Durum Raporu V

Standard

Hafta başı beni çok mutlu eden bir posta ulaştı elime. Aslında geleceğini önceden bilmeme rağmen içinden çıkan kalıp olunca heyecanlanmamam mümkün değil. Mevlüde pantolonunu çok beyendiğimde bir süre sonra Türkiye’ye geleceğini istersem benim için kalıbı çıkarıp Türkiye’ye geldiğinde postaya verebileceğini söyledi. Şalvarın her türlüsüne aşırı düşkün benim için bu kalıp çok değerli. Mevlüde birde öyle özenli çıkarmış ki kalıbı açıklamalar hem Fransızca hem Türkçe üstelik kendi eklediği öneriler ve dikim aşamalarının fotokopiside var. Her şey ince ince düşünülmüş ve sevgiyle hazırlanmış beli 🙂

99006c02-94b6-416e-a54a-b7bec05cf0dbwallpaper

Bunun dışında yorulduğum bir hafta geçirdim yoğun iş günleri ve toplantılarla geçti haftam hafta sonu ise yine yoğun ancak eğlenceliydi. Üzerinde çalıştığımız duvar resminde biraz daha ilerledik. Hayatımda ilk kez at resmi üzerinde çalıştım çok heyecanlıydı. Ve yüzler ve ince detaylar baya zamanımızı alacak gibi. Sol köşedeki kadının gülümsemesini oldukça çarpık yapmışım birlikte çalıştığımız Perihan hanım Jane Seymour a benzetti ağzını 🙂

durumraporuV2

Pazar günü ise yakın bir köyde kahvaltı ve yürüyüşle geçti. Tarif vermeyeceksem yiyecek resmi paylaşmayı etik bulmuyorum (ba ba ba etik blogger ornitorenk) ama yürüyüş kısmından sevdiğim iki kare.

durumraporuV3 durumraporuV4

 

About ornitorenk handmade

Nedenini bilmediğim bir şekilde sadece ama sadece diktiklerimi paylaşmak amacıyla açtığım bu blog zamanla benim günlüğüm haline geldi. Henüz yazmaya başlayalı çok olmasada kendisinden beklemediğim bir biçimde geriye dönüp baktığımda yaşarken unutmam sandığım aklımdan silinip giden anları bana hatırlatır oldu. Hiç bir zaman düzenli tutamadığım bebek anı defterim, hiç bir zaman baskısını almadığım binlerce ama binlerce fotoğrafım, okuduğum kitaplardan bir kelime, sevdiğim müzikler, yaptığım resimler. İyiki varsın blog. oğluma, gülen yüzüme, asi meleğime not: seni çok seviyorum...

16 responses »

  1. Mevlüde Hanım’ın hakikatten incelikle hazırlanmış postası:) ve kalıpları. Bu tarz detayları düşünen insanları her zaman sevmişimdir:) Öte yandan resim gayet hoş görünüyor, her ne kadar soldaki kadın’ı Jane Seymor’a benzetilse de buradan o kadar detay belli olmuyor. Öte yandan Efekan ile yürüyüş harika olmalı.. Çocukların dünyası bizlerden zengin..

    Beğen

  2. bu kalıbı baz alıp farklı parçalar denemeyi düşünüyorum çok güzel volanları var ve uygun kumaşla harika olur. aslında ağız değil burnu yamuk yapmışım ama yüze asıl ifade veren burun olduğundan ağzı sanki yamukmuş gibi 🙂 evet efekana her ayrıntı heyecan veriyor onunla ve bunu paylaşmak çok zevkli

    Beğen

  3. Ana; benim Kırpık Fener’ liymişki …. (Ben değilim de)

    Resmi oldukça başarılı buldum. Daha önce yazdığım dilekler aynen geçerlidir.

