İki Fotoğraf Arasında Sonsuz Fark

Standard

Ekim 2012 Burdasında yer alan 121 ve 122. modellere bayılmıştım ve eteği daha önce dikmiştim çok güzel bir kalıp ve hiç düzeltme istemiyor. Ancak çok kolay gibi görünsede gömleğin kalıbı bolca düzeltme gerektirdi ve açıkçası bittiğinde artık hiç keyfim kalmamıştı. Öncelikle geniş bir kalıbı var daraltma istiyor. Arka pensler çok güzel otururken ön pensler hem aşağıda hem fazla yandaydı söküp yeniden ayarlamam gerekti. Yaka oyuntusunu olması gerektiği yere getirebilmek için 4 cm kadar yukarıya çektim tüm bunların sonunda modelde manşet çalışılmamış bunun yerine kol geniş bir şekilde bastırılmıştı ben manşet çalışmayı düşünmeme rağmen artık sıkıldığım için dergideki gibi çalıştım. Ve ayrıca bizzat kendi bireysel hatam olan tembel adam işi sarı karbon ile izleri diğer tarafa geçirme işi işin yarısında ütü kullanmam gerekince çalışmayı bırakıp parçaları yıkamamı gerektirdi ki o haliyle ütülesem ütünün sıcağıyla karbonun izleri kumaşa işleyecekti bu benim bir akşamıma mal oldu.  Ayrıca kumaşım beni çok mutsuz etti elimdeki tek beyaz kumaş olan  bu elastik kumaş gömlek için çok iyi bir seçim gibi görünürken yıkandıktan sonra ütü tutmayarak beni hayal kırıklığına uğrattı. Ve son olarak gönülsüz fotoğrafçım bir türlü istediğim açıdan fotoğraf çekemeyince (misal oturduğu yerden çekim yaparak bacaklarımı büyük kafamı minicik göstermek gibi) düşündüğüm postu size hazırlayamadım. Oysaki dergideki mankenin fotoğrafının yanına şöyle havalı bir fotoğrafımı koyacak ve sizden farkları bulmanızı isteyecektim. Hadi sağlıcakla ben şimdi otomatik çekim nasıl yapılırla uğraşacağım ki şimdiden 15 kadar fotoğraf çekip sildim.

ikifotografarasındakifark bugunben8

About ornitorenk handmade

Nedenini bilmediğim bir şekilde sadece ama sadece diktiklerimi paylaşmak amacıyla açtığım bu blog zamanla benim günlüğüm haline geldi. Henüz yazmaya başlayalı çok olmasada kendisinden beklemediğim bir biçimde geriye dönüp baktığımda yaşarken unutmam sandığım aklımdan silinip giden anları bana hatırlatır oldu. Hiç bir zaman düzenli tutamadığım bebek anı defterim, hiç bir zaman baskısını almadığım binlerce ama binlerce fotoğrafım, okuduğum kitaplardan bir kelime, sevdiğim müzikler, yaptığım resimler. İyiki varsın blog. oğluma, gülen yüzüme, asi meleğime not: seni çok seviyorum...

21 responses »

  1. Olsun arkadasim ellerine saglik. Emek emektir guzel olmus.Dergi kaliplarinin bazilari insani dikisten sogutuyor vallahi… Fotograf cektirmek de ayri dert , guzel cekeni bulmak hepten dert…

    Beğen

  2. burda dergisi dışında dikiş dergisi olmaması tam bir dezavantaj çok nadir kalıbı düzeltme yapmaksızın kullanabiliyorum ki hep söylüyorum dikiş bilsem burda kalıbı kullanmam eğer dikiş bilmiyorsam kalıbı nasıl düzelteceğim :)))))

