ya da içine kapitone elyaf vs. kartonlu proce adım adım deneyeyim bayramda ben 🙂

    Beğen

  3. dene yahuu… anlattığından bile bişi anlamadım… bak burda kafası basmayanlar var… kamu yararına bekliyoruz bu çalışmayı :))) öpüyorum seni… not:avize mükemmel olmuş… ama denemeye kalksam annemin yüreğine iner :))

    Beğen

  4. hey yarabbim sendeki nasıl bir tevazudur bendeki de nasıl bir öz güven 😀 bir mühendise bir kare kutu hakkında yazı hazırlayacağım tutmayın beni a dostlaaaar
    benim bile yüreğime inebilir dantelden şu yıla kadar nefret ettiğini sanan ben şimdi dantel ayrıntılardan hoşlanır oldum tabiki örtü örtü her yerde olmayacak ama desen olarak bir köşeden ce ee diyebilir bir kasenin kenarından falan mesela bu örtüler benim öğrenci evimin dantelleri (Allahım imajıma bak dantelli öğrenci evi) bir örtü üç tane biri tek ti birde motif denemeleri var bir kutu bunlar feda edilebilir olanlardı yani ama bir oda takımını asla kullanmayacak olsam da tutkala canınada okuyamam annemim şişe dibi gözlükleri hala sandığımda.

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