    Koca resim çabuk da bitti üstelik. Da Vinci görse o da tebrik ederdi eminim.
    Jane Seymour’ un gözleri farklı renklerdedir. Madem benzettiler gözlerini de değiştirin tam olsun di mi 😀

    Şalvar size yakışıyor; eminim döktürürsünüz siz de ; hadi yapın, bakalım bakalım…

    Fotolara bayıldım; bizim oğlan sahiden de Kırpık yahu :DD

    Çok güzel bir hafta olması dileklerimle,

    Beğen

  4. vay demek efekanda küçük kanaryalardan.. benim dinoyu fenerli yapana kadar canı çıktı eşimin ama sonunda safkan fenerli oldu..çok güzel çıkmışsınız, içim açıldı..

    Beğen

  5. Duvar resmi 23 Nisan için mi? Zor bir işe kalkışmışsınız. Kolay gelsin. Şalvar için dökümlü kumaşlar iyi olur herhalde. Ben de pazar günü kendime bir pantolon dikmeye başladım. Sonra yemeğe Özdilek’e gittik. Aslında aklımda alışveriş vardı, yoksa canım bir şey yemek istediğinden değil. Eşimle kayınvalidemi restoranda bırakıp bir koşu üst kata çıktım. Yeni sezon kıyafetlere daldım, bir kaç deneme yaptım, yok. Pantolonların hepsi birden üstümde kötü durduğuna göre, kendi vücudumda bir gariplik olmalı diye düşündüm:) Bütün beller aşırı bol, bütün basenler aşırı dar. Bunlar nasıl kesim bilemiyorum. Ya da benim vücudum marka kabul etmiyor:) Neyse. 4-5 tane de şöyle oraya buraya giyeceğim şık trikolar baktım, onlar da olmadı. Yahu büyük bedenlerde bile (üst beden 42 bakıyorum) buluzların boyları çok kısa. Acaba ben mi fazla uzunum desem, e kazulet de değilim. Elim boş döndüm. Kalan pantolon dikişine devam ettim. Üstüne bir de yeğene jile diktim. Fotoğraflayıp göstericem yakında. Bu günden itibaren mesai saatlerimiz değişti. Ben geçici görevle sekreterliğe alınmıştım. İşimiz hastanelerle, tüm yurtta hastaneler akşam 4-4,5 gibi mesaiyi bitiriyor, biz 5,30 a kadar mesai yapıyoruz. Hastane her türlü alışveriş merkezine uzak, insanların hiç bir işine yaramayan 1,5 saat öğle arası… Ben de eve gelmeye karar verdim artık. O 1,5 saatte fotoğraflarımı çekebilirim:))

    Beğen

  6. kırpık hem fenerli hem galatasaraylıymış iki takımıda seviyormuş hem kırmızı çok güzelmiş ve insan pekala iki takım birden tutabilirmiş 😀 ancak ben fenerli babası fenerli olunca üstündekide fenerli. Resmin baz boyamasını okuldaki öğrenciler yapmıştı biz onun üzerine çalışıyoruz gerçi böylesi benim için daha zor sıfırdan yapmayı tercih ederim her zaman her işi iki hafta sonu çalıştık bir hafta sonu daha buluşup bitirme niyetindeyiz bir dahada bu sahneler yaşanmasın dileğindeyiz. Jane’in burnunu biraz düzelteceğim bakalım o zaman ağızda düzelir gibi geliyor.
    kırpık saçları uzadıkça dahada kırpıklaşıyor ancak hafta sonu saçlar yine kesilecek dermatit problemiyle boğuşuyor minik kırpık üç yılı aşkın zamandır havalar ısınıp saçların altında boynu terledimi fısır fısır kabarıyor yine kabarmış boynu dün konuştuk uzun saçı sesede canının daha fazla acımaması için saçları kısaltmaya karar verdik. ilk kırpma nedenimizde oydu zaten kırpığı. kocaman sevgi ve muhabbetlerimle öpüyorum sizi.

