Durum Raporu VI

Standard

Renklerin en güzeli, hangi renge dokunursa o…

enkiymetlim

Bizim için çok güzel bir manzarayken, bir tanesinin bile büyütülüp toplanması öyle zor öyle zahmetli ki. Hani pazarda hep çok pahalı buluruz ya her şeyi ben yetiştirsem inanın kıyıpta pazara çıkaramazdım sanırım.

durumraporuVI2

Olsun mu, olmasın mı?

durumraporuVI3

About ornitorenk handmade

Nedenini bilmediğim bir şekilde sadece ama sadece diktiklerimi paylaşmak amacıyla açtığım bu blog zamanla benim günlüğüm haline geldi. Henüz yazmaya başlayalı çok olmasada kendisinden beklemediğim bir biçimde geriye dönüp baktığımda yaşarken unutmam sandığım aklımdan silinip giden anları bana hatırlatır oldu. Hiç bir zaman düzenli tutamadığım bebek anı defterim, hiç bir zaman baskısını almadığım binlerce ama binlerce fotoğrafım, okuduğum kitaplardan bir kelime, sevdiğim müzikler, yaptığım resimler. İyiki varsın blog. oğluma, gülen yüzüme, asi meleğime not: seni çok seviyorum...

11 responses »

  1. Ayyy senin yerine orada olmak isterdim, bayılırım domatesi koparıp yemeye ve bayılırım orda gezerken o domates bitkisinin kokusuna…
    Ve evet katılıyorum o ne renge dokunsa en güzeli odur inanıyorum sana 🙂

    Beğen

  2. Pazenin rengi ve deseni ne kadar güzelmiş.

    Valla o domatesleri ellerken sizin yerinizde olmayı ne çok isterdim.

    Kırpıkın güzel yanaklarında kocaman öpüyorum 😀

    Beğen

  3. evet bu pazeni bir gün buraya yolunuz düşerse birlikte gideriz domatesleri toplamaya.
    kırpıkı akşam sizin içinde öpeceğim bahaneli bahanesiz öpüyorum sürekli nasıl olsa :))))

    Beğen

  4. gerçekten o kadar zor ki domates yetiştirmek.. biz geçen sene tohumdan saksı da domates yetiştirdik..toplam ürün 10 tane falandı ama o 1 tane domatesin tadi bile 10 kaplan gücündeydi.. neyse ki babamın köydeki bahçesinde her yaz bol mahsulümüz oluyor da doyasıya yiyoruz.. bahar fotolarının hepsi mankenlerden dolayı çok güzel.. pazenden fatımanın eli broş mu olacak acaba ?

    Beğen

  5. ahhh içimin yağları eriyor şu domates tarlasını gördükçe !!
    Gonca ,bağa gel bostana gel diye çağırıyon resmen yahuuu !!

    Beğen

  6. son iki yıla kadar beş altı yıl denedik doğal yöntemler ve tohumlarla sebze yetiştiriciliğini domates çoğunlukla nazlıydı ve tohum iklim farkı nedenli az ürün verdi ancak çok lezizdi biberde hiç sorun yaşamadık hatta bitkiyi sökmeden iki yıl ürün aldığımız oldu. ancak son iki yıldır yaşanan kelebek sorununu sarmısak arap sabunu gibi doğal yöntemlerle yenmek mümkün değil ve pes ettik çünkü ben ocak ayı gibi başlayıp üç ay boyunca evde oluşturduğum bir alanda viyollerde tohumu fidana dönüştürüyordum ki çok uzun ve zahmetli bir süreç sonunda kelebek gelip her şeyi yok edip gidiyordu. sera bitkilerini esas olarak sevmiyorum aslında ve mümkün olduğunca eve sokmuyorum ancak harcanan emek inanılmaz. sabah altıda seraya girmek öğlen sıcağını o camların altında karşılamak çok zor ve aylarca süren bu çalışmanın sonucunda ürün fiyatını üretici değil komisyoncu belitliyor bu acımasızca. görüntüye gelirsek muhteşem iki metreden daha yüksek askıya alınmış domatesler pırıl pırıl muhteşem.
    pazene gelince son zamanlarda aldığım daha doğrusu tam olarak alamadığım sürünen siparişlerden biri fatmanın eli elbiselerimden olacaktı. uzun mailleşme süreci sonucu her konuda anlaşıyoruz da ölçülerin verilmesine geldik mi kalıyoruz iki aydır etek boyu ölçüsü bekleyen bir siparişti ve ben dün itibariyle siparişi artık bu saatten sonra ölçü gelsede dikmemeye karar verdim. elimde dikilmiş ve yine aynı şekilde paça boyu bekleyen bir parça zaten kalmışken bir de elbise eklemeyeceğim kervana. ki kumaş elimde tek parçaya ancak yeteceği için iki kişiyide geri çevirmiş olduğum halde.

    Beğen

  7. evet saksıda yetiştirdiğimiz de böcek basmıştı..resmen toprak kaynıyordu böcekten.. lezzet inanılmaz ama hasat o kadar az ki..mecburen ilaçlıyorlar seracılar..ama o lezzeti asla tutmuyor.. babam fideden yetiştiriyor..tabi o fide büyüyene kadar ilaçlıyorlar ama babam asla ilaçlamadığı için tadı piyasadaki yavan domateslerden çok daha güzel oluyor.. seracılar o sıcakta, nemde ne emeklerle büyütüyorlar..sabır işi..
    dikişte sipariş işi de sabır işi.. her işte vardır bi hayır diyelim..

    Beğen

  8. Aaaah aaaah… O kelebekler beynimi yemeğe başladı bu görüntüleri görünce… Oralarda olmak yada buralarda bu imkana kavuşmak hayallerine kapılmakatan kendimi alıkoyamıyorum… En azından gerçek insanların gerçekten bu güzelliklerini yaşayabildiğini bilmek hayallerimi plana dönüştürmek için güç veriyor… Sevgiler 🙂

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

