Pazar Konseri

Standard

Eskiden pazar konserleri vardı, çoğunlukla şikayetçi olunurdu ama tek kanallı dönemde televizyon kapanış saatine dek açık tutulduğundan izlenirdi. Dünyanın nabzından söz ediliyor hani artık elektronik eşyaların çokça yaydığı dalgalar nedeniyle duyamadığımız için ruhumuzun huzursuzluk duyduğu ses, bu çok sesli senfonik programda ruhumuzu besleyen bir programdı. Günümüzde çokça dinlenilen müzikaliteden fazlaca uzak adını ne koymam gerektiğini bilmediğim tek sesli eserler haz vermiyor bana. Ruhumu çok seslilik besliyor. Sizinle de paylaşmak istedim.

About ornitorenk handmade

Nedenini bilmediğim bir şekilde sadece ama sadece diktiklerimi paylaşmak amacıyla açtığım bu blog zamanla benim günlüğüm haline geldi. Henüz yazmaya başlayalı çok olmasada kendisinden beklemediğim bir biçimde geriye dönüp baktığımda yaşarken unutmam sandığım aklımdan silinip giden anları bana hatırlatır oldu. Hiç bir zaman düzenli tutamadığım bebek anı defterim, hiç bir zaman baskısını almadığım binlerce ama binlerce fotoğrafım, okuduğum kitaplardan bir kelime, sevdiğim müzikler, yaptığım resimler. İyiki varsın blog. oğluma, gülen yüzüme, asi meleğime not: seni çok seviyorum...

10 responses »

  1. Fazıl Say’ın İpek Yolu Senfonisi tek bir notayla başlar. O da dünyanın dönerken çıkardığı sesin notasıdır.

    Senfoni süresince o nota, bir kontrbas tarafından orkestraya sürekli eşlik eder. İpek Yolunun geçtiği ülkelerin tınıları senfonileşirken dünyanın döndüğünü sembolize eden o ses hep duyulmaktadır.

    Ne güzel bir post olmuş bu….

    NOT: Baykuşların güzelliği gözden kaçtı sanılmasın

    Beğen

  2. Ben diyom Nurdan Hanım yürüyen, yazan hatta konuşan ansiklopedi diye 🙂
    pazar konserlerini bilirim hikmet şimşek sunardı ,bizde hayretle dinlerdik. köyde biz klasik müzik dinliyorduk yav trt sayesinde. her besteyi de sevmezdik ,tabii belli başlı besteleri çok severdim.efes anadolu reklamı bizim klasik müziğe bakışımızı iyi gösteriyor aslında.

    Beğen

  3. evet nurdan hanım sayesinde hiç bilmediğim şeyleri öğreniyorum iyiki yolumuz kesişmiş.
    pazar konserleri trt nin trt olduğu kültür yayınları yaptığı şimdiki cinnet çağından uzak olduğu dönemde vardı iyi ki de vardı köyde bile dedelerimiz farketmeden senfonilerle, klasik müzikle yoğruldu. şimdi kucaklayıp camdan atılası bir alet televizyon. efekan çok sevdiğim öğretmeni sayesinde televizyon aptal kutusudur diyor ama çizgi film izleme isteğine yenik düşüyor. bizde izlemiştik psikopat olmadık diye kendimi rahatlatmaya çalışıyorum ve günde bir saat izlemesine izin veriyorum bazen süre aşımına çaktırmadan göz yumuyorum ama yüreğim sızlıyor ve onunda sızlıyor farkında anne çizgi film aptallaştırmaz diyor, hayal gücüm gelişir diyor için için korkuyor aptallaşmaktan.

    Beğen

  4. çizgi filmden bir şey olmaz canım zaten her çizgi filmi de sevmiyor çocuklar, belli başlı filmleri seçip onu izliyorlar.benim 2 yaşındaki yeğenim keloğlan ve pepe çıktı mı tv başına koşuyor hemen 🙂 ama yabancı kayanklı çoğu çizgi filmde bilinçaltına gizliden mesaj veren görseller varmış. geçen bu konuyu tartışıyorlardı tvde. çizgi filmleri yavaşlatınca cinsellik çağrıştıran bir sürü sahne yakalıyorlar. göz görmüyormuş ama bilinçaltı o görselleri ver mesajları görüyormuş. çoğu türk dizisinde bile varmış o görseller.bizim bilinçaltımız tersten konuşmayı anlıyormuş mesela, çok ilginç

    Beğen

  5. evet subliminal mesaj denen olay. bunu ayıklamak onların bulunmadığı şeyler izletmek ne denli kolay bilmiyorum Türk yapımı çizgi film ve çocuk programları içinde çocuğu yanlış yönlendirebilecek olanlar mevcut tıpkı dizilerdeki gibi. efekan bebekken daha kolaydı bu tv işi kısa süreli baby tv izlerdi sadece ve o kanalda temel olarak şekiler, kavramlar ve renkler gibi şeylerin öğretildiği bir kaç dakikalık yapımlar vardı sıkıntı yoktu büyüyünce ve çevreden çeşitli çeşitli uyaranlara maruz kalınca izlemediği halde bilir oldu bazı şeyleri anlatıma dayanarak ben10 gibi hala hiç izlemedi ama biliyor. sonra transformers lara rastladık bir gün izlemek istedi kıramadım çok hoşuna gitti iyi ve kötünün savaşı esaslı uzaydan gelen araba ve robota dönüşen yaratıkların olduğu bir çizgi film tüm ilgi alanlarını kapsıyor. ilk önce izin verdim zira bizde benzer yapımlar izlemiştik çocukken henüz bir patolojimiz yoktu ve reddedersem bu kez çok üzerine düşeceğinden de korktum. iki üç ay soluksuz akşam başlama saatini bekledi coşkuyla izledi ve şu anda oyunlarında transformers var ancak izlemek aklına gelmiyor. son günlerde dora ve diego izliyor problem çözmeye dayalı macera ve doğa içerikli bir yapım.

    Beğen

  6. küçükken heman ,voltran gibi çizgi filmler izledim bana bir şey olmadı. ben normalim yani sanırım acaba ben normalmiyim yav ? kendimden şüphe ettim bak 😉
    İş ailede bitiyor bence , dışardaki uyarıcılar aile ilgisi, sevgisi görmüş çocuklara hiç etki etmiyor. sağlıksız ortamda büyüyen çocuklara bence daha çok yan etkisi var o gizli mesajların.
    korkmana gerek yok ,senin yakışıklı kuzu en güzel aile ortamında büyüyor, hiçbir gizli mesaj ona etki etmez.

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