    Beğen

  7. duvar resmi 23 nisan için değil ama o tarihe denk gelecek sanırım anadolu lisesinin merdiven boşluğunda koca bir duvar. hazır giyimde aynı sorunla bende karşılaşıyorum bel kısmı hep geniş sanırım yıllardır düşük bel dike dike hazır giyim sektörü beller yukarı çıkınca ölçüyü şaşırdı. ancak ben artık çoğunlukla alışveriş yapamıyorum ya kumaş kalitesiz geliyor, ya dikişi beğenmiyorum ya dikerim ki ben bunu yu yaşıyorum.
    demek sekreterliğe geçtiniz biz hep kızıyoruz oradakilere sürekli bir evrak isteme mail gönderme ışıkları kapatın enerji harcamayınlar vs. ama bizim mesaide kasımdan beri kanunsuz bir biçimde dörtten beşe çıktı öyle istemişler gün içinde bir saat hastaneden ayrılmadan dinlensinler demişler ancak ne dinlenebilecek bir mekan nede fısat var ah dertlerim pek çok dokunmayın nurten hanım 🙂

    Beğen

  8. resim harika olmuş !!!bazı kadınlar çarpık gülüyor, bu resimdeki kadında çarpık gülen kadındır belki 🙂
    bu tarz pantolonlara bayılıyorum, ama bana yakışmaycağını düşünüp vazgeçiyorum. harem pantolonda bile kararsız kaldım. sen dik üzerinde göreyim belki ben de heves ederim. gerçi benim geniş açı basenler iyice geniş görünür bu pantolonla.
    buldun yakışıklı oğlanı öper koklar durusun tabii!! ya senin ne kadar yakışıklı bir oğlun var maşallah !!
    bahar en güzel mevsim bence ne güzel çıkmış fotoğraflar 🙂

    Beğen

  9. ben bu kalıptan etekte dikmeyi düşünüyorum bakalım neler çıkacak ortaya.
    ah filiz ah bana nasıl güzel geliyor ya bu minik karga yavrusu, öpmelere doyamıyorum 😀

    Beğen

  10. Ah canim yaa mutlu olman benide mutlu etti:) Begendigim seyleri kendime saklamayi sevmem, paylasmak herzaman iyidir. Ama cok utandigimida itiraf edeyim:) Fransizcadan turkceye ceviri bolumunu gorunce sanki ukalalik etmisim gibi geldi biran. Ama ben hep duzmantikla dusunurum. Mesela: ben burada dikis kursuna gittigim icin herseyi fransizca ogreniyorum, dikis dergilerimde fransizca, sanirim bu yuzden turkcesini hic merak etmedim:)) Siz Turkce ogrendiginiz bir seyin ingilizcesini merak edermisiniz gibi:))) Duz mantik iste, hosgorun ne olur:)) resim harika olmus, sanirim yamuk gulen hatun ben oluyorum, cunku bende yamuk gulerim:) Efekan ne yakisikli bir delikanliymis, tuh tuh tuh, keske oraya kadar gelmisken cicegimi cikolatami alip gelseymisim:) Kocaman opuyorum Gonca’cigim. Uretimlerini sabirsizlikla bekliyorum.

    Beğen

  11. aaaaa lütfen benim çok hoşuma gitti bu o yüzden paylaştım, senin kalıbı benim için çıkarman ve ardından Fransızca’yı Türkçe’ye çevirmen sonra ardından belki yanlış çevirmişimdir diye birde aslını yazman ne incelikli bir davranış. ah keşke gelseydin bende sana bir kahve yapardım güzel güzel sohbet ederdik. ama daha yazında geleceksin Antalya’ya nasılsa değil mi 😀

