Durum Raporu VII

Standard

Bu durum raporları daha ne kadar sürer bilmiyorum. TTnetle olan kablolama sorunumuza hala bir çözüm önerisi gelmiş değil üstelik kullanamadığımız ve evimize ulaştırmadıkları internet için hala fatura ödemekteyiz. Bir yandan da Alper’in dediği gibi birbirimize daha çok vakit ayırır olduk ve vaktimizi daha verimli geçirmeye başladık bu sayede. En iyisi bu sıkıntı giderildikten sonrada bu düzenden sapmamak.

Haftaya gelecek olursak;

Leziz bir hediye aldım önce. Kuzugöbeği bulması zor olan bir mantar cinsi kendisinden haberim olsa ve tezgahlarda görsemde hiç tatma şansım olmamıştı. Şu an mevsimiymiş ve kocamın bir iş arkadaşı bana göndermiş bunları. Ne zarif bir davranış ve  öylesine lezzetli ki anlatamam. Çeşitli tarifler olmasına karşın ben önce suyunu salıp çekinceye kadar tencerede tuttuktan sonra saf zeytinyağı ve soğanla kavurdum o kadar. İlk kez tadacağım bir lezzetti başka şeylerle maskelemek istemedim. İyiki de öyle yapmışım. Mevsimi geçmeden bulursanız deneyin.

durumraporuVII1

Bir sürü ama bir sürü kumaş biçtim. Benim için dikişin en sıkıcı kısmı ve genelde kalıp çıkarıp biçmeye üşendiğim için bir türlü başlayamadığım dikişler olur. O yüzden bu kez bir sürü şey biçtim. Bir elbise, bir buluz ve bir etek görüyorsunuz fotoğrafta bundan sonra ara ara böyle yapmaya karar verdim.

durumraporuVII2

Eskiden de evde ekmek yapardım uzun süredir yapmamıştım hafta sonu bir kocaman bir de küçük ekmek yaptım. Bir süre gider bu artık çavdarlısı, kepeklisi, tam buğdayı.

durumraporuVII3

Ve kumaşlar ve kumaşların şahı pazen.

Neredeyse bende bir tutkuya dönüşen kumaşlar Ankara’dan geldiler benim için ve bu kez yanlarında birde kutnu getirmişler sanki benden kalem pantolon dik mi diyor kutnu yoksa bana mı öyle geliyor? 🙂

durumraporuVII4

About ornitorenk handmade

Nedenini bilmediğim bir şekilde sadece ama sadece diktiklerimi paylaşmak amacıyla açtığım bu blog zamanla benim günlüğüm haline geldi. Henüz yazmaya başlayalı çok olmasada kendisinden beklemediğim bir biçimde geriye dönüp baktığımda yaşarken unutmam sandığım aklımdan silinip giden anları bana hatırlatır oldu. Hiç bir zaman düzenli tutamadığım bebek anı defterim, hiç bir zaman baskısını almadığım binlerce ama binlerce fotoğrafım, okuduğum kitaplardan bir kelime, sevdiğim müzikler, yaptığım resimler. İyiki varsın blog. oğluma, gülen yüzüme, asi meleğime not: seni çok seviyorum...

15 responses »

  1. benim de kesilmiş bluzlar var ama sırf uygun renk dikiş ipliği almaya üşendiğim için bekliyor.pazen kumaşlara bayıldım !!! o kutnu denilen kumaş benim aklımda kutlu diye kalmış. bizim köyde gelinler giyerdi. annem kutlu şalvar falan derdi, aklımda kutlu kalmış, demek kutnuymuş. çok güzel anıları olan bir kumaş.zemindeki kırmızı kumaş da pazen mi ne kadar güzel bir deseni var, burada hiç rastlamadım o desene.hayırlı olsun güzel kumaşların 🙂
    çarşamba akşamı istanbul yolcusuyum hadi hayırlısı.

    Beğen

  2. kutnu gaziantep işi ipek ve pamuğun bir arada kullanıldığı bir dokuma bu belki çakmadır ipler kendinden renkli değil kumaş dokunduktan sonra boyanmış o yüzden çakma olabileceğini düşünüyorum. O kırmızıda pazen çok kırmızı ama değilmi 🙂 çok sevindim senin için birincilikle dön

    Beğen

  3. internet bağlantısının gitmesi bazen çok yararlı olabiliyor, bu sabah fırtınadan elektrikler yoktu ve ben de yaratıcılık üst düzeye çıktı.. sanırım bu kablosuz internet, elektromanyetik dalgalar yavaştan yavaştan beynimizi pişiriyor.. önlemini almazsak sonunda senin ekmek gibi olacak beynimiz:).. kesilmiş kumaşların ne kadar pastel, yumuşak renkler..ve pazenler de ne kadar göz alıcı.. çizgili olandan halk oyunları kıyafetimde cepken yelek olarak vardı.. ne güzel o da..güle güle dikin, giyin..

