T rex’ lerin Dişleri

Standard

Tyrannosaurus, jura devrinin sonları (150 milyon yıl önce) ile kretase devrinin sonları (65 myö) arasında yaşamış avcı bir dinozor cinsidir. Tyrannosaurların çoğu, kafatasları 1 metreden daha uzun olan iri avcılardı. Grubun en iri ve en çok bilinen türü, Latince adı genellikle, “zorba kertenkelelerin kralı” olarak tercüme edilen Tyrannosaurus rex(T. rex)dir. T. rex, güçlü arka ayakları üzerinde yürüyen; genellikle ufkî şekilde duran ve kuyruğu ile dengesini sağlayan; uzunluğu 14 metreyi, dik durduğunda boyu 6,5 metreyi geçen; yetişkinleri 4-7 ton ağırlığında olan devasa bir canlıydı.

Arka ayakları oldukça büyük olmasına rağmen ön ayakları oldukça küçük ve vücudunun ön kısmındaydı. Arka ayaklarında üçü önde biri arkada olmak üzere dört parmak, ön ayaklarında iki ince parmak bulunuyordu. Ön ayakların tam olarak ne işe yaradığı bilinmiyor. Bu ayaklar ağzına yemek götüremeyeceği kadar kısaydı. Bazı uzmanlar ön ayaklarının tyrannosaurusun doğrulmasına yardımcı olduğunu söylemektedirler.

Ağır kafasını kısa ve güçlü bir boyun tutuyordu. Ağzında 20 cm lik dişler bulunuyordu. Avını daha iyi tutabilmesi için dişleri hafif içeri kıvrıktı. köpekbalığı gibi tyrannosaurus da kırılan dişlerinin yerine yenisi geliyordu.

35 yaşındaki bir kadın bununla neden ilgilenir peki;

birincisi seviyorum bu yaratıkları,

ikincisi bir oğlunuz varsa  ve onunla güzel vakit geçirmek istiyorsanız harika araba motoru sesi çıkarabilmeli ve dinozorların hepsini şaşırmadan sayabilmelisiniz. Bir de Transformers’ lar var ki onlardan post dizisi olur iki satırla geçemezsiniz onları 😀

trex1 trex2 trex3

4 responses »

  1. Hahaah 🙂 kız hakikaten neden bu kadar bilgi vermiş nereye bağlayacak dedim sen tam 12 den vurmuşsun 🙂 Oğlun varsa öğreniyon dimi bunları ama transformers a hiç girme dedğim onların keçe işi de pek bir karmaşık olur ama bu dinazor pek bir sevimli olmuş haha 🙂
    Dişleri de çok güzelmiş, çok cici olmuş 🙂

    Beğen

  2. transformers a girmemek için çok geç kaldım ben 🙂 gece gündüz tüm muhabbetlerimiz decepticonlar autobotlar üzerine ve çevremizdeki herkesi şaşırtan ben bu sohbetten zevk alıyorum :))). onun favori karakteri optimus prime benimki bumblebee. bayramda sweatshirtüne autobot simgesi baskı yapmıştık şimdi optimus prime istiyor 🙂

    Beğen

  3. Gonca’cığım böyle dünya güzeli oğlan için çiğ tavuk bile yenir yahuu!!ne şanslı bu küçük prens ,her anne senin gibi ilgilenmez ,git başımdan işim var der, kendi kendine oyna der. senin gibi güzel ,ilgili anneler nasip etsin çocuklara Allah.
    Pek sevimli olmuş .ayrıca bu derin bilgiler için çok teşekkürler ilerde lazım olur mu bilmem ,vahşi bir adaya falan düşmezsem tabiii 🙂 ben de yeğenlerime yapsam mı aceb böyle şeyler?

    Beğen

  4. teşekkür ederim hayatım güzel sözlerin için inşallah ileride geriye dönüp baktığımızda gerçekten dediğin gibi olduğumuzu görürüz 🙂 yap tabi ben arkadaşlarına da yapıyorum efekan’ın çok mutlu oluyorlar

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

