İlik Evi Nasıl Açılır

Standard

İtiraf ediyorum bu ilik evi açma ayağını ilk kez kullanıyorum, daha önce çok ilik evi açmam gerekmedi sadece bir kaç kez ve biri dışında tamamını elimde açmıştım makinede yaptığımda da hiç ayak değiştirmeden yaptım bu işi. Bilseydim bu denli güzel sonuç verdiğini hiç üşenmezdim ayak değiştirmeye. Makinenin yanında verilen ayaklardan biri bu ayak ve kullanması çok kolaymış.

Makineyi temizlerken makinenin yanında gelen aksesuarları da ortaya döktüm, ilik, düğme , fermuar, kapitone ayakları sanırım biraz geç kalmış olsamda birlikte keşfedeceğiz diğerlerinide. Bu postuda benim gibi makinenin yanında gelenleri geldiği günkü haliyle dokunmadan saklayanlara itaf ediyorum.

ilikevi1

İlk önce makinede gerekli ayarları yapıyoruz. Dikiş sıklığını seçtiğimiz düğmeyi şu konuma getiriyoruz.

ilikevi2

Benim makinem dört adımda ilik açıyor, tek adımda ilik açan makineye sahip olanlar hep tek adımda açanları öneriyorlar ancak ben onun kolaylığını bilmediğimden hatta kendi makinemin bu özeliğini gerçek anlamıyla ilk kez denediğimden dört adım meselesi beni hiç zorlamadı ve rahatsız etmedi. Aksine makinem gözüme daha bir mucizevi görünüyor şu an. İlik evi açarken her aşamada bu düğmeyi çevireceğiz pedale biraz yavaş bastığımızda durma hızını ayarlamak ve geçişleri yapmak hiç de zor değil.

ilikevi3

Deneme amaçlı bir ilik evi açtığım için dikiş belli olsun diye açık renk kumaş ve siyah ip kullandım. İlik açma ayağındaki kılavuz çizgiler sayesinde ilik evinin uzunluğunu ayarlıyoruz ve evet ayağı elimize aldığımızda bu parça çok hareketli ve kayan bir parçayken makineye takıldığında ise bu parça milim yerinden oynamıyor. Bu işi bilenler için bu yazdığım komik bir cümle olmasına rağmen benim hedef kitlem benim gibi acemiler olduğu için yine mucizevi bir olay bu oleyler olsunki 🙂 Başlangıç ve bitiş noktalarında dikişi yoğun kullanmamaya dikkat ediyoruz iğne bir kaç kez gidip gelse yeterli oluyor.

ilikevi4

Ve iliğimizi açmış bulunuyoruz iplik kesme aletiyle dikkatli bir biçimde iliğimizi açıyoruz ve yaptığımız iş sonucunda kendimizle gurur duyuyoruz.

ilikevi5

About ornitorenk handmade

Nedenini bilmediğim bir şekilde sadece ama sadece diktiklerimi paylaşmak amacıyla açtığım bu blog zamanla benim günlüğüm haline geldi. Henüz yazmaya başlayalı çok olmasada kendisinden beklemediğim bir biçimde geriye dönüp baktığımda yaşarken unutmam sandığım aklımdan silinip giden anları bana hatırlatır oldu. Hiç bir zaman düzenli tutamadığım bebek anı defterim, hiç bir zaman baskısını almadığım binlerce ama binlerce fotoğrafım, okuduğum kitaplardan bir kelime, sevdiğim müzikler, yaptığım resimler. İyiki varsın blog. oğluma, gülen yüzüme, asi meleğime not: seni çok seviyorum...

17 responses »

  1. Benim makinem tek adımda ilik açıyor ve gerçekten kullanışlı. Ancak ilik uzunluğu ayarlamak sıkıntı olabiliyor. Anladığım kadarıyla 4 adımlı makinede ilik uzunluğunu kendin ayarlıyorsun. Bu açıdan pratikmiş.

    Beğen

  2. çok yararlı olmuş bence bu yazı :)ben de çoğu makina ayaklarımı hiç kullanmadım bile. yeni makinalarda bu ilik ayağı çok güzelmiş, eskilerde böyle özellik yoktu ..

