Sürfile Ayağı Kullanımı

Standard

Dikişlerimi temizlerken zig zag dikiş kullanıyordum geçenlerde makineme yeni cici cici bir sürü dikiş ayağı aldım bunlardan biride sürfile ayağı. Ev tipi bir makine için bence harika sonuçlar veriyor. Diğer ayaklarla ilgilide yazılar hazırlamayı düşünüyorum zaman zaman. Kullanımını anlatacak olursam dikişin hemen dışından çok az pay bırakarak fazla kumaşı kesiyoruz.

surfile1

Düz dikiş ayağını çıkarıp sürfile ayağını takıyoruz.

surfile2

Desen seçme düğmesinden zig zag dikişi seçiyoruz.

surfile3

Overlok kadar olmasada benim için harika bir sonuç.

surfile4 surfile5

Zeynep hanımdan gelen bir bilgi kalın daha çok atan kumaşlarda çok daha temiz bir sürfile elde etmek istersekte seçmiş olduğum desenlerden mavi olan dikiş desenini seçmemiz yeterli olurmuş. Birde ayağın siyah parçasına kumaşı dayayıp dikişe yukarıdan başlarsak bütün artıkları içine toplarmış. Yukarıdan kast mesela eteğin yan dikişine çekiyorsanız belden başlarsanız dokumasıyla alakalı bir durum iplik yönü olduğundan tüm iplik artıklarını toplarmışız ben deneyeceğim sizde deneyin görün 🙂

IMG_8742

About ornitorenk handmade

Nedenini bilmediğim bir şekilde sadece ama sadece diktiklerimi paylaşmak amacıyla açtığım bu blog zamanla benim günlüğüm haline geldi. Henüz yazmaya başlayalı çok olmasada kendisinden beklemediğim bir biçimde geriye dönüp baktığımda yaşarken unutmam sandığım aklımdan silinip giden anları bana hatırlatır oldu. Hiç bir zaman düzenli tutamadığım bebek anı defterim, hiç bir zaman baskısını almadığım binlerce ama binlerce fotoğrafım, okuduğum kitaplardan bir kelime, sevdiğim müzikler, yaptığım resimler. İyiki varsın blog. oğluma, gülen yüzüme, asi meleğime not: seni çok seviyorum...

12 responses »

  1. Seçtiğiniz dikişin sol tarafındaki (iliğin diğer tarafı) 6. mavi dikişi seçerseniz özellikle kalın daha çok atan kumaşlarda çok daha temiz bir sürfile elde edersiniz.

    Beğen

  2. Merhabalar, evet doğru desen mavi olan yalnız desen yönü ters olabiliyor bazı makinelerde.Yaparken fark edersiniz zaten…Birde ayağın siyah parçasına kumaşı dayayın hatta dokumasına yukarıdan başlayın bütün artıkları toplar içine.(Yukarıdan kastım mesela eteğin yan dikişine çekiyorsunuz ya belden başlayın dokumasıyla alakalı bir durum deneyin görün. iplik yönüdür.)
    Mutlu hafta sonları..

    Beğen

  3. Vaaay demek bu sürfile ayağıymış:) Oğlum Ankara’ya gittiğinden beri onun odasına çöreklendim. Ama öyle aman aman bir dikiş dikemiyorum. Çünkü sene sonu malum. Üstelik birkaç aydır personel eksikliğimiz yüzünden işler de çok yoğun, eve yorgun geliyorum. Öyle olmasa bile, kış akşamları biraz daha erken eve gelen eşim yalnız kalsın istemiyorum. Neyse, bu yüzden bir işe başlayınca hemen bitsin diye acele ediyorum. Bu telaşla nasıl ve hangi ara bu ayağı takmışsam artık, gri mantomun bir kısmını bununla diktim. O kadar da dalgınım ki, bir terslik var biliyorum ama ne olduğunu anlayamıyorum. Derken oğlum hafta sonu eve gelecek diye odasını derleyip toplamaya süpürmeye kalkınca kapının arkasından normal dikiş ayağını buldum. Ancak o zaman anladım, tersliğin ne olduğunu. Tabi bunda makinamın daha yeni olmasının da payı var. Daha bir sürü fonksyonunu bilmiyorum. Artık bile bile kullanırım.

    Beğen

  4. 🙂 zorlanmadınızmı onunla dikerken ben deneme amaçlı düz dikişi denedim evet dikiliyor ama daha zor. Ben dikişte dikmesem o yıl sonu işleri nedeniyle çıldıracağım sanırım, nihayet perşembe günü denetimimiz bitti daha sakin kafayla dikerim artık diyordum ki olmadı dün gece özenerek dikmeye başladığım elbisemin aslında tunik boyunda biçildiğini etek ucunu bastıracakken farkettim ki o saatten sonra yapabileceğim tek şey ucuna parça ekleyip model değişikliğine gitmekti zira tuniğe değil elbiseye ihtiyacım vardı. Şimdilik bir iki giyeyim olmazsa keser eteği buluza çeviririm diyorum :)))

    Beğen

  5. viskon kumaşta sülfile ayağını düzgün kullanamıyorum, sebebi ne olabilir? ne önerebilirsiniz?
    Tşk.

    Beğen

  6. sürfile ayağını pamuklu kumaşta denediniz mi? eger denediniz ve onda sıkıntı çıkarmıyorsa viskon kumaşa bağlayabiliriz sorunu ama genel olarak sürfile ayağının kulanımında düz dikişten daha özelikli bir durum yok sıkıntınız tam olarak ne açıklarsanız belki mantık yürüterek bir cevap verme şansım olur benim ilk aklıma geklen iplik tansiyonu ya da masura ayarı ile ilgili olabileceği ile iplik geçirme yerlerinden birinden üst ipliğin kurtulmuş olabileceği geldi. dediğim gibi tam sıkıntının ne olduğunu yazarsanız belki yardımcı olabilirim

    Beğen

  7. pamuklu da dahil kumaşı büzüyordu, topluyordu… tansiyon ayarını değiştirdim, daha verimli oldu gibi ama uzun dikişlerde yine çuvallıyorum… yine de, sizin de belirttiğiniz gibi overlok makinası kadar verimli bir sonuç alınamıyor gibi…

    Beğen

  8. Bu tarz sıkıntıları ben genellikle masuranın gerginliğini ya da üst ipliğin gerginliğini düzgün yapamamışsam yaşıyorum. Masurayı çıkarıp gerginliğini kontrol edip gerekirse vidasını biraz sıkıyor ya da gevşetiyorum. Üst ipliğide çıkarıp tekrar takıyorum uğraştırıcı gibi görünse de aslında dikişin düzgün olmasını sağladığı için hem vakit kaybını engelliyor hem canım sıkılmıyor gereksiz yere. Birde sıkıntı çıkaran ipi aslında üst dikişmi yoksa alt dikişmi görüntüsünden de anlayabilirsiniz ama uğraşmışken ikisinide düzeltmeyi tercih ederim ben. Sürfile overlok kadar düzgün olmasada bence yeterli aslında sifon kumaşta kıvrılmalara neden oluyor ama gayet temiz bir görüntü oluyor. Zamanla dikiş diktikce makinenizle ortak bir dil gelistireceksiniz keyifli dikişler 🙂

    Beğen

  9. teşekkür ederim bilgi ve destek için…
    Geçmiş olsun bu arada… bel fıtığı bende de var ve ağrımak için sürekli tetikte bekliyor:(

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