    Beğen

  12. Demek kızıyorsunuz:) Laf aramızda ben de bu düzene çok kızıyorum. İşten çok bürokrasi üretiyoruz. Biz buradaki en büyük hastaneydik ve eczane ve ayniyat eczanesi ekibi olarak SSK hastanesi kökenli olup pratikliğimiz de ayıptır söylemesi, oradan gelmektedir. Dolayısıyla bu Kamu Hastaneleri şeysi -:)- ilk ortaya çıktığında, zannettik ki, mal varlıkları bir seferliğe mahsus oradan oraya çıkış yapılıp geri hastanelere iade edilecek. Amacımız kendi hastanemizi devrederken, elimize mi yapışacak, diğer hastaneleri de devredivermekti:)) Kasımda 1 hafta kadar tüm ambarları kapattık. İşleyişi durdurduk. Öncesinde servis depolarına oldukça hesaplayarak kitaplayarak da olsa bir miktar toplu çıkış yapmıştık. Ama hazıra dağ dayanmadı. Devir ertelendi diye tuttuk tekrar açtık. Servis hemşireleri ile aramız bozulmanın eşiğine geldi bu bir haftada:)) Üstüne bir de sene sonu mali hesap kapama vs ile 1 hafta daha aynı şeyleri yaşadık. Neyse işte şimdi anladık ki biz başka bir iş üstlenmişiz:)) Üstelik kendi hastanelerimizin işinden de kopamadık. Hele sarf malzemeye bakan arkadaşlar bir türlü eski görevlerinden kopamıyorlar. Hastane adına yazı yazıp sekreterlik adına aynı yazıyı alıyor, yine sekreterlik adına cevapveya olur yazıyorlar. Yazıların puntosu, harflerin kalınlığı, ilginin yeri, imzaların parafların konumu yüzünden sayısız kere de bu yazılarımız geri dönüyor. Biz eskiden de bir sürü hastaneyle mal alış verişi yapıyorduk. Puntoların büyüklüğü anlaşmamıza mani olmuyordu:)) Neyse, bizim birim stoklarla ilgileniyor. Hastanelerin stoklarını 2 ay ve altına indirmek için çabalıyoruz. Sık sık denetimlere gidiyoruz, çok komik şeyler oluyor. 2 aylık stok konusuyla ilgili, “en iyi ihtimalle, o da itiraz falan olmazsa 3 ayda mal alabildiğin ihale sisteminde 2 aylık stok da ne ola ki behey” diye başlayan ve sistemin köküne kibrit suyu banyosu öneren cümleler de kurmuyor değiliz. Ama şimdilik oldukça başarılı çalışmalar da yaptık hani. Eee, ademoğlu ümitle yaşıyor ne de olsa:) Benim de geleceğe dair ümitlerim var. İşler yoluna girecek gibi görünüyor. Yine de ihale sisteminin süreler açısından birazcık gevşemesi lazım. Sanki ilaç almıyoruz da Fırat üzerine baraj kuruyoruz. Bizler geçici görevle sekreterlikteyiz. Bir kaç ay sonra eski görev yerlerimize geri mi döneriz, çalışmaya devam mı ederiz bilemiyorum. Geri döndüğümüzde bulduklarımız ne olacak, o da ayrı elbette:))

    Beğen

  13. kızıyorum vallahi her gün bir mail sistemden görebilecekleri bilgileri talep eden tabi dediğiniz gibi imza yeri punto şeysi ayarlı formatlı şu saatte elimizde olacak şekilde diye ama bu mailin konusu bazen ayniyat depo olurken bazen satın alma bazen sivil savunma olabiliyor ve ellerindeki sanırım tek mail adresi olan bana geliyor hepsi mail kime gelmişse muhatabı odur mantıklı boğuşuyorum da boğuşuyorum o işle ama kendi işim kalıyor ben kızmayayım da kim kızsın artık işinin ne olduğunu bilmediğim müdürlük ise kendine iş üretmeye çalışıyor toplantılar düzenliyor sabah beşte kalkıp dört saat gidiyorum power point sunumunu izleyip akşam dört saatlik yolu geri dönüyorum işim bu arada kalıyor. yönetim puan diyor anket diyor puanı sanki ben alıyorum vallahi öyle olsa can feda dökülen bir işleyişe dökülen bir binaya ne puanı vallahi caydım (kaş’ta bıkmak anlamına geliyor bazende vazgeçmek)

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

