Anvelop Kırmızı Pazen Etek

Standard

Dergiyi elinize alınca siz nasıl model seçiyorsunuz bilmiyorum ama ben modelleri görünce direk dallı güllü pazenlerden dikiveriyorum kafamda o modeli. Bu modeli internette görür görmez gözümde kırmızı pazen canlandı ertesi gün koşup dergiyi aldım.

anveloppazen1

Önce kalıbı çıkardım aslında model pratik dikişte olduğu için paftaya direk basılmıştı ve başka kalıplardan ayrı olduğundan direk kesilebilirdi ama  ben paftaları saklamak istediğimden mülaj kağıdı ile kalıp çıkardım.

anveloppazen2 anveloppazen3 anveloppazen4

Dergilerin dikiş aşamalarının anlatıldığı sayfalarında biçkinin de nasıl yapılması gerektiğine dair notlar bulunur, kumaş katına hangi parça koyulacak vs gibi bu talimatlara uygun olarak en az kumaş firesi verecek şekilde kalıpları kumaşın üzerine yerleştirip kaymaması için toplu iğne ile sabitliyoruz. Ancak bu modelde bu aşamalarda arka iki parça olacak şekilde verilmişti yalnız fermuar yandaydı bende arkada fermuar olmayacağına göre kumaş boyu da yettiği için arkayı iki parça kesmektense ön gibi kumaş katından ve etek boyunu üç santim daha uzatarak bütün biçtim.

anveloppazen5 anveloppazen6

Pens yerlerini kesmemize ya da çıtlatmamıza gerek yok sadece düzgün bir biçimde dikilmesi gereken kısımları toplu iğne ile işaretleyip diktim pamuklu ve sert kumaşlarda küçük dikişler için ütüyü takıp çıkarmaktansa tırnak ütüsü de yapabiliriz ben öyle yaptım.

anveloppazen7

Yan dikişleri kapattıktan sonra olası bir fermuar değiştirme vakasında zorluk yaşamamak adına dikişin hemen dışından her iki yanı ayrı ayrı zigzag dikiş geçip dikişin hemen dışından kumaşın kalan kısımlarını kesiyoruz.

anveloppazen8

Fermuarı dikiyoruz.

anveloppazen9

Bel kısmının pervazını üst kısma yerleştirip diktikten sonra ütü ile düzeltip pervazı içe kıvırıyoruz.

anveloppazen10

Dikişler ön taraftan belli olmayacak şekilde pervazı elimizde bastırıyoruz.

anveloppazen11

Etek ucunu da bastırdıktan sonra eteğimiz bitti. Sıra geldi kendindik.com un 29 Ekim’i kırmızı beyaz bir şeyler giyerek kutlayalım etkinliği için eteğimizi beyaz tişörtle giymeyeanveloppazen12

anveloppazen13 anveloppazen14 anveloppazen15

4 responses »

  1. Geri bildirim: Cumhuriyet Bayramında Kaş « ornitorenk handmade

  2. Geri bildirim: Pazenli Pazenli Etkinlikler Dikişler Güzel Şeyler | ornitorenk handmade

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