    Beğen

  3. dediğim gibi tek adımda ilik açma nasıl bilmiyorum mutlaka daha pratiktir diye düşünüyordum ancak uzunluk ayarlama sıkıntısı yaşanıyorsa eğer evet bu daha güvenli o zaman benim gibi acemiler için. birde elde ilik açmak çok uzun sürüyordu ve aynı düzende dikiş dikmekte zordu bu bağlamda bu özelik benim için muhteşemmmm :)))))

    Beğen

  4. serpil için hazırlamaya söz verdiğim bir düz dikiş postum var onu hazırlayayım sırasıyla diğer ayakları da deneyeceğim almak istediğim bir kaç ayak daha var ancak burada satılmıyor sipariş vermem ve bir ay sonra gelecek olan servis elemanlarını ilçe içinde arayıp bulmam gerek ki üşeniyorum bir alabilsem o ayaklarıda, ah birazda kumaş. dikiş aşkı sen beni ne hallere sokacaksın daha :)))))

    Beğen

  5. serpil’e dikiş kursu mu açtın blogunda, ooo hemde bedava ne güzel yahuu 🙂 senin öğrenci nerde bugün okula gelmemiş .haberi var mı bu dikiş dersinden facebookta paylaşayımda haberi olsun 🙂

    Beğen

  6. onun ders daha başlamadı bu ona ders sözü vermeden önce hazırladığım bir yazıydı yayınlamamıştım onunki makinanın neresinden iplik geçerden başlıycak tüm ayrıntıları içerecek

    Beğen

  7. haberımmm var fılızcımmm..sagol sayende gördum…ama benım durum cok vahım makınayı kesın göstermem gerek bılen bırıne …çalışmıyo kı hıc :((

    Beğen

  8. Ben geçen hafta kalın bir kumaşa birkaçta çocuk kıyafetine ilik açtım daha işlerim bitmemişti.bu gece devam edeyimde bitsin dedim.alta iplik sardı. Kumaşın alt kısmı yumak gibi ip doluyo.makinammı bozuldu neden acaba…düz dikiş yapayım dedim ondada aynı şey oldu.

    Beğen

  9. İplik klavuz iplik yollarının tamamından geçmemiş ve ya birinden kurtulmuşsa bu sorun yaşanıyor. masurayı ve üst ipliği çıkarıp yeniden takarsan ve klavuz yollar ve gerginlik kampanalarının hepsinden geçtiğinden emim olursan büyük ihtimale sorun sona erecek bence makinen bozulmadı keyifli dikişler 🙂

    Beğen

  10. hilal hanım bunu kime sorsanız farklı bir cevap alacaksınız dikiş makinesi konusunda beklentiler farklı olduğu gibi marka beğenileride farklı. ben annem singer kullandığı için diğer markaların hiç birini düsünmeden singerin modelleri içinden seçtim makinemi. bunun yanında paff diyenler ya da janome diyenlerde var tabi ki. bana gelince hiç pişman olmadım ve keşke demedim bu yeterli olur sanırım. makinemi seçerken ben ne istiyorum, ne yapacağım ve bütçem ne bu üç şeye baktım. profesyonel anlamda dikiş dikmediğim için yüksek bütçeli bir makine seçmek istemedim açıkçası. yine profesyonel dikiş dikmeyeceğim ve diktiklerim elbiseden öteye gitmeyeceği için bilgisayarlı yazı yazan vs bir makine seçmedim. tüm bunlar çok önemli siz makineyi ne dikmek için kullanacaksınız, nakış seçeneği kullanacak mısınız, piko yapacak mısınız? benim makinemde 20 dikiş seçeneği varken ben içlerinden düz dikiş, zig zag ve ilik açma dışındakileri kullanmıyorum mesela. bunun yanında piko yapan biri için 20 seçenek belkide az gelebilir, benim makinem 4 adımda ilik açıyor ve benim ilk ve tek makinem bu olduğu için bu benim için harika bir özellik gel gelelim tek adımda ilik açan makine kullanan biri için bu çok zor olabilir.
    tüm bu gevezeliği yaptıktan sonra diyebilirim ki makinenizin modelini ihtiyaç ve beklentileriniz belirler.
    benim makineme gelince singer tradition 2259 modeli, sizin için singerin sitesinden karşılaştırma sayfasının linkini atacaktım ancak site bakımda iyi günler dilerim

    Beğen

  11. valla süper anlatmışsınız.günlerdir makine bana ben makineye bakıyorum.kullanma kılavuzunu okuduğum halde anlamadım.şimdi parçalar yerine oturdu.çoook teşekkürler 🙂

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