    Beğen

  3. Hiç de yalnız değilmişim:)) Geçenlerde bir bluz diktim burdadan, görünüşte pek bir derli toplu kalıptı, mankenin üstünde de pek bir hanımefendi duruyordu, epeydir de aklımdaydı, tuttum diktim. Yaka açıktı ama içinde bir top giymiş görüntüsü veren, omuzlara dikili garnitür parçası da vardı. Ama kalıbı keserken top parçasının azıcık açık olduğunu düşündüm ve abartısız 10 cm yukarı kaydırdım. Dikmeden önce üstüme de giyip bir 5 cm kadar da omuzlardan çektirdim. Ama yine de benim gibi zaman zaman başeczacılığını unutup amele gibi koli falan kaldırmaya çalışan biri için iş yerinde giymeye müsait değil. Arkadaşlarıma oturmaya giderken giyip tam puan aldım. Kollar garip ama kısa düştü, manşetsizdi. Oysa mankende uzun duruyordu. Bana burda kalıplarının düzeltmesi sadece basende gerekebiliyor, üst parçalar sıkıntısız oluyordu. Bu düzeltme işleri hakikaten insanın canını sıkıyor. Burdacıların çatal göründü problemi yok anlaşılan. Bu gömleğe gelince, ilk görüşte aşklarımdan biriydi aslında ama biliyorum ki önü açık. Hemen mantığım devreye girip beni durdurdu. Bu durumda bana eziyet edecek bir şeyle uğraşacağıma düz gömlek dikerim daha iyi diye düşündüm hep. Ayrıca o dikerim dediğim düz gömleği de dikmedim, bu da başka mesele:)) Etek dikkatimi çekmemişti. Bi bakmam lazım. Bu arada etek kumaşın pek güzelmiş, otantik otantik. Ellerine sağlık. Giyince tüm sıkıntılar unutulur gider (mi acaba). Fotoğraf çekimi de ayrı dert. Ben bir kaç defa karşılıklı gardropların aynası arasında kendimi çekmeye çalıştım, olmuyor. Bir kere oğlumun odasında gardrop aynasında çekmeye çalıştım. Şimdi o üniversteye gidince odasında dikiş dikiyorum, çok dağıtıp kirletiyorum ortalığı, yakışıksız kaçacak diye çekemiyorum. En iyisi, güzel bir makina ve tripot almak. Bi o eksikti ya hayatımda:))

    Beğen

  4. Öncelikle, modelin üzerindeki bluzla senin diktiğin bluzu karşılaştırmadan bakmak gerek senin eserine. Bana sorarsan harika olmuş. Tamam, tıpatıp aynısı olmamış belki ama sana çok yakışmış. Dikiş son derece ustaca. Aksilikler yaşamışsın amenna ama bu sonucun kalitesine etki etmemiş. Ellerine sağlık arkadaşım. Tüm samimiyetimle söylüyorum ki emeğin hiç de boşa gitmemiş.

    Beğen

  5. dekolte bandı diye bir şey görmüştüm internette gezinirken çift taraflı bantlar gibi bir şey bir tarafı tene bir tarafı giysiye tutunuyor böylece dekolte garantiye alınıyor bunu giyerken öyle bir şey lazım yoksa kayınpedere su veren yeni gelin gibi el göğüste gezecek insan. Ben bunu daha düzeltirim gibi geliyor hala ön penslerden memnun değilim bu kezde çok önde gibi geldi fotoğrafa baktıkça yakadaki parçalarıda alttan bir kaç yerden tutturmak lazım daha düzgün görünsün diye ama yok yok ben uğraşmam bununla sevemedim çünkü hayal kırıklığına uğrattı beni hele o kumaş ütülendikçe kırıştı ya daha bir sevmedim o zaman. of of ben çocukken annem burda dergisinden bir şey dikecek olanlara aman derdi kalıpları çok kötüdür bir dergi niye değiştiremez kendini otuz senede 5 santim yana çek 10 santim yukarı kaldır olmadı biraz daralt
    fotoğrafı çekilmediği için yayın sırası bekleyen bir elbisem var ki dikileli iki gün sonra tam bir ay olacak var tahmin et halimi, akşam akşam maymun oldum makineyi kur koş karşısına geç o o arada çeksin fotoğrafı yarım yamalak çık koş geri kur hey yarabbim şöyle profesyonel kumandalı bir makine bir tripot eksik gerçekten hayatımızda da aman tek eksik o olsun 🙂

    Beğen

  6. çok teşekkür ederim güzel sözlerin için, nasılda hazırlanmıştım aynı pozu vermek için bak nasıl düşmüş kanatlarım hayal kırıklığından daha öncede oldu kötü dikiş maceralarım onları tor top edip attım bir kenara ama bu pek üzdü beni :))))

    Beğen

  7. bence de harika olmuş size de çok yakışmış… naçizane tavsiyem şudur ki; bu kadar harika dikişler dikip te fotoğraf konusunda can sıkıcı durumlar yaşamaktansa bir tripod alın çok pahalı olduğunu sanmıyorum, otomatik çekimle kendi fotoğrafınızı kendiniz çekin bizde gülümseyen yüzünüzü görelim 🙂

    Beğen

  8. bahar hanımcığım bu güzel sözlere ne denir nasıl mutlu oldum. benim makineye tripod alsam vallahi gülerler dün sandalye üzerine koli koydum kolinin üzerine maus ve telefonla destek yaptım öyle yerleştirdim makineyi ba ba ba ba ne teknolojiğim olmadı beceremedim. önce makine almak gerek yanında tripod lens Allah ne verdiyse artık 🙂