    Beğen

  4. Kutnu sözcüğünü ilk defa duydum. Ama bu veya buna benzer kumaşı, yöresel kıyafetlerde falan görmüştüm. Burada üç etek denilen bir kıyafet var, biz küçükken köylü kıyafeti diye pek severdik. Okulda da öyle herkes köylü kızı olamazdı, çünkü hem okullarımın hem de sanırım o dönemde herkesin imkanları kısıtlıydı. Her sınıfta bir veya iki arkadaşımız köylü kızı olabiliyordu:)) Ben hiç giyemedim snıf snıf:(( Ama ben daha çok da Kafkas grubuna girmek istemiştim. Babaannemin annesi gerçek Çerkezmiş, bir yerden çekiyor galiba:) Onların o hayal gibi dansları daha çok cezbediyor beni. Neyse, gelelim senin kumaşlara tekrardan: Seneye kesin kararlıyım, hiç değilse bir ev elbisesi dikerek bu pazen işine kesin dalacam. Ne güzel kumaşlar alıyorsun, buluyorsun böyle. Kırmızısı ayrı güzel, mavisi ayrı. Şimdiden neler dikeceğini merakla bekliyorum.

    Beğen

  5. üç eteği biliyorum hemşerim galiba söylemedim ama ben aslen uşaklıyım bizde 23 nisanda giyerdik üç eteği oradan hatırladığım o kumaş renkli saten gibi ipek ipliklerle dokunmuş olurdu bu dokunduktan sonra boyanmış bir kumaş o yüzden sanırım çakma ama olsun yinede çok güzel. kumaşlar ankara istanbul gibi yerlere giden arkadaşlarımca getiriliyor sağolsunlar. aslında pazenin yazı kışı yok hatta tam şu havaların kumaşı ama yüzeyinin yumuşak dokusu sanki çok sıcak tutarmış gibi görünüyor

    Beğen

  6. pazen,kutnu,üç etek çocukluğumu anımsattı..annem dikerdi pazen pijama(paçalı don derdi büyükler 😀 ),elbise,pijamanın paçası lastikli olsun diye dikilirdim annemin başında,yakası örgü elbiselerimiz vardı:))halk oyunlarında giyerdik üç etekle kutnudan dikilmiş giysileri…

    Beğen

  7. geçenlerde uşak il kültür müdürlüğünün sitesini dolaşırken yöresel giysiler kısmında bizim donlardan bahsederken şalvar yazdıklarını gördüm burada uşaklı komşumda var ona bahsettim ne zaman şalvar giyilmik uşakta don denir ona dedi. sanırım pek sevgili yetkililer donu başka birşeyle karıştırıp ayıp saydılar.

    Beğen

  8. :)) Paçalı don! Ayol iç Ege hep biliyor demek ki bunu:))) Ayrıca şimdi yeniden hatırlıyorum, bizim de çocukluğumuzda annelerimiz pijamalarımızı pazenden veya mevsimine göre Sümerbank basmasından dikerlerdi.

    Beğen

  9. bende çocukken bana dikilen paçalı donlardan birinin desenini çok beğendiğimi ve özellikle hep onu giymek istediğimi hatırlıyorum şimdi bulsam yine giyerim 🙂

    Beğen

  10. Bol yayın ve yazı girilmiş, Mantarı size de göndermeleri büyük incelik, çok enteresanmış bizim evede eşimin arkadaşı “toklubaşı otu” diye bir ot göndermiş sağolsun dostlar, öğrenip yapacağım yemeğini. Kumaşlar ve biçme konusuna gelince, ben kesme değil de şu burdalardan kalıp çıkartırken canım çok sıkılıyor, değilse seve seve kesiyorum, kesersem hemen dikmek istiyorum. Hoş farklı sebeplerle süründüyse çok zor bitiyor ayrı konu.

    Kumaşlara bittim. Pazenler harika..

    Beğen

  11. ah o burdanın kargacık burgacık çizgileri o ortak dert ben birde üzerine biçmeyi ekledim hahaha dün yine bir parça daha biçtim. bende biçtiysem o gün dikmeliyim ama bazen sırf kumaşı yere ser her yer iplik içinde kalsın, koşuşturan iki kedi kumaşın üzerinden geçip toplasın kedilere homurdan kumaşı düzelt, o sırada bir tane minik şirinlik muskası elinde oyuncağı koşarak kumaşın üzerinden geçsin kumaşı düzelt çocuğa homurdan ve hemen ardından dikkatsiz bir koca kişisi kumaşın üzerinden geçsin cinnet geçir kumaşı düzelt birtane diktiysem hemen fırsat varken bir tane daha biçiyorum ki canım dikmek istediğinde sonra tüm bunları düşünüp vazgeçme şansım olmasın 😀
    çok güzeler gerçekten değil mi?

    Beğen

  12. Handan hanımcığım toklu başı çok güzel bir ot çok severim :)pişirmesi kolay soğan kavurup üstüne kıyılmış yıkanmış otları atıp kısık ateşte kavrularak yapılıyor ister sade ister sarımsaklı yoğurtla tüketiliyor afiyet olsun..dikiş işlerinizde kolaylıklar 🙂

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