    Beğen

  9. İki resim arasındaki farklardan bazıları:
    1-Sizinki doğal ve gerçek.
    2-Onları siz kendi ellerinizle yaptınız.
    3-Sizin eteğiniz harika.
    4-Çok güzel kombinlemişsiniz.
    5-Bu fark ta benden:Ben kendi elinin emeğini yiyenleri çok seviyorum:)

    Beğen

  10. çok güzel olmuş gömleğin …çok başarılı ve güzel dikmişsin.ben kolları manşetli sanmıştım orjinalinde de manşet gibi duruyor. sonuçta manşet havası var modelde, manşetle uğraşmasanda olurmuş. sonsuz farklar fotoğraftan kaynaklanıyor ,hem fotoğraf makinasını ayarla ,hem karşısına geçip üstünü düzeltip poz ver, tecrübelerimden biliyorum çok zor. o manken poz verirken orasını burasını kaç kişi düzeltiyor da ondan öyle farklı duruyor.
    ayrıca mankenin arkasından gömleğin bolluğunu iğnelemişlerdir, bele oturmuş hali o yüzden. senin gömleğin doğal hali ve çok temiz bir dikişi var.
    aferim sana ellerine sağlık 🙂
    pazen etekle de çok güzel durmuş 🙂
    ben sadece pens uçlarını işaretliyorum ,kurşun kalem ya da çizgi taşıyla .öbür tarafa da
    pens uçlarına sapladığım toplu iğnenin olduğu yeri öbür taraftan işaretliyorum. karbon kağıdını hiç kullanmadım.

    Beğen

  11. filiz şöyle komşu olsaydık ben seni çekseydim sen beni ne güzel olurdu 🙂
    hayır pazen dikişlerindede bu aklı kendim verdim ama pazen dışında kumaşta kullanmayın dedim. dedim dedimde kendim uymadım 🙂

    Beğen

  12. ahhh ne güzel olurdu komşu olsak 🙂 doğum günlerimiz aynı ,fotoğraf çekme derdimiz aynı ne olcek bizim bu halimiz.? ben mankene giydiriyorum çaresiz , ona da bol geliyor da iğneliyorum bollukları değilse üzerinde ağlıyor benim kıyafetler 🙂 uğraştığına değmiş güzel olmuş gömlek 🙂 sağlıkla giy 🙂

    Beğen

  13. Ben bu bloga bayıldımmm 🙂
    Şu an yorum yapakta olduğum, edebiyatla ilgili blogum, bir de dikiş blogum var, yorumda link yazmaktan hoşlanmadığım için yazmıyorum, bi gün gelir bi de ordan yorum yazarım 🙂 WordPress olduğu için edebiyat blogumdan yazmış gözüküyorum sanırsam 🙂 Ayrıca sizin resim daha sempatik olmuş, burdanın mankeni kazulet gibi 😉

    Beğen

  14. aay iyiki o modeli çalışmamışım..ben yeni başladığım için dikime kafayı yerdim resmen..o sayıdaydı galiba etek kemer çalıştım çok hoşuma gitti tavsiye derim ve kullanışlı.. 😉

    Beğen

  15. evet iyiki çalışmamışsın fotoğraf çekimi dışında giymedim hiç, içime sinmedi hatta daraltmakta istemedim bir daha. aslında diktikten sonra dekolte bandıda aldım sırf bu gömleği belki giyerim yakası paçası açılmasın diye. gördüm o etek kemeri senin fotoğraflarında çokta beğendim eline sağlık hatta dikilecekler listemde bir iki küçük değişiklikli sürprizli bir şekilde 🙂

    Beğen

  16. dekolte bantı ne kiii?? bizim buralarda çeşit malzeme aksesuarlar pek yok ondan soruyorum kusuruma bakma 🙂
    çoook teşekkür ediyorum.senden bunu duymak çok güzel benim gibi bir acemi için ;))
    bende merakla bekliyorum o çalışmanı..

    Beğen

  17. benim yaşadığım yerde malzeme fakiri merak etme 🙂 internetten alışveriş yaparken karşıma çıktı birden aklıma bu gömlek geldi aldım hani şu çift taraflı bantlar vardır ya onlardan işte bir çamaşır firması dekolte bandı adı altında satıyor. bir tarafını tene bir tarafını kıyafete yapıştırdınmı eğilmek yaka tutmak derdi yok.
    diktiğin parçalar çok ta acemice durmuyor ama ben beğeniyorum 🙂
    sevgiler

    Beğen

  18. yeni bişey öğrenmiş oldum teşekkür ediyorum ilgine..
    çalışmalarımı beğendiğin içinde tekrar teşekkür ediyorum koaly gelsin 😉

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

